[Haster] Hjælp! Kender I til Fonde eller Organisationer?

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
LoneRu
Posts: 17
Joined: Mon 1. Sep 2014 07:20

Re: [Haster] Hjælp! Kender I til Fonde eller Organisationer?

Post by LoneRu »

Alting handler om dig i dit sidste indlæg. Men alle vi andre tænker på dine katte. Det er det eneste du ikke forholder dig til.
Jeg spekulerer på hvordan du er indrettet, på hvilken måde du tænker og ser alting.
Bestemt ikke som jeg, tænker jeg.

Faktisk skrev jeg al det jeg skrev på baggrund af din meget indgående beskrivelse på FB, af hvordan din kat havde det. Indtil da gjorde det ikke mere indtryk på mig, end at jeg bare tænkte, at det var det sædvanlige med dig.
Men dine egne ord skabte et billede i min hjerne, af katten med den skælvende underkæbe, der prøver at spise, men som næsten ikke kan, fordi det gør ondt, og det gjorde - og gør stadig, faktisk ondt i mit hjerte.
Stakkels mis, tænker jeg.
Jeg får det lige så elendigt ved tanken, som når jeg ser et billede af burræve, mink og den slags - jeg orker næsten ikke tænke på, at nogen skal have det sådan.
Jeg ville ønske det kunne blive anderledes. Jeg ville ønske, at dyr ikke skulle have det sådan.
Mest ville jeg ønske, at ingen mennesker holder dyr, som dig. Og kun fordi de kan, og ikke vil lytte, hverken til dyret eller andre mennesker.
Det gør mig super ked af det.
User avatar
Anja
Posts: 4457
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:34

Re: [Haster] Hjælp! Kender I til Fonde eller Organisationer?

Post by Anja »

Har du fået skrevet til den fond jeg har linket til?
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: [Haster] Hjælp! Kender I til Fonde eller Organisationer?

Post by annetteB »

Jeg kan simpelthen ikke huske, at jeg nogensinde har fået andet end hjælp herinde, de gange hvor jeg havde det behov.
Og guderne skal da vide, at det var tiltrængt på et tidspunkt - inkl akut husly, endnu mere akut hesteafhentning og opstaldning i nattens mulm og mørke, afhænding af hest og af hund, flyttehjælp, gaver da jeg var allermest på spanden, tilbud om genhusning af katte osv.
I er nogle helte herinde, alle sammen!
<3

Det eneste man ikke kan få herinde er bevidstløs rygklapning. Det må man finde andetsteds, hvis man har dét behov.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Felis
Posts: 602
Joined: Fri 10. Sep 2010 23:53

Re: [Haster] Hjælp! Kender I til Fonde eller Organisationer?

Post by Felis »

LoneRu wrote:Alting handler om dig i dit sidste indlæg. Men alle vi andre tænker på dine katte. Det er det eneste du ikke forholder dig til.
.




:askepot: :askepot: :askepot: :askepot: :askepot: :askepot: :askepot: :askepot:
Felis

Jeg har ingen fordomme....jeg konstaterer bare
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: [Haster] Hjælp! Kender I til Fonde eller Organisationer?

Post by Gry »

Jeg forholder mig fint til mine katte.
Med fare for at gentage mig (...igen...) selv har jeg bare ikke tænkt mig at skrive omkring noget som helst omkring dét herinde.
Ja mit indlæg handler om mig, da det er mig der er blevet overfuset og angrebet. Så simpelt.
Oooog du ved ikke hvordan jeg holder dyr.

Nej folk twister de ting der er skrevet for der er dææælme mange af de ting der er skrevet herinde der ikke er noget jeg har sagt men noget folk har opsumeret/tolket lystigt på selv.
Ja - jeg ville da også have ønsket du havde tilbudt din hjælp i denne sag. Det ville da godt nok have taget en byrde af mine skuldre, og have hjulpet min kat. Noget jeg udelukkende ville kunne have været taknemmelig for. Men det skulle jo så ikke være...

Jeg har aldrig bedt om rygklappere. Jeg bad om hjælp. Ligesom du har. Det var bare ikke det jeg fik. Jeg fik angreb.


Felis:

For TREDJE gang - Fortæl venligst HVAD jeg fodre med! Du sidder dér og leger Kloge-Åge på min og mine kattes bekostning, så kom så. Hvad er det jeg fodre med? Du har direkte anklaget mig for mistrivsel hos mine katte. At jeg skulle have smadret deres munde med dårligt foder eller forkert fodring. Så oplys hvad jeg fodre med. SJOVT som du har undgået at svare hver evig eneste gang.

Du ved IKKE en hujende fis om mig, mine katte eller deres forhold. Flet næb kone!
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: [Haster] Hjælp! Kender I til Fonde eller Organisationer?

Post by 99E »

annetteB wrote:Det eneste man ikke kan få herinde er bevidstløs rygklapning. Det må man finde andetsteds, hvis man har dét behov.

Præcis. Heldigvis.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: [Haster] Hjælp! Kender I til Fonde eller Organisationer?

Post by Gry »

Hva faen har det med løgnespredning at gøre?
Gu faen beder jeg folk flette næb hvis de sidder og siger jeg har gjort mine katte syge ved at fodre dem forkert! Og så skal de fandme flette næb!

Særligt med tanke på at dem der sidder og gokker op ikke ANER dadel og en palmehat om hvad fanden jeg fodre med!
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
User avatar
Anja
Posts: 4457
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:34

Re: [Haster] Hjælp! Kender I til Fonde eller Organisationer?

Post by Anja »

Har du fået søgt hos den fond jeg har linket til?
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: [Haster] Hjælp! Kender I til Fonde eller Organisationer?

Post by 99E »

Øh, nej, Gry.
Folk skal ikke "flette næb" fordi du siger det.
Uanset hvad de så siger og hvor irriterende du synes, de er.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
stinemull
Posts: 404
Joined: Sun 2. Mar 2008 22:04

Re: [Haster] Hjælp! Kender I til Fonde eller Organisationer?

Post by stinemull »

Hvordan fletter man egentligt et næb?

Altså sådannogle næb er jo ret ubøjelige og eftersom jeg fletter mit hår hver morgen mener jeg at vide at en fletning kræver en vis bøjelighed af de dele man bruger til at skabe fletningen.


Gry... Hvordan går det med katten med det blødende betændte tandkød og skælvende kæbe? Spinner den stadig glad mens den ikke kan udøve sin naturlige kradseadfærd pga nedklippede klør?
Post Reply