Baby (hesten) skal flytte....

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Baby (hesten) skal flytte....

Post by Godzilla »

Tjoe....hun er jo araber. Og jeg krævede ikke meget af hende i og med at der var diverse problemer med hendes helbred.

Jeg nåede at lave noget arbejde fra jorden og der var hun villig og nem.

Jeg ved ikke hvordan og hvor meget hun er blevet redet de senere år.

Men hvis nogen vil give hende et godt liv er hun gratis.
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
Pipfuglen Viben
Posts: 70
Joined: Wed 27. Feb 2013 15:01

Re: Baby (hesten) skal flytte....

Post by Pipfuglen Viben »

Godzilla wrote:Tjoe....hun er jo araber. Og jeg krævede ikke meget af hende i og med at der var diverse problemer med hendes helbred.

Jeg nåede at lave noget arbejde fra jorden og der var hun villig og nem.

Jeg ved ikke hvordan og hvor meget hun er blevet redet de senere år.

Men hvis nogen vil give hende et godt liv er hun gratis.


Glemte at skrive til dig i emailen, syntes at du skulle have købt dig en cykel i stedet for et levende dyr, som har været smidt rundt til forskellige mennesker hele sit liv, der er da ikke noget at sige til at hun bliver "underlig".
Mvh Viben
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Baby (hesten) skal flytte....

Post by aribeth »

Årh luk dog Viben... du har solgt hesten, engang i tidernes morgen. Hvis du vil have ret til at bestemme over dyr, så behold dem selv og så kan du i øvrigt ikke gøre en skid ved hvad andre vælger at gøre med deres dyr!
Raxacoricofallapatorius
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Baby (hesten) skal flytte....

Post by annetteB »

Jeg synes generelt man skal undlade at sælge heste, hvis ikke man kan leve med at deres forhold ændrer sig, når man ikke længere ejer dem. Færdig.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Intunia
Posts: 2600
Joined: Mon 29. Jun 2009 20:37

Re: Baby (hesten) skal flytte....

Post by Intunia »

annetteB wrote:Jeg synes generelt man skal undlade at sælge heste, hvis ikke man kan leve med at deres forhold ændrer sig, når man ikke længere ejer dem. Færdig.


:respekt: Enig.
Nu har jeg heldigvis kun aftaget heste fra fornuftige mennesker.
Men kan stadig huske en gang jeg kiggede på en hest, som ejeren ville lave helt vanvittige pasningsklausuler! :nejtak:

Med hensyn til spat heste... Det har jeg ret dårlige erfaringer med. Men jeg håber da, at der findes en fornuftig løsning for baby.
bla bla bla
Pipfuglen Viben
Posts: 70
Joined: Wed 27. Feb 2013 15:01

Re: Baby (hesten) skal flytte....

Post by Pipfuglen Viben »

aribeth wrote:Årh luk dog Viben... du har solgt hesten, engang i tidernes morgen. Hvis du vil have ret til at bestemme over dyr, så behold dem selv og så kan du i øvrigt ikke gøre en skid ved hvad andre vælger at gøre med deres dyr!

Nå, jeg blander mig ikke, ikke mere end andre blander sig i min beslutning omkring mine heste :ehj: Jeg siger bare min ærlige mening, de største vanrøgt sager starter altid med man ikke gider at fodre sine dyr om morgenen. :brok:

Jeg havde skrevet det samme om hvilken som helst hest :linski:
Mvh Viben
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Baby (hesten) skal flytte....

Post by 99E »

Øh...
Nej, vanrøgtssager starter ikke med, man "ikke gider fodre sin hest om morgenen".
Masser af mennesker gider ikke fodre deres heste om morgenen.
Jeg er en af dem. :jeanie:
Men jeg gør det alligevel. :linski:

Vanrøgtssager starter med, man ikke kan overskue sit liv og ikke kan hive sig selv nok op ved hårrørene til at gøre nederen ting, man skal. Fx at fodre heste på en råkold, våd og blæsende mørk morgen, hvor man hellere vil ligge under dynen med en kop kaffe og en god bog.
Basta.

Og at folk holder hest på en anden måde end jeg, er ikke nødvendigvis det samme som at de holder hest på en forkert måde.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
Pipfuglen Viben
Posts: 70
Joined: Wed 27. Feb 2013 15:01

Re: Baby (hesten) skal flytte....

Post by Pipfuglen Viben »

99E wrote:Øh...
Nej, vanrøgtssager starter ikke med, man "ikke gider fodre sin hest om morgenen".
Masser af mennesker gider ikke fodre deres heste om morgenen.
Jeg er en af dem. :jeanie:
Men jeg gør det alligevel. :linski:

Vanrøgtssager starter med, man ikke kan overskue sit liv og ikke kan hive sig selv nok op ved hårrørene til at gøre nederen ting, man skal. Fx at fodre heste på en råkold, våd og blæsende mørk morgen, hvor man hellere vil ligge under dynen med en kop kaffe og en god bog.
Basta.

Og at folk holder hest på en anden måde end jeg, er ikke nødvendigvis det samme som at de holder hest på en forkert måde.

Det passer nu ikke helt, de steder jeg har været ude og se, der har der oftes været skilsmisse inde i billedet, og der siger jeg at den er sku gal når to mennesker bare ligeglad med dyrene.

Jeg havde mine heste på græs hos en jeg havde mødt på driftlederskolen (landbrug) sidste år og hun fik stress og depression, hun satte flere og flere heste på folden og til sidst var der ikke mere græs, resultat.... jeg fik 3 magre heste fra sommergræs og hun kunne ikke set problemet. Det var en klassiker, hver gang jeg kom på besøg var der ikke vand på folden, heller ikke andet spiseligt og hendes køkken var fyldt med opvask selvom hun havde opvaskemaskine, 3 børn + ægtemand. :doed:
Image
Dette billede er af Silver Zara Saint taget samme dag som hun blev flyttet, der havde jeg ikke kunne komme på besøg i 2 uger.
Mvh Viben
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Baby (hesten) skal flytte....

Post by 99E »

Og der siger jeg... Du har ikke læst hvad jeg skrev. I de tilfælde, du nævner, er der jo netop tale om folk, der ikke kan overskue deres liv - stress, depression og skilsmisse...
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Baby (hesten) skal flytte....

Post by Godzilla »

Tja...Viben....jeg vil give dig ret i at jeg ikke skulle have købt Baby.
Ikke fordi jeg ikke ville have hende, men fordi jeg ville ride akademisk dressur og dyrlægen sagde at hun kun kunne bruges til hygge/skovtur. Det ville Mette som overtog hende (gratis pga spat i bagbenene) netop bruge hende til så det var perfekt.
Nu skal Mette skilles og kan ikke magte en hest som enlig mor til to.
Hvis jeg boede på landet med egne folde osv. kom hun hjem til mig.
Jeg har iøvrigt en cykel.
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
Post Reply