Juli - tiden flyver...

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Juli - tiden flyver...

Post by misssophie »

er det jobbet der har givet dig stress og panik?
får du nogen form for hjælp med at takle det? -eller er du "bare" sygemeldt?

Viben: En sang??? really???
Misssophie
Pipfuglen Viben
Posts: 70
Joined: Wed 27. Feb 2013 15:01

Re: Juli - tiden flyver...

Post by Pipfuglen Viben »

misssophie wrote:er det jobbet der har givet dig stress og panik?
får du nogen form for hjælp med at takle det? -eller er du "bare" sygemeldt?

Viben: En sang??? really???


Ja, syng en sang der gør en glad.

Denne har jeg altid når jeg er ude og kører med campingvognen
http://www.youtube.com/watch?v=D5ToDYuz-bk

Man får panikangst når man tror man ikke gør det godt nok, og derefter kommer stressen.

Det havde jeg da min søn boede hjemme, jeg var også bange for at jeg ikke gjorde det godt nok i kommunens og skolens øjne, så da han blive tvangsfjernet, så kom freden over hjemmet. Nu var det ikke længere mit ansvar, så da kommunen sagde at jeg skulle samarbejde med dem om min søn, så sagde jeg til dem, jamen I har jo lige sagt i børn og unge udvalget, at jeg ikke egner mig til at passe min søn og så vil I have at jeg skal samarbejde med jer :viben:

Så jeg tog hjem, købte en masse flyttekasser, begyndte at pakke, tog til Nibe og købte en campingvogn. :linski:

Og hver gang kommunen skriver eller ringer, så er det altid, vi skal jo samarbejde og hver gang får de sammen svar, jamen jeg var jo for dum/uegnet, så er der ikke noget at samarbejde om.

Man kan jo ikke fortælle folk at de er dumme til deres arbejde og så samtidig forvente at de samarbejder, det er logik for selv perlehøns.

http://www.youtube.com/watch?v=rqzACUbHU04

Mvh Viben
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Juli - tiden flyver...

Post by annetteB »

Faktisk er det helt specifikt min butikschefs adfærd som har stresset mig. Længe. Fyresedlen har bare været dråben - og kulminationen på den adfærd, som virker stressende ikke bare på mig, men på flere af mine kollegaer også. Det er en lang historie. Og en forbandet en af slagsen, fordi jeg er så glad for mit job og så god til det, men har rigtig svært ved at bære konstant pres, løftebrud og dobbeltsignaler.
Jeg er sygemeldt og har fået tilbudt sovepiller, men får ellers ingen behandling.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Pipfuglen Viben
Posts: 70
Joined: Wed 27. Feb 2013 15:01

Re: Juli - tiden flyver...

Post by Pipfuglen Viben »

annetteB wrote:Faktisk er det helt specifikt min butikschefs adfærd som har stresset mig. Længe. Fyresedlen har bare været dråben - og kulminationen på den adfærd, som virker stressende ikke bare på mig, men på flere af mine kollegaer også. Det er en lang historie. Og en forbandet en af slagsen, fordi jeg er så glad for mit job og så god til det, men har rigtig svært ved at bære konstant pres, løftebrud og dobbeltsignaler.
Jeg er sygemeldt og har fået tilbudt sovepiller, men får ellers ingen behandling.


Har du tænk på om du kunne starte op som selvstændig, det siger jeg fordi, du vil måske for altid, når du søger et nyt job, vil være "bange" for at få samme slags butikchef.
Der bestemmer man sit eget tempo, og løftebrud, kun over for sig selv :linski:

Mvh Viben
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Juli - tiden flyver...

Post by BeritH »

Øv Annette, sådan en chef kan bare ødelægge hele ens tilværelse. Been there - done that.

Det er rigtig vigtigt at du får det bearbejdet på den ene eller den anden måde, ellers er der en stor chance for, at du tager det med i dit næste job. Det er faktisk først nu efter et år i nyt job med en fantastisk chef, at jeg ikke er på vagt, når han træder ind ad døren.

Jeg tror det er en rigtig god idé at du fortsætter din sygemelding indtil du fratræder. Har du brug for at "snakke" med en der også har været i et ansættelsesforhold med en intimiderende chef, så er du velkommen til at smide en pb.

Håber det bedste for dig.

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
Intunia
Posts: 2600
Joined: Mon 29. Jun 2009 20:37

Re: Juli - tiden flyver...

Post by Intunia »

Det er sgu triste nyheder, Annette.
Jeg har slet ingen ide om, hvordan det må føles.

Jeg synes du skal tage Rebella en tur ud på plantetorvet og smide en ansøgning, når du er klar til det. Jeg har hørt, at det er en god arbejdsplads.

Kram til dig
:elsk:
bla bla bla
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Juli - tiden flyver...

Post by annetteB »

Det er ikke længere en mulighed grundet min økonomi efter skilsmissen :-)
Men jeg er heller ikke bange for at få en ny chef af samme kaliber. Jeg er bange, når jeg HAR sådan en chef, men jeg ved godt at de udgør en minoritet blandt mennesker. Heldigvis
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Juli - tiden flyver...

Post by annetteB »

Og mange tak, Berit :-) du ER altså en snut!
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Pipfuglen Viben
Posts: 70
Joined: Wed 27. Feb 2013 15:01

Re: Juli - tiden flyver...

Post by Pipfuglen Viben »

annetteB wrote:Det er ikke længere en mulighed grundet min økonomi efter skilsmissen :-)
Men jeg er heller ikke bange for at få en ny chef af samme kaliber. Jeg er bange, når jeg HAR sådan en chef, men jeg ved godt at de udgør en minoritet blandt mennesker. Heldigvis


Nu har du ingen grund til at være bange mere, når du er fyret og du er sygemeldt, basta!

Du skal rette ryggen, sætte dig stille og roligt, og skrive nogle ansøgninger, hvor du søger nye udfordringer :linski:

Mvh Viben
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Juli - tiden flyver...

Post by Frieser9460 »

Øv også for en chef, Annette. Selv om det er surt at miste sit arbejde, lyder det alligevel, som om det er det bedste, som kunne ske for dig lige i denne her situation. Nu kan du forhåbentlig få ro til at komme oven på igen og finde et nyt job med en forhåbentlig bedre chef.
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
Post Reply