Hvil i fred

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Hvil i fred

Post by CXEC »

Et usædvanligt stort skuespiltalent er gået bort mandag. Jeg håber han finder fred og hvile nu. Han kæmpede åbenbart med indre dæmoner, som så mange andre.

Det er naturligvis Robin Williams jeg skriver om.

http://www.b.dk/kultur/skuespilleren-ro ... ms-er-doed

http://politiken.dk/kultur/filmogtv/ECE ... s-er-doed/

Nogle af mine favoritter er i uprioriteret rækkefølge:
MRS Doubtfire - irsk barepige
Awakenings - Genert læge
The Dead Poets Society - Atypisk lærer
The Fisher King - Psykisk skadet menneske
Hook - Voksen Peter Pan
GOODMORNING VIETNAM - Uortodoks radiovært
The World acording to Garp - Garp

Han var noget særligt :elsk: Jeg vil altid huske ham.
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
Pipfuglen Viben
Posts: 70
Joined: Wed 27. Feb 2013 15:01

Re: Hvil i fred

Post by Pipfuglen Viben »

En stor mand, men også en mand med mange sår på sjælen

http://edition.cnn.com/2014/08/12/showbiz/robin-williams-lives-touched/

Hvil i fred

Mvh Viben
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Hvil i fred

Post by Frieser9460 »

Robin Williams var et unikt skuespillertalent - jeg er endda tilbøjelig til at bruge betegnelsen "geni" om ham, i hvert fald indenfor skuespillerfeltet. Mit indtryk af ham, ud fra de interviews mv. jeg har set gennem tiden, var et varmt, humoristisk og følsomt menneske. Det er uendelig sørgeligt, at hans indre dæmoner har været så store og uovervindelige, at han til sidst ikke har set nogen anden udvej end at tage sit eget liv.

Hollywood har mistet et kæmpe talent og en kæmpe personlighed, men mine tanker går først og fremmest til hans familie, for hvem tragedien jo trods alt er størst.

Heldigvis vil lidt af denne unikke mand, som altid vil være iblandt mine favoritter på stjernehimlen, stadig leve videre i hans film. Iblandt mine egne personlige favoritter kan jeg nævne:

Mrs. Doubtfire
Patch Adams
Good Will Hunting
Awakening
The Dead Poets' Society
The Fisher King
Jumanji
Hook
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
Glory
Posts: 1472
Joined: Sun 9. Jul 2006 11:36

Re: Hvil i fred

Post by Glory »

Han var fantastisk!

Jeg så den der 9 måneder for ikke så længe siden, og grinede højt og længe af ham som fødselslæge.

Godt at han har fået fred, hvis det var det han havde brug for.....
God, grant me the serenity to accept the things I cannot change, the courage to change the things I can, and the wisdom to hide the bodies of the people I had to kill because they annoyed me.
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Hvil i fred

Post by Frieser9460 »

Åh ja... det er rigtigt... han spiller også fødselslægen i "Ni Måneder"... endnu en fantastisk lille film, som jeg har grinet måsen i laser over adskillige gange gennem årene. :hhansen:

Selv om de regnes iblandt hans "flop-film", kan jeg også godt lide "Bicentennial Man", "Jack" og "What Dreams May Come"... for ikke at nævne "One Hour Photo" og "Flubber".
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
Post Reply