Pony, 141 stg, hoppe. Bortgives!

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
Charkant
Posts: 25
Joined: Mon 3. Mar 2008 16:08

Pony, 141 stg, hoppe. Bortgives!

Post by Charkant »

Hej.

Jeg har en pony, rigtig sød og elsker at blive nusset. 5år gammel, let redet, bortgives pga manglende tid. Hun har en skæv skulder, som der går op i ryggen, så hun har ondt der. Kriropaktor har været på, men ærligt at indrømme, så har jeg ikke tid og ej heller helt pengene til det. Jeg har en stor hest også.

Miss Hope er en rigtig fin sporty pony, kriopaktoren (Rikke) har sagt hun sagtens kan blive til at ride, så derfor får hun denne chance, ellers er det aflivning. Hun er købt af hestehandler da hun var 2år og jeg har haft hende lige siden. Hun har gået lidt på vej, kan longeres og går pt med dækken pga hun fryser meget let. Dækkener, hovedtøj og div andre ting følger med hende. Hun har gået om selvskab ved mig. Er vacineret, ordnet tænder, smed osv. Så hun er passet med alt. Hun døjer pt med noget hudbetændelse.

Dette er en pony der kræver at man gør noget, altså longere, får kriopaktor. Så kan hun blive ridepony iflg. det jeg har undersøgt og fået at vide. Der vil blive lavet kontakt på at hun ikke må komme videre, da hun ikke skal blive kastebold. Men ønsker stadig at kunne følge hende.

Jeg kan kontaktes pr pb eller her i indlægget. Det er ikke først til mølle, men til egnet hjem.!

MVH Henriette
Ens liv kan hurtigt
Charkant
Posts: 25
Joined: Mon 3. Mar 2008 16:08

Pony, 141 stg, hoppe. Bortgives!

Post by Charkant »

Hun er forresten brun om vinteren og leverfarvet om sommeren! En rigtig her kommer jeg!
Ens liv kan hurtigt
User avatar
Anja
Posts: 4457
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:34

Pony, 141 stg, hoppe. Bortgives!

Post by Anja »

Nu er det ikke for at være super negativ eller lysseslukkeragtig, men hvem kan love en pony blivende hjem i op til 25 år?

Eller skal den aflives hvis man ikke længere kan have den?

Hvis man lægger en masse arbejde og behandling i den, er det så ikke lidt unfair, hvis man ikke må sælge den videre til en god pris?

Det kan også være det bare er mig, der er super anal eller det der er værre, men jeg er heller ikke typen der samler på ponyer eller ser det fede i at passe en flok heste man ikke rider.
Post Reply