Brunkål

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
aribeth

Brunkål

Post by aribeth »

I aften skal vi have brunkål, mens jeg sidder her står der en kæmpe støbejernsgryde på komfuret og i den ligger et par svineskanker og stribet flæsk og simrer i brunkålen. Der har efterhånden bredt sig en liflig duft i hele huset :hhansen: :aribeth:

Når det er færdigt, om 30-45 minutter vil jeg tro, så skal det serveres med nybagt rugbrød og en god stærk sennep, og mørkt øl!!!

Og i aften, når vi går i seng skal vi holde pruttekonkurrence så dynerne flyver :linski:

Er brunkål også et hit hos jer eller er det underligt og gammeldags mad som egentlig er lidt ækelt??

Jeg er vild med det, ligesom jeg er vild med vreden kål med kanelsukker og kold kogt flæsk, styvet hvidkål og frikadeller, kåldolmere og så videre.

Hilsen
Katrine
User avatar
gukuvi
Posts: 2852
Joined: Tue 22. Nov 2005 00:24

Brunkål

Post by gukuvi »

---------------
Jeg er ingen engel, men jeg har basket en del med vingerne.
User avatar
Badusen
Posts: 63
Joined: Thu 8. Mar 2007 16:48

Brunkål

Post by Badusen »

Jeg ææælsker brunkål!!! -og stort set alle andre retter med kål... Stuvet kål, karrykål, grønkålssuppe, hvidkålssuppe, grønlangkål, kogte rosenkål i grøntsagsblanding, kåldolmere... you name it!

Måske er det ikke helt tilfældigt, at jeg endte på en gammel fattiggård... [img:0014570660]http://www.cosgan.de/images/smilie/froehlich/k040.gif[/img:0014570660]

Velbekomme - jeg misunder dig og familien (indtil sengetid...i hvert fald... [img:0014570660]http://www.cosgan.de/images/smilie/froehlich/p020.gif[/img:0014570660] )
Venlig hilsen
Badusen

- Smilet fra en samojed g
aribeth

Brunkål

Post by aribeth »

Gunni, jeg kommer det ikke i idag for min mors mand skal også spise af det og han hader kommen, men jeg vil da prøve det næste gang :-)

Grisetær ja, mmm det hører sig til, men igen er der en der er kræsen, så jeg måtte hverken putte tæer eller haler i!

Det bliver SKIDEskægt i aften :linski: :tudegrin:

Hilsen
Katrine
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Brunkål

Post by Godzilla »

Jaaah, brunkål er lækert. Kål er lækket i det hele taget. :prut:
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
Lena

Brunkål

Post by Lena »

Ja, kål er godt............ bortset fra brunkål og rosenkål..............
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Brunkål

Post by annetteB »

[quote:8be236a635]Er brunkål også et hit hos jer eller er det underligt og gammeldags mad som egentlig er lidt ækelt??

Jeg er vild med det, ligesom jeg er vild med vreden kål med kanelsukker og kold kogt flæsk, styvet hvidkål og frikadeller, kåldolmere og så videre. [/quote:8be236a635]

Nej, brunkål er IKKE godt. Det smager som karamelliseret prut.
Næsten alle andre kålspiser er jeg imidlertid VILD med.
(men det er GODT NOK længe siden jeg har fået kåldolmere...Jon vidste ikke hvad det var, og han fylder snart 12 !!)
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
zorina
Posts: 41
Joined: Fri 16. Feb 2007 23:43

Brunkål

Post by zorina »

Uhmm.Brunkål er godt.Herhjemme kan tøserne ikke lide nakkekoteltter,så de kommer i brunkål og glider fint ned på den måde :slik: .Det er da vist også ved at være sidste udkald for brunkål,jeg synes,det er en ret til koldt vejr,og nu er det jo ved at være forår... :katiekat: .

Hilsen Zorina
Post Reply