Elvira Madigan

Om stærke kvinder i historien - nogle af dem havde sikkert osse hest....
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Elvira Madigan

Post by KatieKat »

Jeg kan såmen selv slette dine indlæg hvis det var det, men sådan gør vi ikke herinde og det har jeg heller ikke lyst til. Du har da ret til din mening ligesom alle andre. Jeg fortæller dig bare hvorfor de her beretninger er som de er og at der ikke er nogen grund til at få ondt i rumpen over fejl i dem. Hvis man vil have 100% historisk korrekte ting, så er det nok bare ikke det her man skal læse.
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
aribeth

Elvira Madigan

Post by aribeth »

Jeg har godt nok ikke læst særlig mange af de der fortidens strigler tråde, men jeg troede faktisk det var meningen de SKULLE være mere eller mindre korrekte?!


Katrine
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Elvira Madigan

Post by KatieKat »

Ja. Mere eller mindre.
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
aribeth

Elvira Madigan

Post by aribeth »

Hvad mener du Dorthe?


Katrine
User avatar
Tigerbaby
Posts: 1506
Joined: Thu 20. Jul 2006 17:56

Elvira Madigan

Post by Tigerbaby »

Altså Dorthe.

Nu har jeg læst lidt i den anden tråd, og der lader du det da kraftigt skinne igennem at det er fakta det du skriver!

Hvordan kan du så nu sidde og sige at det bare er små søde historier du selv har fundet på?

Og iøvrigt, hvis de er, så synes jeg altså at det er lidt upassende at det stilles op på denne måde, som om det er fakta!
Lisbeth Sejberg

Elvira Madigan

Post by Lisbeth Sejberg »

Næh sikke en lettelse :linski: ..... jeg troede, det bare var mig som forholdsvis ny Strigle, der havde misforstået en eller anden indforstået tankegang her.
Mvh. Lisbeth
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Elvira Madigan

Post by KatieKat »

Tiger har du også læst i den anden tråd de steder jeg skriver direkte at jeg ikke slår noget som helst op mens jeg skriver og der derfor temmelig nemt kan smutte et navn eller et årstal eller andre ting i svinget? De samme steder hvor jeg skriver at man ikke skal tage det som historieke opslagsværker af samme årsag?

Jeg siger ikke at det er små søde historier jeg selv har fundet på, jeg siger at de er skrevet ud fra hukommelse og derfor muligvis ikke er 100% historisk korrekte. Desuden er de heller ikke objektive og amdre vil sikkert mene noget helt andet om de damer jeg har beskrevet.
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
User avatar
Tigerbaby
Posts: 1506
Joined: Thu 20. Jul 2006 17:56

Elvira Madigan

Post by Tigerbaby »

Jamen det er da fint nok, men så forstår jeg bare ikke foraet "de autonome eksperter". For mig bør det vel indeholde noget man kan tage som fakta, og man bør kunnegå ud fra at folk faktisk kan dokumentere det de siger.
Lone

Elvira Madigan

Post by Lone »

Nu skal du da lige......Tiger!

De autonome eksperter er ment, som korrekte oplysninger, som kan verificeres ved kilder.

Dorthes har bare været en undtagelse, dels fordi hun ikke ønskede at nævne kilder, desl fordi hun , så hut jeg visker, læste noget om hver af disse her kvinder i en bog og så skrev en slags referat.

Så tror jeg bare at det blev sådan - fordi folk synes de var sjove at læse, men i dette tilfælde ikke korrekt, fordi de ikke havde noget med historisk faglighed at gøre.

Men resten af forummet er altså ment fagligt korrekt.
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Elvira Madigan

Post by KatieKat »

Det kan der faktisk være noget om Tiger....

Måske skulle jeg forsøge at hitte et andet sted at gøre af det.
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
Post Reply