Heste i kunsten

User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Post by Lone Beck »

TAk for bidraget, Fanne :ok:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
Me2
Posts: 608
Joined: Fri 18. Nov 2005 01:00

Heste i kunsten

Post by Me2 »

Toronado er Zorro's hest.
Hans navn kommer af det spanske ord "Tornado"
Toronado er en sort hingst som løber som vinden og som uden tvivl er den hurtigeste hest i hele Californien.
Han blev fanget som vild hest og trænet af Zorro.
Toronado er en velopdraget og gavmild hest overfor Zorro, men han bliver en vild og agressiv hest når det gælder Zorro's fjender.
Toronado er en ekstremt klog hest, faktisk ligeså klogt som mennesket.
Han siges at kan læse Zorro's tanker og forstår tegn blot givet som et blik eller lille bevægelse.

[img:ef0c42d07f]http://i135.photobucket.com/albums/q149/HFPF/imm01.jpg[/img:ef0c42d07f]

Jeg synes han skulle med, da jeg var heeelt vild med den hest som lille..
aribeth

Heste i kunsten

Post by aribeth »

Jeg ville ønske jeg ejede det billed min far malede af rosinante dengang jeg var lille... men det gør jeg desværre ikke, det er solgt for mange år siden...

Hilsen
Katrine
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Heste i kunsten

Post by annetteB »

Hvad med Brittas Silver - Er Lisbeth Pahnke litterærlig nok til at han må komme med i selskabet?
(har lige købt den halve serie i svendborg hos kirkens korshær: 10 kr stykket!)

Hvis vi inddrager hestenes triviallitteratur, er der jo også Annikas Turk - og Misty af Chincoteque - og hvad hed den, der der fra "Født til Trav"?!!

Skal da gerne rode i min barndoms bøger og finde dem frem!
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Lone

Heste i kunsten

Post by Lone »

Og Jennies hest - gud, hvad hedder den nu?

Brittas Silver må ubetinget med - og Misty, som blev til Pia og Misty, men i de udgivelser i DK hed pigen det engelske navn - øh?? Og gad vide hvorfor det skulle laves om - ej, jeg er sgu gammel!!!!
User avatar
Me2
Posts: 608
Joined: Fri 18. Nov 2005 01:00

Heste i kunsten

Post by Me2 »

Hvad med Gunilla Woldes bøger om ponyen Twiggy?
Jeg husker ikke om ikke det er en new forest hoppe..
Drøn skægge er de ihvertfald.
Gode venner kan lave alting sammen - men kun de bedste venner er i stand til at lave ingenting sammen.

Citat: Peter Plys
User avatar
Tigerbaby
Posts: 1506
Joined: Thu 20. Jul 2006 17:56

Heste i kunsten

Post by Tigerbaby »

Jennies hest hedder Shanti.

Hvad med dem der handler om hende pigen, og den islandske hest hun får af sin gudmor og alle deres eventyr på island?


Eller Silas' sorte hoppe.

Eller den med ham drengen og hans røde, tror jeg, unghingst. Den var så god, også lidt sørgelig.

Hmm, gid jeg kunne huske alle navnene på de mange mange hestebøger jeg har læst.

Nåh ja, og Gitte-bøgerne.
Lone

Heste i kunsten

Post by Lone »

Twiggy skal med!!! Og Gitte-bøgerne!!!!

har aldrig hørt om om pigen på Island?
User avatar
Tigerbaby
Posts: 1506
Joined: Thu 20. Jul 2006 17:56

Heste i kunsten

Post by Tigerbaby »

Jo, jeg tror de hedder Ildhesten, Spøgelseshesten og muligvis en mere. De er meget gode.
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Heste i kunsten

Post by annetteB »

Ja, Silas's hoppe skal bestemt osse med!
Har desværre ikke nogen af bøgerne længere, men Silver og Misty af Chincoteque kan jeg klare!
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Post Reply