Malle- fra lejlighedskat

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
xtiny
Posts: 2833
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Malle- fra lejlighedskat

Post by xtiny »

Kære Alle

Malle har ændret mit liv- den kæreste lille sorte med djævlehorn mellem ørene.

Vi fik jo Malle-katten i februar, da hun stod og manglede hjem- historien er lidt kringlet: Men en H-and efterlyste nyt hjem til en stor killing, der ellers havde boet i lejlighed, hvor daværende ejer, så pludselig ikke kunne have den. H-anden havde opdrættet Malle- og kørte fra Nordjylland til Nordfyn med hende! Til os altså.

Malle er en ret dominant natur, så hun kom ind- under de frygteligste trusler ("Jeg river Jeres ører af!"), men helt klar til at Slynk (vores "fører-hunkat"- en blid kat for os- men andre katte skal ikke spille op), snusede hende bagi og var leder. Malle var dog noget stresset i de første uger= oppe på dupperne. Og den der "teleskop-fiskestangs-legetøj" kører hun totalt op på og stresser. Så den er lagt væk!

Da vejret blev godt nok (til at jeg også ville ud) kom hun ud, først kun om dagen (hun er sort og halsbånd kommer hun galt afsted med!). Det var ret morsomt, når Malle med godt tilløb- kunne komme ½ meter op i et træ. :-D Men hun er ved at blive bedre, selvom mine andre er de rene "træløbere" ved siden af. Hun er dominant- og har fået hug af de andre, der ikke vil finde sig i, at hun kommer og siger: "BØH" i leg. Men hun kan få selv den gamle rødhvide kastat til at lege (når og hvis han vil).

Hvad der er sket? Hun sover mest, når hun er inde- men hun er stadig meget kærlig. Udelivet er godt for hende- i søndags så hun et bål. Uh, det er farligt! ;-D Hun har to gange forsøgt at fange en mus inde, men de erfarne katte har nakket dem for næsen af hende. Hun er ellers en stor flue- og edderkopjæger (som indekatte kan være), men det kommer nok.

Iøvrigt giver hun "kærlighedsbid"- men er er meget blid, når hun vil kæle. Ellers er det kun den rødhvide kastrat, der napper. Han vil iøvrigt tørres med håndklæde, når han kommer våd ind! Han vimser godt rundt, hvis man ikke har et klar!

De andre katte kigger lidt, når hun kommer stæsende og leger BØH! Den kat hun var anskaffet til at lege med- tjah... Men Grimrian har vist, at hun er bedre til det med træer. Og de er en smule jaloux på hinanden- godt jeg har to hænder til at kæle med- samtidig! Malle fik skræmt Grimrian i starten, men ude er Grimrian mere kæk.

Alt i alt: Så er det en overmåde vellykket omplacering, og vi holder meget af Malle (Malle-mug! Malle-musen eller Malschen), og hun af os. Og hun er desværre vant til kylling nu- så tørfoderet er ikke helt godt nok. ;-D

Tak til Mie og Mand, der kørte så langt for at give hende et nyt hjem.
Mvh
xtiny
- - -
Al problems are people problems: No people, no problems!
Post Reply