[Haster] Hjælp! Kender I til Fonde eller Organisationer?

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: [Haster] Hjælp! Kender I til Fonde eller Organisationer?

Post by annetteB »

...eller spise?

Personligt er jeg lidt ligeglad med, hvordan den har fået det så skidt, al den stund jeg faktisk ikke tror det er noget du har påført den med vilje. Men jeg er ikke ligeglad med, at den går og har det elendigt og ikke bliver behandlet eller inden mindste smertelindret. Det går jo ikke over af sig selv, bare fordi man håber.
Og det er altså ikke en skæbne at byde et dyr.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
Nina
Posts: 2289
Joined: Sun 25. Dec 2005 23:41

Re: [Haster] Hjælp! Kender I til Fonde eller Organisationer?

Post by Nina »

Gry:

Jeg tror egentlig ikke, at du fatter en fjøjtende fis af, hvad folk egentlig skriver til dig.
"Vi" - og det omfatter også mig - fatter simpelthen ikke, at du bliver ved med at tro, at det handler om dig - og kun dig.

Det handler IKKE om dig - personligt - men det handler om at der "sidder" et menneske, som har dyr - men som ikke kan indse, at vedkommende har dyr, som ikke har det godt!
Der er ingen herinde, der sådan direkte "hader" dig - men alle os, der skriver til dig - hader den måde, du simpelthen ignorerer gode råd og formaninger og appellerer til dig, at du snarest får din kat til dyrlægen - hvad enten det bliver til helbredelse eller til aflivning.

Du kan simpelthen ikke være det bekendt at lade det stå til mere!

Jeg kan fortælle dig om en mand, jeg kendte og holdt af:
Han havde fjordheste og 2 faktisk ret fine avlshingste.

Han blev syg - og kunne ikke passe dem, som han burde.

Han blev vist også lidt syg i hovedet - og så blev det værre.....

Han fik tilbudt hjælp - men han følte ikke, at han havde brug for hjælp.

Det endte med at omkring 10 af hans heste døde iflg. denne artikel:
http://jyllands-posten.dk/indland/ECE3367577/10-heste-doede-af-sult-og-toerst/
(jeg ved faktisk, at det var 12 - men "never mind" - 2 fra eller til .....)

Da han faktisk var en af mine venner - men ikke var til at få "fat i" de seneste måneder - så ANER du (og andre) ikke, hvordan det har pint mig i alle årene efter.

HVORFOR var JEG der ikke?
HVORFOR SÅ jeg ikke, at han trængte til hjælp?
HVORFOR????
Dét har cirkuleret rundt i mit hovede lige siden.

Nu kommer DU så og åbenhjertigt fortæller, at du har en kat, der pines dag og nat.

HVORFOR hjælper jeg dig ikke?

Nej - det gør jeg ikke - fordi du faktisk ikke er værdigt trængende - du er ikke syg - du er doven.
Du kan SE - at din kat lider - det kunne min ven ikke.

Derfor er jeg "hård" ved dig - og du får ikke 1 krone fra mig af - tværtimod ville jeg gerne melde dig til Kattens Værn - men jeg regner med, at du snart selv ka se, at den er helt gal.

Jeg har undladt smileyer - sæt selv ind.

Venlig hilsen
Nina
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: [Haster] Hjælp! Kender I til Fonde eller Organisationer?

Post by Gry »

Du melder bare løs. Det får du ikke et hak ud af. Men hvis du er overbevist om at det vil være det bedste for dig at gøre så må du gøre det.
Derudover har jeg aldrig antydet med så meget som et enkelt ord at jeg ønskede økonomisk hjælp fra nogen som helst herinde

" du simpelthen ignorerer gode råd og formaninger"
- Erhm...Yeaaaah...


Jeg beder folk flette næb lige så meget som det overhoved passer mig. Når folk sidder og lyver og siger præcis hvad der passer dem, så gør jeg også. The end. Men så kan I jo sidde og mobse over dét også.

Anja: Jeg er kørt i stilling til at kunne smide noget ansøgning afsted hen over weekenden. Jeg har fået orden på dokumentationen så nu skal tingene blot samles og sendes.
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: [Haster] Hjælp! Kender I til Fonde eller Organisationer?

Post by Gry »

Bingo
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
Post Reply