Jeg vil ride igen.

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Jeg vil ride igen.

Post by Godzilla »

Som nogen måske husker, blev jeg tabt af en islænder, i en ret farlig situation, midt på en vej. Det udløste en ridefobi, som i reptilhjerne på overarbejde, hver gang jeg forsøgte at ride igen. Jeg prøvede at starte på rideskole af flere omgange, og det gik fint, så længe der var kontrollerede forhold, så som baner med hegn, ridehus og rideskoleheste som ikke lod sig skræmme af skræmte ryttere. Men rideskole er ikke ret sjovt, så jeg besluttede at min tid til hest nok var forbi. Det er ikke fedt at ride, når jeg samtidig er bange for det.

Men så har min veninde lige de her islændere, hvoraf en af dem aldrig render af med nogen, fordi han har noget med vejrtrækningen. En sød og rolig vallak som jeg vover mig op på. Indtil videre på bane og en LILLE tur ud hvor der ikke er vej med trafik. Og; det går fremad!! :jeanie:

Hjernen går mindre og mindre i flugtmode og det bliver mere og mere sjovt at ride igen, stille og roligt, med små skridt.

Det går også fremad med hesten med hjælp fra noget medicin for vejrtrækningen. :elsk:

Det er virkelig anderledes at ride islænder! Hesten er femgænger og tølter hvis han selv kan vælge. Hans trav er totalt anderledes end hvad jeg er vant til. Jeg skal simpelthen lære forfra. :-)
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
MetteboDeluxe
Posts: 2563
Joined: Fri 8. Jun 2007 22:28

Re: Jeg vil ride igen.

Post by MetteboDeluxe »

Åh jeg kender det!
Luxus blev aflivet her i efteråret efter at have været lånt ud længe. Han var lige "hjemme" og vende i sommers og jeg fik redet nogle skovture på ham. Min datter fik denne skønne new forest i fødselsdagsgave
Image

Og hun er heldigvis stor nok til at jeg også kan ride på hende :elsk: Men det er selvfølgelig datterens pony :berith:

Men det er sjovt som jeg savner det helt vildt.. Og alligevel ikke bare smider pony i trailer og rider. Men mon ikke det snart kommer :mikkel:
* Kendt for :mettebo: *

* G
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Jeg vil ride igen.

Post by Godzilla »

En nydelig pony Timmi har fået. Tillykke med den :elsk:
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Jeg vil ride igen.

Post by 99E »

Ej, hvor fedt for dig, Godzilla, at det går den rigtige vej med rideskrækken.
Jeg håber du bliver kureret helt og får en masse fede rideture ude i en varm og grønt forårsnatur!
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
Post Reply