december...

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: december...

Post by Godzilla »

Jeg har lige siddet og skrevet om Sct Nicolas til æselbladet. Han er et spøgelse som i levende live var biskop i Tyrkiet. Han har et æsel som bærer gaver eller godter til børnene. Det er så i Frankrig. I Holland rider han og har sorte mænd med.
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: december...

Post by 99E »

I morges blev der smidt et langtidshævet surdejsbrød i ovnen, derefter to plader kager og så var vi klar til det årlige kæmpekageshow/julekagesmagedag/jule-tour des chambres i Ghettoen...
I år udvidet med de to chef-lejligheder i et nabotårn - så vi måtte (GYS!) udenfor!

Image

I går fik vi kastet lidt pynt op på stuen - og lys, LYS!

Image

Image

Og JULETRÆÆÆÆ!
Image
(...i år har vi kapituleret og anskaffet et i plastik, så vi ikke skal pille grannåle af ungerne...)

Image

Image

Kravlehestene er oppe:
Image

Image

Og på døren hænger - som sædvanligt - et hjerte, en tidligere elev har flettet.
Image

Vi har spist Så meget kage/juleknas/konfekt/... i dag.
Og dem, der ville, havde rrrrig mulighed for at få sig en lille fjer på - eller en hel høne - med div. variationer over temaet gløgg.
Ris a la mande-kage (!), ris a la mande med frugttopping og knas, jule-is (inkl. en, der efter smagen at dømme bestod primært af hvidvin med en snert pink grape), engelsk julekage, 117 småkager, kokosmakroner (MUMS!!!), juhuu!
Og endnu en gang en rundtur i Ghettoen, hvor vi alle sammen bor i de samme lejligheder med de samme møbler (møbleret personalebolig) - og alligevel har VIDT forskellige udtryk/indretninger/stemninger.

Og nede i Danmark sidder der nogle bedsteforældre med en noget speciel pakkekalender og leger "Gæt en tvilling"...
Image
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: december...

Post by Frieser9460 »

Eiii, hvor ser det bare hyggeligt ud, 99E...

Herhjemme er der sket en del, siden sidst jeg kiggede indenfor... Stuntman har fået sig et nyt hjem. Han er blevet sønderjyde igen og flyttede i fredags. Det gik helt stille, roligt og udramatisk, og jeg var bare SÅ stolt af ham!! At lade sig læsse indenfor 5 minutter, når man ikke har set indersiden af en trailer i 5 år er sgu flot!! :elsk:

Jeg savner ham en del, og afskeden blev da heller ikke uden tårer... men jeg ved, at han får det godt, og det var jo ligesom også nødvendigt, såeh...

Samtidig må jeg erkende, at der nu, efter han er flyttet, er blevet en helt anderledes ro på de store drenges fold. Jeg er faktisk helt målløs... Stuntman var jo så rolig, og alting virkede så harmonisk. Kun i madsituationer syntes jeg, at Stuntman kunne være lidt hys. Alligevel er alting bare meget, meget roligere og nemmere nu, hvor kun Falle og Jack er tilbage.

Vi har i øvrigt besluttet os for at beholde Falle og har pillet hans salgsannonce af nettet. Så må Fell nummer to vente, til Bo har fundet arbejde.

Det betyder, at det nu kun er lille Bernhardt, som vi stadig forsøger at finde et nyt hjem til.

Ellers har jeg taget hul på julerierne med en kalender, der er stopfyldt fra nu af og til den 27. december... På lørdag er det "store-juleshoppedag" sammen med nogle venner, så der håber jeg at få styr på i hvert fald hovedparten af de sidste julegaver.
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
stinemull
Posts: 404
Joined: Sun 2. Mar 2008 22:04

Re: december...

Post by stinemull »

Tillykke med salget
Susmh
Posts: 487
Joined: Mon 20. Feb 2006 12:32

Re: december...

Post by Susmh »

Også tillykke med salget herfra, det er aldrig sjovt at skulle sælge, men det lød somom det var en rigtig beslutning.

Jeg har været ude og ride for første gang i 100 år og en madpakke, det var så fedt :jeanie:
Det har jeg godtnok savnet.
Susanne

Always look at the bright side of life.
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: december...

Post by 99E »

Det er tophyggeligt, Louise... Jeg eeeelsker juletræer.
Tillykke med salget af Stuntman.
Og ja - somme tider er det svært at se hvilken hest i en flok, der i virkeligheden skaber mest uro. Nok fordi det sjældent er kun een hest, men er hele flokkens samspil.
Men fedt at han gik så fint i traileren og at du fandt et rigtig godt nyt sted.

Susmh wrote:Jeg har været ude og ride for første gang i 100 år og en madpakke, det var så fedt :jeanie:
Det har jeg godtnok savnet.

Det kender jeg godt! :lol:
Tillykke med rideturen! :jeanie:
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: december...

Post by Godzilla »

Hyggeligt Ninie :jeanie:

Jeg er ved at få spat af forholdene for æslerne. Menneskene er der ikke noget at klage på, de forsøger virkelig at skabe plads. Men der ER bare ikke plads nok til fem dyr på det lille areal. Lånehesten er opgivet men ejer har ikke noget sted at gøre af den så den er nødt til at blive indtil videre. :ond:
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: december...

Post by 99E »

Godzilla wrote:Hyggeligt Ninie :jeanie:

Jeg er ved at få spat af forholdene for æslerne. Menneskene er der ikke noget at klage på, de forsøger virkelig at skabe plads. Men der ER bare ikke plads nok til fem dyr på det lille areal. Lånehesten er opgivet men ejer har ikke noget sted at gøre af den så den er nødt til at blive indtil videre. :ond:

Årh, sådan noget er bare det værste!!!
Jeg håber snart, der kommer en løsning - det her er bare sleeeet ikke årstiden til at have for mange dyr på for lidt plads!
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: december...

Post by Godzilla »

Jeg blev vist overivrig med pilleskiftet. :nej:
Holddaheltop jeg har abstinenser!!! :oeje: :-o :traet:
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: december...

Post by 99E »

Godzilla wrote:Jeg blev vist overivrig med pilleskiftet. :nej:
Holddaheltop jeg har abstinenser!!! :oeje: :-o :traet:

Argh! Er det sådan noget med, du så bare skal vente på, det går over - eller skal du forbi en psykiater, der kan afhjælpe problemet?
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
Post Reply