Pony købes

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Pony købes

Post by Pia »

Hey de damer M/K

Er der tilfældigvis nogen af jer, der kender: Den Perfekte Børnepony, der er til salg på Sjælland?

Vi taler en pony af typen Dartmoor, Welsh A, eller tilsvarende i str. (Lille 2'er?)

Absolut "Flag og ballonsikker", sådan en der kan tages med ud og som tager alt 'oppefra og ned'.

Den skal have livserfaring, dvs. gerne 15+ år.

Den behøver på ingen måde være til stævner, udannet til en masse eller andet, men den skal være ridelig og meget venlig og tålmodig.

Ponyen vil få et absolut luksusponyhjem. Her spares aldrig på: smed, påkrævede behandlinger, stivelsesfrit foder, hestekyndig omsorg, tilpasset udstyr, forkælelse og frihed til at være pony, med andre ponyer!

Anyone?

Ps. ponyer ala: "Shetlandspony på 3 år, som er Mega Nuzer og næsten aldrig bider og helt sikker nok godt kan tilrides uden problemer, ved rette ejer" har INGEN interesse :anonym:
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Pony købes

Post by BeritH »

Nå Pia, så sorterede du nok lige Gizmo fra (selvom han er 15). Hrmpf :mettebo: :mettebo:

Jeg mener Gizmo er da også rimelig nuzer, bider ikke regelmæssigt og kan formentlig tilrides uden de store sværdslag. Og så er han så lille, at man absolut ikke slår sig, hvis man falder ned. :lea: :lea:

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: Pony købes

Post by Pia »

Ja, jeg har ikke tal på alle de Shitlændere jeg er blevet tilbudt gennem tiden, eller halvgamle utilredne ponyer, som bestemt er vædlig søde, men bare lige er det modsatte af en garvet ridepony :ondgrin:
stinemull
Posts: 404
Joined: Sun 2. Mar 2008 22:04

Re: Pony købes

Post by stinemull »

Shitlændere til bortgivning er der altid nok af.
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Pony købes

Post by Frieser9460 »

Ja, shetlændere er desværre en meget undervurderet race, som en masse folk dels avler løs på efter for godt befindende, og som de samtidig ikke regner for noget og ikke gider ofre penge på til selv de mest nødvendige ting som smed, ormekur etc., endsige sørge for at ponyerne er lovligt registrerede med pas osv. :ked:

Det er altid trist, når det kommer derud, hvor et levende væsen ikke regnes for mere, end hvad man kan få kastet i nakken ganske gratis... :ked:

Der er desværre ikke lige noget iblandt mine "salgsheste" som passer til dine ønsker, Pia, men jeg håber, det lykkes dig at finde den helt rigtige pony. :-)
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
MetteboDeluxe
Posts: 2563
Joined: Fri 8. Jun 2007 22:28

Re: Pony købes

Post by MetteboDeluxe »

De fleste af de racer du nævner er omkring 120-130. Altså kat 3 ponyer :linski: I kunne evt. prøve at høre omegnens rideskoler. Måske har de en sød ældre pony, der skal på pension.

Jeg er så heldig at have fundet hele 3 af slagsen, så de er derude.

Flacki er jo verdens bedste børnepony. Ham kender I jo. Sniffer, den nye, er fantastisk, men der skal en del mere til ved hende.

Dusty er perfekt til ethvert barn. Springer som en fugl og er simpelthen den mest venlige og fornuftige pony ever! Skulle jeg nøjes med en pony var det ham. Forrige weekend var de på Vilhelmsborg og red de fineste runder. Om lørdagen var han hjemme hos os og spise græs og dette var scenen ved aftensmaden


Image

Image
* Kendt for :mettebo: *

* G
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Pony købes

Post by aribeth »

Dusty er totalt en ønskepony!
Raxacoricofallapatorius
MetteboDeluxe
Posts: 2563
Joined: Fri 8. Jun 2007 22:28

Re: Pony købes

Post by MetteboDeluxe »

Det er han nemlig :elsk:
Så welsh sec B kan anbefales. Det lyder nemlig som om han er ret typisk for en (Korreborg) welsh pony.
* Kendt for :mettebo: *

* G
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Pony købes

Post by Ane »

er det til jer selv?

-Excuses are the nails used to build a house of failure
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: Pony købes

Post by Pia »

Ane wrote:er det til jer selv?


Ja.

Lån har også interesse :linski:
Post Reply