Screening for livmoderhalskræft

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Screening for livmoderhalskræft

Post by Godzilla »

Øv, Helle :(
Jeg håber at det er falsk alarm.
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
nanna1979
Posts: 485
Joined: Wed 6. Jun 2007 20:09

Re: Screening for livmoderhalskræft

Post by nanna1979 »

stinemull wrote:Mon ikke også du kan få lov til det når du nu ikke skal yngle mere og det er 2. gang der er forandringer. Det håber jeg du får lov til, for så er du ude over den fare og bekymring.

Det er desværre bare ikke sådan lige til at få lov, uanset hvor gammel man er :naese: Jeg spurgte, da jeg fik mit fjernet - og de sagde; at fordi man endnu ikke kender langtids udsigterne, når man fjerner "skidtet" så vil de gå meget langt, INDEN de fjerner uanset alder :fy: Fordi jeg var så "ung" så skulle jeg igennem en psykolog samtale, så de var sikre på, at jeg ikke efterfølgende røg ud i en depression. Det er åbenbart meget kendt, når kvinder får fjernet livmoder m.v

Håber på det bedste Helle :kindkys:
http://www.svinene.dk
Danmarks hyggeligste marsvineforum
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: Screening for livmoderhalskræft

Post by Gry »

stinemull wrote:Hvis han forlod dig fordi der var lidt bøvl med sex, så er han sgu da heller ikke værd at samle på. Vær du bare glad for at du slap af med ham så nemt.


smukke-ped wrote:Herlig x, du har. Eller, nej.

Hmm.....stressblødning, spændende koncept. Det tror jeg ikke jeg har prøvet. Men jeg har dog i perioder, hvis jeg har været på en særlig diæt, eller andet der påvirker kroppen, oplevet at mens er udeblevet.....forsvundet.


Ja han var bygget af fantastisk :mettebo:
- Sarkasme kan forekomme

Han lod mig også vide at sex 4 gange om ugen ikke var nok, og at han ikke fandt vores sex tilfredsstillende fordi han ikke kunne få lov til at støde til.

Til uddybende forklaring kan det afsløres at "at støde til" betød at jeg skulle krølles sammen som en harmonika med knæende et sted oppe om ørene imens missionen føltes som om den gik ud på at få kalorius op i min livmoder. Det var altid med en små 4 dages blødninger som følge hvis jeg skulle være sikker på at han var "tilfreds" med vores sexliv. Til sidst begyndte jeg at spise sovepiller før vi skulle have sex. På den måde var min hjerne slukket og så kunne jeg nøjes med de gener der var dagen efter og de følgende, men så slap jeg for at skulle forholde mig til hvad han lavede imens han lavede det, for det var ikke sex med mig, det var sex på mig...i mig...whatever...men jeg tror I fanger hvad jeg mener med det.


Felis wrote:NEJ, for det findes ikke...

Sorry to say, men det blødning du beskriver der, det skyldes altså mekaniske/fysiske påvirkninger af sygt væv/slimhinde og ikke stress..

Og når det er så slemt, at det medfører blødninger på den måde, så synes jeg det er underligt hvis din læge ikke har foreslået noget omkring fjernelse af det berørte væv (keglesnit), for "bare" celleforandringer plejer altså som regel ikke give den slags symptomer


Deeeet er nu ikke helt korrekt. Jeg har også selv undersøgt muligheden for fjernelse af underliv samt sterilisering da jeg ikke skal have børn, men de "kloge" er uvillige til at efterkomme mine ønsker fordi jeg er så ung og ikke har børn :traet:

annetteB wrote:Jeg har oplevet både stressblødning og udeblevet ditto af samme årsag. Og kontaktblødning i tilfælde af - hvad skal man kalde det - knapt så morsom sex.
Det gode ved både stressblødning og udebleven ditto er, at det normaliserer sig af sig selv, når man får fjernet sig fra de stressende situationer og fx får regelmæssig søvn og mad og sådan.


Efter jeg blev single er det i hvert fald blevet meget mindre. Jeg oplever det stadig i stressede og overanstrengte situationer.
Men det er rart at jeg ikke er alene, man kan godt føle sig totalt underlig når man taler med sine venner og de ser mystisk på én og man ved at de overhoved ikke aner hvad man taler om. Så jeg er ked af at du også oplever den slags, men hvor er det dog rart med en "lidelsesfælle" så jeg ved at jeg ikke er alene om den slags oplevelser. Tak for at dele! :D
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Screening for livmoderhalskræft

Post by misssophie »

Too much info...
Misssophie
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Screening for livmoderhalskræft

Post by annetteB »

Faaaaar to much Info.

Et godt råd er forresten ikke at have sex som man virkelig virkelig ikke har lyst til. Det har samme gevinst som dét at fake orgasmer: mere dårlig sex. Og man kan ikke engang læse imens.
Bliver man tvunget eller presset til den slags, så er det i øvrigt ikke længere sex, men overgreb.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Screening for livmoderhalskræft

Post by BeritH »

Ja jeg tænkte også, hvad blev der af "nej tak!" - Det er enhvers ret at sige nej tak til sex.

