Hvordan er din arbejdsplads?

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply

Hvordan er der på din arbejdsplads?

Jeg bliver hørt omkring arbejdsopgaver inden for mit arbejdsområde
9
9%
Jeg bliver hørt omkring forandringer i arbejdet
7
7%
Jeg bliver hørt i forbindelse med indretning af arbejdspladsen
8
8%
Jeg kan få de arbejdsredskaber jeg har brug for mobil/PC/special udstyr
10
10%
Jeg føler mig værdsat
9
9%
Min løn er på niveau med løn statistikker for området
8
8%
Indeklimaet på arbejdspladsen er godt
5
5%
Der er personalegoder, som f.eks massage eller lign.
7
7%
Ledelsen er lydhør hvis der opstår problemer med f.eks indeklima eller indretning, og gør hvad de kan for at ændre det.
6
6%
Virksomhedens strategi/mål er klar for medarbejderne.
6
6%
Ledelsen ved hvad den enkelte medarbejder laver.
3
3%
Jeg føler mig ikke værdsat.
3
3%
Det er sjovt at gå på arbejde.
9
9%
Der bliver aldrig lyttet til medarbejderne
2
2%
Enhver beslutning om ændringer i arbejdsforhold, bliver "trukket ned over hovedet" på medarbejderne.
5
5%
Lønnen er alt for lav i forhold til andre tilsvarende stillinger.
3
3%
Ledelsen aner ikke hvem de har ansat og hvad de laver.
1
1%
Jeg går kun på job for lønnens skyld
1
1%
 
Total votes: 102

User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Hvordan er din arbejdsplads?

Post by HHansen »

Vi har strategi dag i morgen på min arbejdsplads, og i forbindelse med en klimaundersøgelse der har været lavet inden denne dag, kunne jeg tænke mig at tage temperaturen på Striglernes arbejdspladser :-)

Mest for at få et billede af hvad man egentlig skal/kan forvente af en arbejdsplads... hvordan er det ude i landet? Har i det fedt på jeres job? Eller er I der kun for at få løn?
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Hvordan er din arbejdsplads?

Post by Frieser9460 »

Jeg er ikke særligt tilfreds med min arbejdsplads... kan jeg lige så godt være ærlig og sige. Det var en SUPER arbejdsplads, da jeg i sin tid blev ansat, men siden 2006 er det desværre gået støt ned ad bakke med både goder, arbejdsmiljø og løn.

Vores kantineordning er markant forringet både mht. pris og indhold, vi har ikke længere gratis sodavand, vores julegaver er skrumpet ind til næsten ingenting, og de sidste mange år har sådan noget som lønreguleringer været mere eller mindre ikke-eksisterende, til trods for at vi i forvejen ligger i den lavtlønnede ende. Det forhindrer dog ikke, at der løbende bliver lagt stadigt flere opgaver og stadigt mere ansvar over på os.

Samtidig er vi i en meget omskiftelig branche, og det er sjældent, der går et kvartal uden en eller anden form for organisationsændringer, der medfører, at medarbejderne bliver flyttet rundt som skakbrikker, og hvis vi forsøger at give udtryk for frustrationer og utilfredshed, får vi det svar, at kan vi ikke lide lugten i bageriet, så må vi jo finde en anden arbejdsplads.

Det er også en arbejdsplads med masser af sladder, snik-snak og bagtalelse i krogene, hvilket også er med til at skabe et dårligt arbejdsmiljø.

Sidst, men ikke mindst, oplever vi ikke, at vores ledelse er særlig lydhør overfor input fra medarbejderne i forbindelse med diverse problemstillinger. Ofte skal vi derud, hvor ting kommer i medierne eller er i fare for det, før ledelsen ligesom indser alvoren og reagerer.

På plussiden har vi - i hvert fald der, hvor jeg sidder - en rimelig grad af fleksibilitet med mulighed for hjemmearbejde efter behov, og vi har også en rigtig god ordning med massage og fysioterapeut, som jeg er glad for.

Men der er ingen tvivl om, at jeg først og fremmest arbejder for at tjene penge til de sjove ting...
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Hvordan er din arbejdsplads?

Post by aribeth »

Jeg synes jeg har en rigtig god arbejdsplads. Vi er jo en offentlig arbejdsplads, så diverse goder som julegaver er ikke noget vi får. Det gør mig heller ikke noget. Vi har dog gratis kaffe, det er najs :D

Men min arbejdsplads er god fordi jeg har nogle gode kollegaer der er engagerede i deres job og som jeg virkelig kan sparre med. Det gør at man får ekstra lyst til at give den en skalle og derfor tror jeg også ledelsen er ret large og fleksible med møde- og arbejdstider. Man tør godt overlade ansvaret til os, og det lønner sig i den sidste ende for ledelsen, tror jeg. Man gider godt lige arbejde lidt mere når man ved at man kan få tingene til at passe sammen på et andet tidspunkt. Derudover oplever jeg, at vi bliver anset som "eksperter" på vores felt og derfor er det os, som får lov at sætte et stort præg på tingene.
Det kan også i visse situationer være lidt problematisk med en ledelse som måske ikke er så synlig/tydelig, hvis der er uenigheder i staben som måske bremser progressionen/udviklingen. Der er det min oplevelse, at ledelsen måske engang imellem virker bange for at skære igennem. Jeg er som sagt i et godt team og der er generelt et godt arbejdsmiljø. Vi er dog ramt af nogle udfordringer ift arbejdsplads og ro...
Raxacoricofallapatorius
Post Reply