Juni.

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Juni.

Post by 99E »

Juni:
Uden
Nævneværdig
Is.

Det er tilsyneladende, langt om længe, ved at blive forår i Arktis.
Det er lidt sent - vi havde regnet med (OK, håbet på...) at det ville være ægte forår på grænsen til sommer, når vi her i starten af juni kom hjem fra forårsferien i Danmark...

Og der er da smeltet NOGET sne...
Men:
Image

Men tak, Danmark, for det lækre vejr i maj.
For alle sommerdagene (DET VAR SOMMER - når man er vant til Nuuksk vejr...) og for lurene under kirsebærtræet og for græs og for ponyer. Og for rørende billig frugt og grønt. Oh, friske jordbær! Oh, friske blåbær! Oh, økologiske frugter og grøntsager!
Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Planer for juni:
- Båden i vandet.
- Besøge skolen og sige GOD SOMMERFERIE til alle (på fredag er sidste skoledag).
- Sejle en masse ture.
- Nyde det gode, Nuukske sommervejr (SOMMER, blev der sagt!)
- Håbe på de der unger snart forstår, man kan leve af andet end de hjemmelavede, lunkne latte'r serveret direkte fra hanen. Efter 11 måneder (i dag!) skulle man tro, de selv syntes de trængte til lidt variation i kosten...
- Opdage flere ting, ungerne kan nå/kravle hen til/få fat i, der ikke er babyegnede...

Hvad har I andre lavet den sidste måneds tid?
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Juni.

Post by Godzilla »

Hvor ser jeres ferie hyggelig ud!!!

Jeg har brugt meget tid på at dase i mit drivhus. Bikser en del i haven og nusser æsler. Jeg har virkelig nydt forårsvejret.
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Juni.

Post by aribeth »

Dejlige billeder. Eksamen, eksamen, eksamen. Lige straks i mål. Med GODE karakterer.
Raxacoricofallapatorius
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Juni.

Post by Frieser9460 »

Skønne billeder. :elsk:

Men jeg synes nu altså godt nok, at den der sommer lader vente på sig... også herhjemme i lille DK. :-?

Juni måned har været temmelig travl for mit vedkommende med valgkamp, Grundlovsfest, Kongevejsvandring, Hjallerup Marked, botanikkursus, 58 års fødselsdag, 60 års fødselsdag, natravnetur o.m.a.

Den kommende weekend skal jeg bruge lørdag på at rende rundt på en mark og slå med le i forbindelse med et naturplejeprojekt... nu bliver det spændende, om jeg kan huske, hvordan man betjener sådan en le-tingest. :hhansen:

Søndag skal Bo til ekstraordinær kongres i København og skal køres til bussen i Aalborg klokken bæ om morgenen. Når han er sendt godt af sted, fortsætter jeg ned til min mor for at tilbringe dagen sammen med hende. Så kan jeg nemlig lige "nasse" mig til en bid tidlig aftensmad der, inden jeg kører hjem til dyrene igen. :linski:

Og så skal jeg ellers bare nyde to ugers sommerferie derefter... :jeanie:
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
stinemull
Posts: 404
Joined: Sun 2. Mar 2008 22:04

Re: Juni.

Post by stinemull »

Nu får i den også lige her, for det her må og skal stoppes før flere dyr dør.


Brug ALDRIG dyrlæge Mads Bruntse http://landpraksis.net med mindre i da vil støtte en inkompetent dyrlæge der vanrygter sine egne dyr på det groveste gang på gang. Han præsterede at udsætte sin ene ged for langsom kvælning i 30 graders varme. På trods af billeder og flere øjenvidner kunne dyrenes beskyttelse ikke få politiet til at tage sagen og vanrøgten fortsætter.

Jeg har i dag haft fat i ham fordi hans får stod bundet i solen i 30 cm reb uden mulighed for skygge eller vand. Vand er ikke set ved dyret i 4 døgn. Sådanne ting ser vi gentagene gange her i Bystrup.
Syge og underernærede heste i efteråret når græsset slipper op. 10 store ænder i et micro bur hver nat så de ikke engang kunne røre sig. Dyr er flere gange set sparket og slået. Sådanne ting er hverdag og det er svært at holde ud at leve lige op ad.

Del endeligt så kan han om ikke stoppes måske få øjnene op for at dyrene skal behandles ordentligt og det er ALTID ejerens ansvar.
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Juni.

Post by BeritH »

Føj Stine, han lyder som et stygt bekendtskab. :mettebo: :mettebo:

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Juni.

Post by aribeth »

Sig mig en ting, er manden overhovedet uddannet dyrlæge?

fra hans hjemmeside: Jeg er har en baggrund som agronom, og jeg igennem flere udlandsophold opnået en bred erfaring indenfor det veterinære.

Der står da ikke direkte at han har en veterinæruddannelse bag sig?


Sikke en båtnakke!
Raxacoricofallapatorius
stinemull
Posts: 404
Joined: Sun 2. Mar 2008 22:04

Re: Juni.

Post by stinemull »

Han er desværre uddannet, men har ingen empati for dyr.

Desværre er jeg snart flyttet og jeg er åbenbart den eneste der tør sige fra overfor hans evendelige vanrygt.

Han råbte mig an dagen efter jeg smed mit skriv på facebook og diverse fora. Han benægter ikke engang de ting jeg skriver (jeg har også billeder af alt) men han mener nu ikke det er så slemt. Jeg fik igen fortalt ham at jeg mener han vanrygter sine dyr på det groveste og vil han ikke have det ud må han være ordentlig ved sine dyr.

Hans heste sulter pt. Igen. Der er ikke mere græs på deres fold, men tåben tager sig ikke sammen til enten at flytte dem til anden fold med hegn eller lave hegn på den fold med pt. Mest græs.
Post Reply