Og undskyldninger som hovedpine og andet duer ikke. "Gider ikke" er såmænd en udemærket årsag til ikke at have sex. Og vil han så have en yderligere uddybning af hvorfor man ikke gider, så kan det godt være at sandheden er ilde hørt, men man skal jo altså ikke bilde sådan et fjols ind at han er en fantastisk elsker.

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Screening for livmoderhalskræft

Post by misssophie »

psykopater, egoister, voldtægtsforbrydere og pædofile... :wow:

Gry jeg håber du er kommet videre i dit liv,- til et sted hvor du ikke udsætter dig selv for sådanne personer...
Misssophie
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: Screening for livmoderhalskræft

Post by Gry »

Åh det er jeg skam :)

Jeg brugte lige ret meget tid på at gå og bebrejde mig selv fordi mit verdenssyn var blevet twistet til at alting var min skyld og det var mig der fejlede på at være kvinde og sensuel og seksuel osv.

Jeg sagde også nejtak. Jeg fortalte ham at jeg ikke havde lyst til sex når sex betød at jeg skulle gå og have ondt - og selvom jeg er klogere end som så fik han alligevel så twistet den til at så var det min skyld hvis han gik ud i verden og var utro for det jeg gav ham var ikke nok, og det var ikke tilfredsstillende. Jeg ville have sex grundet intimiteten i det - jeg fik så meget smertestillende at nydelse i samkvem med sex var so-and-so, men der var kun omkring 20% chance for at jeg fik et klimaks ud af det, så mestendels var sexen for hans skyld...eftersom forspil og nærhed også var sådan noget man skulle slå op i en synonymordbog...på russisk.

Fordi jeg gik og kæmpede med alt det her med celleforandringer oven i hatten så tror jeg at jeg ubevidst kapitulerede med en tankestreg der hed "Jeg kan sgu nok ikke få noget andet/bedre, så suck it up". Til sidst var jeg dog så indebrændt over en masse ting der bare ikke virkede at hvis han ikke var skredet grundet sexen, så havde der nok været tale om et par uger og så var det mig der var gået i raseri.

I retrospekt er det nok en af de mest selvdestruktive forhold jeg har været i nogensinde. Og det er ikke hans skyld, han var som han var, og ja han var en klaphat, men det var mig der ikke sagde fra og stod op for mig selv. Det kommer ikke til at ske igen. Jeg er glad for at være ude af dét. Han hjalp mig på mange måder med mange ting, men psykisk var jeg et lappearbejde bagefter.

Jeg har været single siden, men jeg har en bekendt som jeg har fået kontakt med igen, og ved et tilfælde endte vi med at være intime. På en små 5 måneder har han fået banket ind i mit hoved og krop at jeg BESTEMT er et sensuelt og seksuelt væsen. At jeg er kvinde, attråværdig og at det der sex faktisk er super lækkert hvis man har en partner der har respekt for en, og hvis interesse ligger i den fælles oplevelse og ikke bare i at skulle krydse en eller anden målstreg og så er det overstået. Det er fandme fantastisk! :D

Jeg har nu mod på at kigge ud i verden og se om der skulle være andre jeg kan dele nogle lækre sexoplevelser med - så længe vi husker regnfrakker ;)
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
User avatar
stardancer
Posts: 525
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Re: Screening for livmoderhalskræft

Post by stardancer »

Det der med stress og blødninger tror jeg nu sagtens kan forekomme, måske især hvis man har tendens til uregelmæssige blødninger - og stress kan jo gøre ret meget ved kroppen :linski:

Da min morfar døde begyndte jeg at bløde (en uge efter min mens var sluttet) og jeg blødte simpelthen som en stukket gris :anonym: Mindre end en time efter han var lagt i jorden var blødningen stoppet! Jeg er overbevist om at kroppen simpelthen reagerede på sorgen og stressen ved at jeg blødte sådan, men jeg har også sådan en sær krop hvor stress viser sig fysisk med det samme :traet:
/Sofie
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: Screening for livmoderhalskræft

Post by Gry »

stardancer wrote:Det der med stress og blødninger tror jeg nu sagtens kan forekomme, måske især hvis man har tendens til uregelmæssige blødninger - og stress kan jo gøre ret meget ved kroppen :linski:

Da min morfar døde begyndte jeg at bløde (en uge efter min mens var sluttet) og jeg blødte simpelthen som en stukket gris :anonym: Mindre end en time efter han var lagt i jorden var blødningen stoppet! Jeg er overbevist om at kroppen simpelthen reagerede på sorgen og stressen ved at jeg blødte sådan, men jeg har også sådan en sær krop hvor stress viser sig fysisk med det samme :traet:


Ja jeg har også en yderst stress-sensitiv krop. Jeg har fibromyalgi, så stress er virkelig en dræber på åh så mange måder :tommelned:
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
Post Reply