September Siger kalenderen dag

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
stinemull
Posts: 404
Joined: Sun 2. Mar 2008 22:04

Re: September Siger kalenderen dag

Post by stinemull »

Tak Godzilla.

Misssophie: Det kommer an på hvad man mener hensigten er. Mit rocky mountain jeg viste billeder af forleden fungere perfekt. Hestene går nu ned over det som om det altid har været der og jeg kan allerede mærke på pony at han har fået bedre såler. Han går kun en anelse forsigtig nu når vi skal ud af indkørslen uden sko, indkørslen er belagt med granitskærver så den er hård kost. Da han lige fik skoene af kunne han slet ikke gå på stenene pga. ømme såler.

Det er lidt svært at sige præcist hvad det er der virker for mine ponyheste. de har jo gået på græs ganske traditionelt i nogle måneder før jeg lavede PP og min PP er slet ikke færdig endnu, men nu er 1. del af stierne færdige så de nu tvinges til at være på stien hele tiden. Begge heste har fået bedre stråler, men om det er pga. den øgede vandring eller fordi de nu ikke længere får græs eller en blanding er jo svært

De her nye sten er ikke så meget lagt for at stimulere hovene, men mere for at gøre hestene mere opmærksomme på hvor de sætter hovene, de skal her navigere mellem stenene. og så ligger de der også for at gøre stedet til et sted hvor man går videre i stedet for at stå og sove og æde i timevis. det virker det sådan ok til, men jeg er ikke helt tilfreds. de står der stadig alt for meget og bare æder. Så gå dog heste!
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: September Siger kalenderen dag

Post by misssophie »

ok, jeg regnede med at hensigten var at de skulle bruge hjernen til at navigerer ordentligt gennem stenene, så det er jo fint nok.

jeg ved at nogen også vælger at lægge et bælte med perlesten tværs over stien, som de er tvungne til at gå gennem, netop for at øge blodgennemstrømningen på stråle og sål, det kunne måske også være en brugbar idé for dig

det bliver en edderfin paradise paddock!
Misssophie
stinemull
Posts: 404
Joined: Sun 2. Mar 2008 22:04

Re: September Siger kalenderen dag

Post by stinemull »

Jeg vil også have andre underlag i fremtiden, men ved ikke om jeg vil ofre at købe en masse til denne PP, vi planlægger at flytte indenfor nogle år så venter nok med den del. Pt. bruger hvad jeg har på grunden til de ting som ikke kan tages med når vi flytter. Jeg har et stykke med stabilgrus hvor der er tilføjet ekstra sten, en masse sandjord og stykker hvor det nærmest er fint grus. så er der selvfølgelig også almindelg jord og masser af skovbund. der ligger allerede naturligt en masse stammer mv. på stierne så hestene bliver tvunget til at løfte fødderne og heldigvis er grunden også kuperet så jeg har naturlige bakker og skrænter.

Jeg tror det bliver så godt for mine heste i længden.
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: September Siger kalenderen dag

Post by aribeth »

Jeg har travlt med studier og familie og grise.
Raxacoricofallapatorius
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: September Siger kalenderen dag

Post by Stimata Doamna »

Vi skal på byplanlægningsvisit med efterfølgende middag med arbejdet i eftermiddag/aften. I en af de gamle kul- og stålbyer har de lavet de forladte fabrikker om til forskellige formål: indkøbscentrers med bio, koncerthus (det hedder Rockhal, så I kan nok regne ud, at der ikke er voldsomt meget violinmusik på programmet), universitet, kunstgallerier mm. Vi har været til forskellige koncerter dernede, men ellers kender jeg ikke voldsomt meget til området, så det bliver spændende at høre mere om. Det har i hvert fald været et kæmpe byggeprojekt drevet af en fantastisk borgmester (kvinde naturligvis), og det er med til at ændre hele områdets image fra en beskidt industriby til en driftig erhvervs- og kulturby.

Ellers står weekenden på hest og oprydning. Kors hvor har jeg meget udstyr - og meget af det passer ikke Fidalgo, så jeg må vist på secondhand markedet og sælge ud :-)
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: September Siger kalenderen dag

Post by 99E »

Vi pakker bilen i dag og triller fra Kbh til Bornholm. vi har et ledigt sæde - er der nogen, der vil med? :hhansen:

De sidste par dage er gået med familie- og vennebesøg, lidt indkøb og forsøg på at ramme dansk døgnrytme og slippe af med jetlag...
I aften: Ponyer!
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: September Siger kalenderen dag

Post by aribeth »

Ponyyyyyyyer
Raxacoricofallapatorius
stinemull
Posts: 404
Joined: Sun 2. Mar 2008 22:04

Re: September Siger kalenderen dag

Post by stinemull »

:elsk: Ponyer :elsk:
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Re: September Siger kalenderen dag

Post by HeidiO »

Så blev det weekend. Dagens fitnisseri er klaret, nøj hvor er fredag eftermiddag i træningscentret dog fyldt med mennesker :traet:

Vores håndværkerne har endelig pakket sammen for et par dage siden, der blev bare ved at dukke nye problemer op, men nu er det hele lavet!
Det var dejligt at få haven tilbage, der skal klares lidt reetablering hist og her, men i det store hele ser det ok ud, så der skal bare sås græs i weekenden.
Heidi
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Re: September Siger kalenderen dag

Post by CXEC »

Jeg har været i CHOKOLADEHIMLEN!! :elsk: Og jeg havde en slægtning med som var lige så GLAD og entusiastisk som jeg :kindkys: Det var en del af min fødselsdagsgave, at komme i CHOKOLADEHIMELEN! :aribeth: :jeanie:

(Mangler chokoladesmileys)
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
Post Reply