Oprettelse af profil.

User avatar
Teknikslaven
Administrator
Posts: 240
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:36

Post by Teknikslaven »

Hej Lotte
Hvis du går ind under din profil, skulle du nu kunne ændre dit navn til fanne (eller hvad som helst andet du skulle have lyst til). Og alle dine gamle indlæg skulle også være "overført" til dig.
Mvh.
Teknikslaven
FANNE
Posts: 69
Joined: Tue 18. Jul 2006 14:38

Post by FANNE »

[font=Comic Sans MS:18a013e35f][color=blue:18a013e35f]Tusind tak. Det var hurtigt. [/color:18a013e35f][/font:18a013e35f] :lol:
maria3
Posts: 7
Joined: Fri 29. Feb 2008 23:42

Oprettelse af profil.

Post by maria3 »

Hej.
Jeg oprettede mig som bruger igår og prøvede at sætte sådan et lille billede derude til venstre, hvor også mit navn står, når jeg fx skriver et indlæg. Jeg prøvede to gange men ingen af gangene ville den ta' mit billede..... Hvorfor ikke? Hvad gør jeg forkert?

Maria

Ps. kan godt se, når nu jeg læser mit eget indlæg, at mit ordvalg viser, at jeg bestemt ikke er computer-nørd...... :lol:
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Oprettelse af profil.

Post by 99E »

Det lille billede hedder på nørdsk en "Avatar" - udtal det som du vil.
Der kan være flere grunde til, det ikke virker.
Den ene kan være at billedet har en forkert størrelse - så må man lave det om.
En anden grund kan være, at selvom forummet PÅSTÅR man kan have en avatar, der ligger på ens egen computer - så virker det ikke altid.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
Lone

Oprettelse af profil.

Post by Lone »

[quote:a1908e9f05]En anden grund kan være, at selvom forummet PÅSTÅR man kan have en avatar, der ligger på ens egen computer - så virker det ikke altid.[/quote:a1908e9f05]

Nej, men det fordi billedet bliver for stort i processen, selvom man mener at det har den rigtige størresle i billedbehandlingsprogrammet.

Altså man finder et billedbehandlingsprogram - der ligger en del links om det i den tråd jeg har lavet om billedbehandling i.... et af de andre fora.

Så ændrer man billedstørrelsen til 100x100, eller så tæt herpå man kan komme, ændrer opløsningen til meget lav og gemmer billedet som en gif-fil - så skulle det fungere.
maria3
Posts: 7
Joined: Fri 29. Feb 2008 23:42

Oprettelse af profil.

Post by maria3 »

LoneArtig.... Fuldstændig sort snak for mig :afro:
Det skal skæres totalt ud i pap ellers fatter jeg nada. Og kræver det den store kædeflækkereksamen, er jeg stået af. Jeg vil bare så gerne ha' billede på.

Maria
Jackpot
Posts: 22
Joined: Fri 18. Nov 2005 02:04

Oprettelse af profil.

Post by Jackpot »

Jeg kan ikke få mit profilbillede til at virke...
Forsøger at linke til min profil på HN, og har også forsøgt at kopiere derfra... Men der kommer ikke noget på...
Nogen ideer til hvad jeg gør galt?
Lone

Oprettelse af profil.

Post by Lone »

Man åbner sit billede i et eller andet billedprogram fx bare Windows Picture Manager, som man finder under Programmer/Microsoft Office/Microsoft Office Programmer.

Mac- brugere må klare sig selv :ondgrin:

Bruger man Picture Manager så åbner man billedet og vælger Redigér Billede.
Bruger Tilpas størrelse og eventuelt Komprimér billede derefter


Bruger man et billedredigeringsprogram:
Find dér hvor man kan ændre billedstørrelse og opløsning og ændrer opløsningen til fx 45 dpi.
Så ændrer man billedets dimensioner - højde og bredde - til noget der tilnærmelsesvis er 100x100 pixel.
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Oprettelse af profil.

Post by 99E »

Mac-brugere finder billedet i deres iPhoto Library.
Så beskærer de det, hvis de har lyst til den slags, og vælger:
Arkiv
Eksporter
Eksporter arkiv
Under størrelse vælger man "speciel" og indstiller længste side til 100 pixels.
Det gør en vis størrelsesforskel om man vælger høj eller lav kvalitet - men når det er et billede, man "krymper" så relativt meget, synes jeg ikke det gør den store forskel for min stregtegning.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Oprettelse af profil.

Post by 99E »

Og billedet, der lige i dag sidder som min avatar er 100 pixels højt og i høj kvalitet - fylder 8kb.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
Post Reply