At give væk ....

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
Nina
Posts: 2289
Joined: Sun 25. Dec 2005 23:41

At give væk ....

Post by Nina »

Jeg fik jo chancen for at få nogle nogle små parfumeflasker gratis, som jeg ved, at en tidligere kollega samler på.
Der er 17 stk og nogle med brugbart indhold.
Hun har lavet udstillinger med dem, hun har, og jeg kunne se, at nogle af dem, jeg havde fået fat i - dem havde hun ikke i forvejen.
Jeg er ikke selv interesseret i dem, men jeg fik dem altså - med hende (min kollega i tankerne).
Jeg kørte 25 km efter dem og det var også helt OK, da jeg så lige kunne runde Helsingør og kigge lidt på byen - det er længe siden. :)
Jeg kontaktede så hende den tidligere kollega og fortalte begejstret om mit "kup"! :)

Men da jeg så kontaktede hende her til aften - så var hun noget .... (hvad skal man sige ...?) -
"Er du sikker på, at jeg ikke har dem i forvejen"?
"Øhh"
"Nej"

Lidt pause:
Jeg: "Vil du have dem - de er helt gratis"?
"Ja - det vil jeg jo nok godt", lød svaret ....

FÅÅÅÅRKKKKKK!!!!!

Men nu har jeg aftalt, at hun kan hente dem, når jeg møder på arbejdet d. 13/4.
Men - lige nu har jeg faktisk slet ikke lyst til at hun skal have dem.

Pokkers også.
Måske er jeg lidt for sart - eller for godt opdraget ....
Hvis der var en person, der havde tænkt på mig - så havde jeg jo nok reageret lidt anderledes, tror jeg.

Nu er jeg bare lidt småsur - men selvfølgelig får hun sine "flasker".

Og - JA! - jeg kan godt tåle, hvis jeg får lidt smæk for mit indlæg - jeg blev bare lidt skuffet.
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: At give væk ....

Post by 99E »

Jeg kan egentlig godt forstå, du er skuffet over hun ikke var mere begejstret (og taknemmelig) over, du har skaffet hende de der flasker.
Selv hvis hun er holdt op med at "gå op i" gamle parfumeflasker (sær hobby?!) kunne hun da have faket lidt begejstring for din indsats...
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
Nina
Posts: 2289
Joined: Sun 25. Dec 2005 23:41

Re: At give væk ....

Post by Nina »

Hej Ninie.

Hun er stadig aktiv samler (og -udstiller). :-)
Det er ikke så længe siden, vi talte om hendes "flaskemani" :hhansen: , så det var derfor jeg havde hende i tankerne, da jeg pludselig skyndte mig at sige ja tak, da jeg fik dem tilbudt. :-)

Men ja, jeg blev jo lidt skuffet over hendes reaktion.
Hun havde såmænd slet ikke behøvet at "fake" en reaktion, og kunne helt frit (selvfølgelig :hhansen: ) have sagt nej tak. :askepot:

Hej Ped.

Du har da fuldstændig ret! :wow:
Hvorfor har jeg dog ikke selv tænkt på, at det kunne være for TIDLIGT at tage de små flasker fra moderen (eller noget i den stil ...)? :mettebo:
Jeg må indrømme, at jeg ikke forstår mig på samlere, og jeg burde have været klogere. :peg:

Liv eller død - ja!

Mange tak for Jeres indput! :elsk:

Venlig hilsen
Nina
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: At give væk ....

Post by misssophie »

jeg ville bare ringe op til hende, og sige at jeg synes hendes reaktion var lidt mystisk,- og om hvad der var galt???

alt det tolkeri dur jeg personligt ikke til,- og jeg ville foretrække at få det "ud af verden" , fremfor at tro at hun synes at du mener osv...

kan jo være at du bare fangede hende på et dårligt tidspunkt, eller at hun misforstod dig
Misssophie
User avatar
Nina
Posts: 2289
Joined: Sun 25. Dec 2005 23:41

Re: At give væk ....

Post by Nina »

Hej Misssophie.

Njaaa, jeg vil ikke ringe til hende.
Det fylder ikke så meget i mit hovede - men jeg blev jo bare lidt paf og ville gerne høre andres meninger. :-)

Det kan godt være, at jeg "traf" hende på et uheldigt tidspunkt - det var jo lige midt i Påsken. :linski:

Men nu kan hun jo se, om hun vil afhente flaskerne i næste uge engang - forøvrigt er der da faktisk et par nye flasker, som egentlig dufter ret godt - så måske "forsvinder" de i "forsendelsen". :viben:

Mange tak for dit indput. :askepot: :-)

Venlig hilsen
Nina
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: At give væk ....

Post by annetteB »

Den akavede følelse, når noget man troede man gjorde for at glæde en anden, ender med at man nærmest synes man burde undskylde over for vedkommende, fordi man gad gøre sig ulejligheden med at glæde dem.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
Nina
Posts: 2289
Joined: Sun 25. Dec 2005 23:41

Re: At give væk ....

Post by Nina »

annetteB wrote:Den akavede følelse, når noget man troede man gjorde for at glæde en anden, ender med at man nærmest synes man burde undskylde over for vedkommende, fordi man gad gøre sig ulejligheden med at glæde dem.


Tak Annette.

Dér fik du lige sat de rette ord på. :mikkel:
Det var faktisk nøjagtigt sådan, jeg fik det. :roed:

Venlig hilsen
Nina
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: At give væk ....

Post by Frieser9460 »

Jeg kan faktisk godt forstå din skuffelse. Du ringede til din kollega i glad forventning om at kunne overraske og glæde hende... og så er sådan en lunken, nærmest afvisende modtagelse altså temmelig meget antiklimaks.

Men så ved du da, at du ikke skal ulejlige dig med at forsøge på at glæde damen en anden gang...
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
Post Reply