Tvangsfjernet, grundet frygt for radikalisering!

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
lenepp
Posts: 302
Joined: Sat 23. Oct 2010 13:31

Re: Tvangsfjernet, grundet frygt for radikalisering!

Post by lenepp »

Jeg er sådan set enig BeritH, men det ændrer ikke ved, at det ville være skadeligt - ja, dræbende - for en 15-årig dreng at blive sat til at udføre en selvmordsaktion og det er som jeg har forstået historien det, der er "anklagerens" påstand og baggrunden for tvangsfjernelsen.

Måske Århus kommune overreagerer, men på den anden side er det vel systemets pligt at gribe ind, hvis der er mistanke om overgreb på børn. Vi har sådan set haft tilfælde nok, hvor kommunerne har lukket øjnene. At der her er tale om noget andet end det "sædvanlige" sex-tæsk-overgreb gør jo ikke systemets ansvar mindre.

lenepp
Felis
Posts: 602
Joined: Fri 10. Sep 2010 23:53

Re: Tvangsfjernet, grundet frygt for radikalisering!

Post by Felis »

BeritH wrote:. IMO var det IKKE et terrorangreb, der skete i København - det var "blot" en forstyrret ung mands værk. Jeg vil gå så langt som til at kalde det en had-relateret forbrydelse, men terrorisme er i min verden noget helt andet og langt mere organiseret. .



Terror eller ej, det er jo blot et definitionsspørgsmål.

Resultatet var det samme: En, eller flere, rabiate muslimer angriber og dræber andre FORDI ofrene var hhv tilhørende en anden religion og en person, der efter den/de rabiate muslimers kodeks, havde hånet dem ...netop for deres rabiate religion/livsstil.
Men selvfølgelig er det jo ikke så "farligt" at tro det var en ganske almindelig ung mands værk, fordi noget pludselig klikkede for ham....

Og du tror ikke det var organiseret :linski:

Næ, det er der desværre mange der ikke tror, at sådan noget er.

Men det er sandsynligvis sådan, at alle den slags hændelser, kun er bittesmå brikker i en overordnet plan, og at sådan nogen udskud som udfører den slags, handler efter ordre fra højere sted...efter at de er blevet "radikaliseret" til det.

Og det er yderst magtfuld og overbevisende indoktrinering/radikalisering der finder sted...ellers kan det sgu f.eks ikke lade sig gøre at få både piger og drenge i 14-16 års alderen til at stikke af hjemmefra og tilslutte sig Islamisk Stat.....I tror måske, at f.eks de muslimske teenagepiger der som bekendt ofte lever under ret streng kontrol, selv kan finde ud af, at stikke af hjemmefra, arrangere at rejse den halve jordklode rundt og ende ude i ingenmandsland hvor celler fra Islamisk Stat holder sig skjulte, fordi de vil tjene deres religion mod de vantro.
Både den overbevisning der har fået dem til det...og ligeledes at arrangere rejsen, det er sgu noget de har fået "hjælp" til

Og der dukker også jævnligt forlydender op, at diverse terrororganisationer har folk i DK.

http://ekstrabladet.dk/nyheder/terror/f ... rk/5460517
Felis

Jeg har ingen fordomme....jeg konstaterer bare
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Tvangsfjernet, grundet frygt for radikalisering!

Post by HHansen »

Jeg synes det er helt galt!

Og jeg bryder mig overhovedet ikke om at andre skal bestemme hvad vi må tænke og tro...
Jeg er bekymret for de ting der gøres i "den hellige kamp mod Terror" - man må pludselig overvåge folk og iøvrigt kan man dømme dem for at udtrykke holdninger på f.eks facebook. Og det kan man gøre bare ved at sige det er Terror.. eller at man mistænker det er terror...

Det er skræmmende. :-?

Og husk - om folk er terrorister afhænger meget af på hvilken side man er...
Der er vel ingen (udover nazisterne) der betragter f.eks hvidstensgruppen som terrorister? Men deres handlinger var med til at slå folk ihjel...Og hvis nogen i Danmark udførte de samme handlinger i dag, ville det betragtes som terror.
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Tvangsfjernet, grundet frygt for radikalisering!

Post by BeritH »

Hold da kæft Felis, du har da fundet stanniolhatten frem hva??. Men konspirationsteorier er jo altid underholdende. Det gør dem bare ikke mere rigtige.
Jeg kan garantere dig for at en del muslimske piger, der lever under streng kontrol er verdensmestre i at undgå kontrollen. Men hvor skulle du også vide det fra? Det er sikkert ganske begrænset, hvad du reelt har dyrket af omgang med sådanne piger. Så er det jo godt at EB og Den Korte Avis kan hjælpe dig til større forståelse.

Og du har helt ret, jeg vil ikke opfatte tingene farligere end de er. Så skal man også holde sig fra kærester, kærlighed og den slags. Bare se hvad de afstedkom på Bornholm for et par dage siden.
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
lenepp
Posts: 302
Joined: Sat 23. Oct 2010 13:31

Re: Tvangsfjernet, grundet frygt for radikalisering!

Post by lenepp »

Jo, men Felis er ikke den eneste med staniolhat i denne tråd. Systemet (jeg gentager) tvangsfjerner jo ikke med henvisning til tanke og tro, men fordi et barn formodes at være ved at blive tvangsudsendt til en selvmordsaktion. Skal vi bare se bort fra det? Og sige fint nok, bare han ikke bliver sultet, slået eller voldtaget må han da gerne dø?

Lenepp
Felis
Posts: 602
Joined: Fri 10. Sep 2010 23:53

Re: Tvangsfjernet, grundet frygt for radikalisering!

Post by Felis »

BeritH wrote:Hold da kæft Felis, du har da fundet stanniolhatten frem hva??. .


Det udtryk kender jeg ikke?

BeritH wrote: Det er sikkert ganske begrænset, hvad du reelt har dyrket af omgang med sådanne piger. .

Ja, det ved du jo så ingenting om :linski:

BeritH wrote:Så er det jo godt at EB og Den Korte Avis kan hjælpe dig til større forståelse..

Ja, det sker da jeg læser lidt i EB, det er der jo så mange andre der også gør.
Jeg kender ikke Den korte Avis?



BeritH wrote:Og du har helt ret, jeg vil ikke opfatte tingene farligere end de er. Så skal man også holde sig fra kærester, kærlighed og den slags. Bare se hvad de afstedkom på Bornholm for et par dage siden.


Ja, det er den slags tragiske hændelser, der omfatter få implicerede parter med forudgående kendskab til hinanden og hvor ingen udenforstående er i fare.
Det er jo ikke terrorisme hvor der skydes med spredehagl mod tilfældige mennesker, blot de har en anden religion eller nationalitet.
Felis

Jeg har ingen fordomme....jeg konstaterer bare
Post Reply