BARF

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

BARF

Post by Godzilla »

Jeg prøvede for nogen tid siden at købe noget BARF til Donna. Det ville hun ikke æde hvis jeg ikke kogte det.

Hun er derimod helt vild med råt kød af alle slags, rå fisk får hende til at vræle på mere. Også selvom det har været frosset og tøet op.

Jeg fatter ikke rigtig hvad forskellen er? Er der forskel? :ehh:
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
Dorte Hansen
Posts: 1316
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:37

Re: BARF

Post by Dorte Hansen »

Forskellen er vel nærmest ingenting.

BARF står jo for: Biologically appropriate raw food. (selv om mange der barfer påstår at det er: Bone and Raw Food)

Min mening om konceptet BARF er at det er en nem måde at få sund logik til at lyde mere fancy.

Til katte bør man fodre med råt kød og ben. Og ikke andet. For katten er nu engang obligat carnivor, og har ikke en skid at bruge nogen som helst plantebaserede tilsætninger til.

Så hvis Donna gerne vil have rå fisk, så bare giv hende det. Og råt kød i det hele taget. gIV HENDE RÅ KYLLINGELÅR, SÅ RENSER HUN FINT TÆNDER OGSÅ, OG GIV HENDE I DET HELE TAGET BARE ALLE SALGS KØD OG BEN RÅT. (satans capslock).
Nu med køter-bande!
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: BARF

Post by aribeth »

Må de gerne få kyllingeknogler? Det kan jeg huske fra min barndom de ikke måtte, så det har hængt ved. Men du plejer jo at vide hvad u taler om. :-)
Raxacoricofallapatorius
User avatar
Nina
Posts: 2289
Joined: Sun 25. Dec 2005 23:41

Re: BARF

Post by Nina »

Katte (og hunde) må ikke få tilberedte kyllinge-/hønseknogler, da de kan splintre.
Rå knogler splintrer ikke.
Mus, fugle og andre byttedyr ædes rå, når de fanges.

Tilberedning er noget menneskeracen har fundet på. :linski:

Venlig hilsen
Nina
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: BARF

Post by aribeth »

Nå er det bare som kogte. Fino så.
Raxacoricofallapatorius
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: BARF

Post by 99E »

aribeth wrote:Nå er det bare som kogte. Fino så.

For hunde er det alle former for varmebehandling, der giver splinter - og så kan rå svineben også splintre ret grimt og give problemer. Vi har helt droppet råt svin til Sheila - der er garanti for blodig afføring hver gang...

Godzilla, det kan være, man bør give vitaminer ved siden af til katte også - det bør man til hunde, så vi har sådan en bøtte stående. Vitaminpulver.
(Lige for tiden kører vi så konfekt tørfoder fordi jeg har... haft en periode, hvor jeg har kastet op ved synet og lugten af kød...)
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
Felis
Posts: 602
Joined: Fri 10. Sep 2010 23:53

Re: BARF

Post by Felis »

Godzilla wrote:Jeg fatter ikke rigtig hvad forskellen er? Er der forskel? :ehh:



Prisen er i hvert fald til forskel :hhansen:

Og ellers enig med Dorte :heidio:
Felis

Jeg har ingen fordomme....jeg konstaterer bare
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: BARF

Post by Godzilla »

Jeg spiser ikke særligt ofte kød, lidt mere fisk. Når jeg gør får Donna noget af det råt. Men da jeg ikke vil købe kød fra mishandlede dyr og er lidt fattig, så spises der meget grøntfoder her i huset.

Donna vil gerne have de der små poser med vådfoder hvis der er med gele, IKKE sovs. Helst med fisk.

Tørfoder spiser hun men ikke med glæde.

Jeg vil prøve at give hende lår fra kylling næste gang jeg ofrer en økokylling på os.

Heldigvis er hendes tænder og tandkød tiptop iflg. Dr. Dyr, som sagde at det var flot, Donnas alder taget i betragtning. Hun har knækket lidt af en enkelt tand.
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: BARF

Post by Godzilla »

Det der undrer mig er at hun ikke ville æde BARF foderet når hun gerne vil æde råt kød og rå fisk? Den eneste forskel synes at være knogle/brusk i BARF?
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
GhettoGimpen
Posts: 10
Joined: Mon 1. Sep 2014 21:32

Re: BARF

Post by GhettoGimpen »

Godzilla wrote:Det der undrer mig er at hun ikke ville æde BARF foderet når hun gerne vil æde råt kød og rå fisk? Den eneste forskel synes at være knogle/brusk i BARF?


Hej :)
min kat på snart 4 vil heller ikke røre BARF, men som din, råt kød er hun helt pjattet med, så tænker måske det kan være smagen der ikke passer dem ?
Post Reply