No-Poo, Skrot din shampoo

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: No-Poo, Skrot din shampoo

Post by HHansen »

Nå, mit hår får stadig ikke shampoo.
Og faktisk bruger jeg heller ikke natron mere, men bare varmt vand og hovedbundskradsen.. sådan mellem hver 4-8 dag eller noget efter hvad der passer.
Eddike i det lange og ikke noget oveni hovedet.

Efter jeg holdt op med natronen er hovedbunden blevet sundere og det fedter ikke så meget. Det er vel de sidste 3 uger jeg har kørt sådan.

Det lange hår virker rent og dufter godt. Af hår.

Til gengæld har jeg fundet ud af at jeg skal lade være med at forsøge at frisere det når det er vådt. Det filtrer MEGET. Men ligeså snart det er tørt så kan det redes ud helt uden problemer. Jeg taber færre hår end før.
Desværre er det længere om at tørre. Det forstår jeg ikke helt, men det er det. Vi taler 4-6 timer hvis det hænger løst, før det det er helt tørt af sig selv...
Men det kan stadig føntørres selvom det ikke er friseret. Og så redes ud bagefter.

Der er iøvrigt INGEN i min omgangskreds der har bemærket forandringen, så det ser åbenbart ikke specielt anderledes ud. :hhansen:
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
stinemull
Posts: 404
Joined: Sun 2. Mar 2008 22:04

Re: No-Poo, Skrot din shampoo

Post by stinemull »

Jeg kører stadig med natron og eddike ca hver 14. Dag. Mit håt fik ros af frisøren sidst. Det er mere glansfuldt, mindre elektrisk og spalter næsten ikke mere. Jeg taber også mindre hår.

Jeg har ikke fortrudt at jeg droppede shampooen.
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Re: No-Poo, Skrot din shampoo

Post by CXEC »

ARJ! :heidio: Det er da FOR vildt! Jeg må seriøst overveje dette trick. :heidio:
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: No-Poo, Skrot din shampoo

Post by Stimata Doamna »

Er I stadig shampoo-løse?
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: No-Poo, Skrot din shampoo

Post by HHansen »

Stimata Doamna wrote:Er I stadig shampoo-løse?


Jeg er.

Jeg farver hår ca hver 5-6 uge så der får det kemikalier - og også det efterbehandling der hører med til en hårfarvning.

Resten af tiden bruger jeg vand. Og nogen gange natron (ca hver 14. dag). Ellers bare rent varmt vand og så masserer jeg hovedbunden grundigt. Det får kun vand ca hver 5. dag. Bruger en lille slat eddike til sidst - det skylles også ud og gør formentlig ikke forskel.

Jeg fælder ikke nær så meget, og min hovedbund klør aldrig som den gjorde før.

Og jeg har allerede sparet sindsygt mange penge - brugte vel mere end 100,- om måneden på balsam og shampoo - hmmm - jeg bør da købe noget til mig selv for de 7-800,- jeg allerede har sparet? :jeanie:

Jeg sparer også en masse tid ved ikke at vaske håret hveranden dag og stå og tørre på det... Det er skønt!
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: No-Poo, Skrot din shampoo

Post by Stimata Doamna »

Klart, det man sparer skal gives ud på noget andet - pronto!! :hhansen:

Jeg er shampoo-løs på 3. uge og glad for det :-)
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
stinemull
Posts: 404
Joined: Sun 2. Mar 2008 22:04

Re: No-Poo, Skrot din shampoo

Post by stinemull »

Jeg kører også stadig nopoo.

Jeg er gået over til kun at vaske med natron og eddike 1 gang i måneden. resten af tiden bruger jeg bare vand. Min hovedbund klør heller ikke mere og jeg har kun brugt ca. halvdelen af det natron og eddike jeg købte for ca 70 kr. Så billigt det er. Jeg har dog en masse kerastase frisør produkter i skabet som jeg skal finde en og forære væk til. Min moster er frisør og har givet dem til mig gennem tiden.

Lige pt. har jeg lidt en udfordring. Jeg svømmer 2 gange om ugen og klorvandet er bare ikke godt for håret og hovedbunden. Håret bliver nasset af det og jeg gider ikke vaske det 2 gange om ugen. Så nu skal jeg lige se om håret vænner sig til det ellers må jeg få mig en badehætte.
Post Reply