Der er vel ikke tilfældigvis en...

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Der er vel ikke tilfældigvis en...

Post by Frieser9460 »

Jeg foretrækker bestemt også landmandens løsning med selv at sørge for aflivning, hvis ikke lille Bølle Bob kan få det ønskehjem, han egentlig allerhelst skulle have.

Hvorfor sende den lille føllebølle igennem en bunke stress ved først at sende den ud i et nyt hjem, hvor den skal vente X antal dage, uger eller måneder på slagtning og så derefter af sted på slagteri?
Så ville jeg bestemt også hellere sørge for, at den bliver aflivet humant hjemme i vante, trygge omgivelser og uden stress. For hestens skyld!

Men det er selvfølgelig et holdningsspørgsmål... :linski:

99E, jeg kan godt følge dit "hvad-nu-hvis-argument", for man kan aldrig nogensinde gardere sig mod alting, så selv om man avler med en plan, er det ikke sikkert, at den plan holder... Men omvendt mener jeg dog heller ikke, at det er ensbetydende med, at man så bare skal fravælge at avle, fordi X antal ting kan gå galt, uanset hvor grundigt man planlægger, og hvor mange forholdsregler man tager. Hvis det nu VIRKELIG er det, man gerne vil. :-)
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
stinemull
Posts: 404
Joined: Sun 2. Mar 2008 22:04

Re: Der er vel ikke tilfældigvis en...

Post by stinemull »

Jeg tror altså ikke at folk der køber en shitlænder til slagt sender den på slagteri. Det er oftest folk der selv slagter eller kender en der slagter. Så ikke megen forskel i forhold til aflivning i min verden. Pony tages ud af folden, hvor den har spist sig stor i et par måneder. skydes med boltpistol. Stikkes og afblødes og slagtes.
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Der er vel ikke tilfældigvis en...

Post by aribeth »

Det Stine siger...

Skal den så bare smides i et hul i jorden?
Raxacoricofallapatorius
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Der er vel ikke tilfældigvis en...

Post by Frieser9460 »

aribeth wrote:Det Stine siger...

Skal den så bare smides i et hul i jorden?


Ponyen skal da stadig hentes ud i nyt hjem med dertil hørende stress, selv om den "bare" bliver købt til slagtning? :ehh:

Det andet ved jeg sgutte noget om... Det må altså være op til bondemanden! Det er hans ansvar.
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Der er vel ikke tilfældigvis en...

Post by Frieser9460 »

Har da helt glemt at opdatere: Bølle Bob har fået et nyt hjem - han flytter til Sjælland! :jeanie:
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
stinemull
Posts: 404
Joined: Sun 2. Mar 2008 22:04

Re: Der er vel ikke tilfældigvis en...

Post by stinemull »

Dejligt at det lykkedes.
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Der er vel ikke tilfældigvis en...

Post by misssophie »

det var da dejligt for Følle-bølle
Misssophie
Post Reply