peberfrugtsovs til pasta

Post Reply
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

peberfrugtsovs til pasta

Post by annetteB »

[b:2f43f1c77e]Ingredienser:[/b:2f43f1c77e]
1 spsk smør
2 løg
2 fed hvidløg
4 tykkødede peberfrugter (ikke grønne. Og ikke snackpebere)
salt
fløde

[b:2f43f1c77e]Fremgangsmåde:[/b:2f43f1c77e]
snit løg og peberfrugter fint
pres hvidløget.
steg alle tre ting i smørret ved svag varme: det skal ikke tage farve, bare blive blødt og mørt.
Hæld fløde over, smag til med salt. kog videre ved lav varme til fløden tykner lidt.
Serveres med pasta og en hård og en blød revet ost (fx cheddar og parmesan)

[b:2f43f1c77e]Tips:[/b:2f43f1c77e]
Det er muligt at bruge en blanding af kaffefløde og mælk, hvis man vil spare på fedtet, men så skal sovsen jævnes med lidt maizena.

[b:2f43f1c77e]Til kødædere:[/b:2f43f1c77e]
En gnalling røget skinke i små tern gør skam ingen skade.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

peberfrugtsovs til pasta

Post by Lena »

For satan da................... Atengstedt!!!!!!!!!!!!!!!

Hvorfor er du ikke blevet kok og havde en lille biks i nærheden........ så ville jeg sælge mit komfur og lægge store dele af min månedsløn i din biks................. og Butikken for XXXL-piger.......... :hhansen:
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

peberfrugtsovs til pasta

Post by annetteB »

[quote:227a40b804]Hvorfor er du ikke blevet kok og havde en lille biks i nærheden........ så ville jeg sælge mit komfur og lægge store dele af min månedsløn i din biks................. og Butikken for XXXL-piger.......... [/quote:227a40b804]

:viben: :viben: :viben:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Post Reply