Ding dong - det er blevet juni......

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
stinemull
Posts: 404
Joined: Sun 2. Mar 2008 22:04

Re: Ding dong - det er blevet juni......

Post by stinemull »

Fra hvid til sort
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Ding dong - det er blevet juni......

Post by misssophie »

-den hvide neger.....

og det er ikke bare fordi han er blevet lidt mølædt i pelsen, og at man derfor kan se den sorte hud indenunder? (lidt svært at se på billedet...)
Misssophie
stinemull
Posts: 404
Joined: Sun 2. Mar 2008 22:04

Re: Ding dong - det er blevet juni......

Post by stinemull »

Nej han er blevet fyldt med sorte stikkelhår og små brune pletter af hår.

Det er dog første år han selv har fældet, han har cushing og er først kommet på medicin i år, de andre år har jeg klippet ham. Han har også melanomer, men tror nu ikke det har noget med det at gøre.
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Ding dong - det er blevet juni......

Post by misssophie »

mystisk...

du ender sgu nok med at eje den sorte hingst...

jeg har aldrig hørt om en bagvendt skimmel...
Misssophie
stinemull
Posts: 404
Joined: Sun 2. Mar 2008 22:04

Re: Ding dong - det er blevet juni......

Post by stinemull »

Det kan være det er fordi han har overskredet udløbsdatoen og nu vender tilbage til barndommen. Ligesom gamle mænd.
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Ding dong - det er blevet juni......

Post by 99E »

Frieser9460 wrote:20-25 grader er da alligevel en del, synes jeg... Jeg forestillede mig på en eller anden måde Grønland som noget koldere. Kan bedre forholde mig til de 15-18 grader om sommeren. :roed: Men ja... det er jo et meget stort land. Det er bare næsten altid det der med is og sæler og slædehunde, man ser på tv...


Sydgrønland:
Image

Image

Image

Der er hverken slædehunde i Sydgrønland eller her i Nuuk - de findes kun nord for polarcirklen heroppe.
Og ja - det er "altid" is, sæler (sæler er nu overalt) og slædehunde, "man" ser... Det er lissom det mest "anderledes" og spændende...

Men når man siger "Hvordan er vejret i Grønland" eller "Hvordan er der så i Grønland?!" er det her værd at huske på...
Image

For "vi" griner jo alle sammen af amerikanere, der siger at ting er sådan og sådan i "Europa" - som om Europa var en enhed.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
stinemull
Posts: 404
Joined: Sun 2. Mar 2008 22:04

Re: Ding dong - det er blevet juni......

Post by stinemull »

Ja man glemmer tit hvor stort Grønland er. Der er så smukt på denne tid af året.
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Ding dong - det er blevet juni......

Post by Frieser9460 »

Hvor er det smukt. :elsk: Og ja, vi glemmer tit, hvor stort Grønland egentlig er... Og jeg tror, alle har en tendens til at få en lidt stereotyp opfattelse af steder, man ikke for alvor kender, undtagen ud fra hvad tv viser...

Men så er det jo godt at blive klogere! :askepot:

Ang. den der pony, som "skimler baglæns"... Jeg var ude at prøve en quarter sidste år, som havde sådan nogle mørke pletter i den røde farve, hvor de røde hår tydeligt var blandet med sorte. Jeg fik også at vide, hvad det kaldtes... men ARGH, nu kan jeg jo ikke huske det... :ehh:
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Ding dong - det er blevet juni......

Post by aribeth »

Jeg har hovedpine og ondt i halsen i dag... og jeg har endda taget nogle af de ekstra stærke piller, men hovedpinen vil ikke rigtig forsvinde...
Det skal den for jeg skal være klar til garvekursus imorgen hvor jeg skal lære at garve fåreskind, så nu kan jeg glæde mig endnu mere til når vi slagter, for så kan vi bruge endnu mere af dyrene!
Raxacoricofallapatorius
stinemull
Posts: 404
Joined: Sun 2. Mar 2008 22:04

Re: Ding dong - det er blevet juni......

Post by stinemull »

Frieser9460 wrote:
Ang. den der pony, som "skimler baglæns"... Jeg var ude at prøve en quarter sidste år, som havde sådan nogle mørke pletter i den røde farve, hvor de røde hår tydeligt var blandet med sorte. Jeg fik også at vide, hvad det kaldtes... men ARGH, nu kan jeg jo ikke huske det... :ehh:


Ej sådan kan du da ikke bare skrive, det bliver jeg jo ikke klogere af.

Ponyhesten er en Carmarque pony, de fødes alle mørke og skimler hurtigt til hvide. Så genetisk burde han jo bare være afbleget skimmel. Papiere har han ikke så herkomsten kan selvfølgelig være lidt tvivlsom, men han er ægte fransk import ligesom PrinsGemalen!

Er begyndt at hælde til at han før sin cushing, og manglende fældning, altid har været mørkere om sommeren. Så det er bare fordi det er første sommer hos mig han fælder naturligt at jeg ikke har set det før.
Post Reply