No-Poo, Skrot din shampoo

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: No-Poo, Skrot din shampoo

Post by Godzilla »

Jeg skyller efterhånden bare håret grundigt med vand. Det er som om det regulerer sig selv mhst fedt. Lidt eddike i vand er nok hvis det trænger.
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: No-Poo, Skrot din shampoo

Post by Godzilla »

Jeg skyller efterhånden bare håret grundigt med vand. Det er som om det regulerer sig selv mhst fedt. Lidt eddike i vand er nok hvis det trænger.
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: No-Poo, Skrot din shampoo

Post by Godzilla »

Jeg skyller efterhånden bare håret grundigt med vand. Det er som om det regulerer sig selv mhst fedt. Lidt eddike i vand er nok hvis det trænger.
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: No-Poo, Skrot din shampoo

Post by Frieser9460 »

Hm... jeg er ikke sikker på, jeg har lyst til at droppe shampooen, hvis jeg skal være helt ærlig... Tror, jeg er lidt for vild med det der velduftende, nyvaskede hår... :linski:
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: No-Poo, Skrot din shampoo

Post by 99E »

Frieser9460 wrote:Hm... jeg er ikke sikker på, jeg har lyst til at droppe shampooen, hvis jeg skal være helt ærlig... Tror, jeg er lidt for vild med det der velduftende, nyvaskede hår... :linski:

Det er en vane...
Efter at have skiftet til parfumefri er jeg ved at DØØØ ved brug af "almindelig letparfumeret shampoo".

BTW, det tæller ikke som "no Poo" hvis man halvdelen af gangene bare bruger skummet fra de der gule badesvampe i svømmeren, vel? -poogift
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: No-Poo, Skrot din shampoo

Post by HHansen »

Kører vel på 3. uge nu. Har vasket 2 gange med natron og eddike - senest i lørdags.. I dag synes jeg godt nok det klør og der er skæl og det er fedtet.. rigtig træls!
Egentlig havde jeg kun regnet med at vaske det med natron i weekenderne - meeeeen - jeg tror det får en tur i morgen tidlig... Det der med kun at skylle synes jeg gør det mere fedtet... Stine, hvad er din erfaring?
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
stinemull
Posts: 404
Joined: Sun 2. Mar 2008 22:04

Re: No-Poo, Skrot din shampoo

Post by stinemull »

Mit hår trives rigtig godt uden at blive fedtet. Ca. Hver 9-10 dag vasker jeg det. Så er det en anelse fedtet og begynder at klø en smule.

Det lyder ikke som om din hårbund er klar til så lange stræk uden vask endnu. Jeg ville bare vaske så snart det begynder at fedte og så se om ikke den skånsomme vask giver hovedbunden mulighed for langsomt at genoprette balancen.

Har læst at det kan tage et år før hovedbunden er helt genoprettet igen.


Det er vaskedag for mig i dag, sidste gang var tirsdag i sidste uge.
stinemull
Posts: 404
Joined: Sun 2. Mar 2008 22:04

Re: No-Poo, Skrot din shampoo

Post by stinemull »

Har du fundet en løsning HH?

Jeg er rigtig glad for mit hår pt. Det har pludselig fået fylde. Jeg har altid haft meget hår, men meget fint og glat hår der nærmest ikke kunne holdes fast af en elastik.
Håret er blevet mere stift at føle på, men på en god måde. Jeg kan stadig rede det igennem med fingrene.
Jeg er gået ned på kun 1 spsk eddike, 2 var for meget og gjorde håret elektrisk.
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: No-Poo, Skrot din shampoo

Post by HHansen »

Jeg vasker det med natron og eddike når det klør. I sidste uge farvede jeg det - og siden da har jeg vasket det én gang... Kan mærke der går længere imellem at det trænger og det er ikke fedtet nu. Til gengæld er det noget stift.. det var ret stift i forvejen, jeg har enormt meget og tykt hår - og nu er det altså endnu stivere. Men det vænner man sig vel til... :hhansen:
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
stinemull
Posts: 404
Joined: Sun 2. Mar 2008 22:04

Re: No-Poo, Skrot din shampoo

Post by stinemull »

Mit er også blevet stivere. det var tiltrængt, jeg har meget glat, fint og tyndt hår, men masser af det. Så endelig har jeg lidt fylde i håret.
Post Reply