Screening for livmoderhalskræft

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Screening for livmoderhalskræft

Post by Godzilla »

Man kan skrive i Word og copypaste hvis man vil være sikker på at have det hele rigtigt inden afsendelse.
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: Screening for livmoderhalskræft

Post by Gry »

99E wrote:
Frieser9460 wrote:Nu blander jeg mig lige... :lea:

Hvis man gerne vil være sikker på, at man ikke kommer til at skrive noget volapyk, har man jo altid den mulighed at læse korrektur på sit indlæg, før man trykker på "udfør". Det burde tage de værste "tyrkfejl" og uheldige formuleringer. :hhansen:

Og hvis man er bange for, man kommer til at skrive noget frygteligt sludder, kan man lukke computeren ned, gå en tur og tænke sig godt om.
:peg:


Haha!

Well - mine foregår som oftest sent om aftenen hvor det giver voldsomt god mening i mit eget hoved fordi jeg ved hvad jeg mener fordi jeg har det hele i hovedet, men hvor jeg efter en nats søvn genlæser og godt kan se at hvis man ikke lige var i mit eget hoved så gav det skrevne måske ikke lige dén mening det skulle, eller der manglede noget for at den fulde mening var der, eller formuleringen var som tidspunktet - liiiiidt træt i betrækket (eller lign), men så er det for sent at ændre det fordi "bordet fanger" og man sidder og tænker "Doh". Men altså i øjeblikket man skrev det gav det jo fint mening...for en selv ;)

Men altså...hvis man har en historik herinde med at folk giver svinere som de så kan skjule ved at redigere så holder det jo heller ikke.
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: Screening for livmoderhalskræft

Post by Gry »

Nå men for at vende tilbage til emnet!

Jeg er påbegyndt genvaccinationen. Min gyn brugte en anden teknik (ny teknik) end tidligere, og jeg har haft ondt ja - men det har slet ikke været lige så grumt som nogle af de andre gange, hvor jeg bogstaveligt talt har været sengeliggende i 1-2½ uge, så kæmpe kudos til nye metoder! :D

Så mangler vi bare at de der dumme forandringer holder inde også. Jeg tror derudover lige at jeg skal checke op på hvilken af de 2 vacciner der tilbydes som jeg har fået og hvad den anden koster, samt om lægerne er informerede om hvornår den nyeste udkommer eller om vi taler år ude i fremtiden på dén.

Så all in all, så er jeg fortrøstningsfuld. Jeg har lige haft en lille ferie og det har betydet en masse sidden på træstole, bænke og jord. Der har været en masse med pakning og uforudset stress hvilket medførte stress-blødning. Jeg ved ikke om andre herinde der har haft celleforandringer er bekendt med det koncept? Stressblødninger? At man presses for meget psykisk og/eller fysisk og så begynder man at bløde? Jeg havde også med min x en historik med at bløde efter sex, og der fik jeg at vide af min gyn er det sandsynligvis skyldtes mine celleforandringer. Det synes jeg er ret belastende. Man har jo ikke lyst til at have sex hvis man ved man får ondt og begynder at bløde, så det betød i sidste ende at der var en masse problemer omkring det intime som så igen var det der fik ham til at gå fra mig. Rigtig ærgeligt, men jeg prøver at undlade at være bitter over det.

Men er der andre af jer der har oplevet noget lign? At I har haft smerter og blødninger i forbindelse med stress / at I pressede jer selv for langt mentalt eller fysisk / sex?
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
stinemull
Posts: 404
Joined: Sun 2. Mar 2008 22:04

Re: Screening for livmoderhalskræft

Post by stinemull »

Hvis han forlod dig fordi der var lidt bøvl med sex, så er han sgu da heller ikke værd at samle på. Vær du bare glad for at du slap af med ham så nemt.
Felis
Posts: 602
Joined: Fri 10. Sep 2010 23:53

Re: Screening for livmoderhalskræft

Post by Felis »

**Men er der andre af jer der har oplevet noget lign? At I har haft smerter og blødninger i forbindelse med stress***


NEJ, for det findes ikke...

Sorry to say, men det blødning du beskriver der, det skyldes altså mekaniske/fysiske påvirkninger af sygt væv/slimhinde og ikke stress..

Og når det er så slemt, at det medfører blødninger på den måde, så synes jeg det er underligt hvis din læge ikke har foreslået noget omkring fjernelse af det berørte væv (keglesnit), for "bare" celleforandringer plejer altså som regel ikke give den slags symptomer
Felis

Jeg har ingen fordomme....jeg konstaterer bare
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Screening for livmoderhalskræft

Post by annetteB »

Jeg har oplevet både stressblødning og udeblevet ditto af samme årsag. Og kontaktblødning i tilfælde af - hvad skal man kalde det - knapt så morsom sex.
Det gode ved både stressblødning og udebleven ditto er, at det normaliserer sig af sig selv, når man får fjernet sig fra de stressende situationer og fx får regelmæssig søvn og mad og sådan.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Screening for livmoderhalskræft

Post by HHansen »

Nå... til trods for at den rutinerede gynækolog der tog biopsien syntes ting umiddelbart så ok ud - så ER der celleforandringer fik jeg at vide af en forvirret lægevikar midt i min ferie.. hun havde lige sendt mig en mail om at resultatet af celleskrabet hos egen læge var ok - ingen forandringer - da hun derefter læser prøvesvaret fra sygehuset hvor de tog biopsien.. og den viste altså forandringer. Så nu må jeg jo ringe til nogen på mandag og finde ud af hvad der så skal ske... :tommelned: :-?
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Screening for livmoderhalskræft

Post by 99E »

Heldigvis, Helle, betyder det sandsynligvis bare, de vil se dig igen, evt. til sådan en keglesnitsting.
Det er mostly harmless kan jeg forstå på min jævnaldrende kollega, der også havde forandringer.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Screening for livmoderhalskræft

Post by HHansen »

99E wrote:Heldigvis, Helle, betyder det sandsynligvis bare, de vil se dig igen, evt. til sådan en keglesnitsting.
Det er mostly harmless kan jeg forstå på min jævnaldrende kollega, der også havde forandringer.


Jeg ved det - fik jo lavet et keglesnit i 1992 - tænker bare nu at de egentlig ligeså godt kunne fjerne det hele, jeg skal jo ikke bruge den mere...
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
stinemull
Posts: 404
Joined: Sun 2. Mar 2008 22:04

Re: Screening for livmoderhalskræft

Post by stinemull »

Mon ikke også du kan få lov til det når du nu ikke skal yngle mere og det er 2. gang der er forandringer. Det håber jeg du får lov til, for så er du ude over den fare og bekymring.
Post Reply