Ny pony

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: Ny pony

Post by Lena »

Der er da ingen tvivl om at hestene fortæller os mange ting....... hvis vi ellers hører og forstår hvad de siger.

UNIK er et udmærket eksempel.... Han har lige fortalt mig at han er pissetræt af insekterne. Han blev stille og ville ikke ud om morgenen..... efter noget tid var jeg nødt til at hidkalde dr. dyr..... som fandt..... ingenting - heller ikke i blodprøver! Pludselig kom jeg i tanke om at det kunne være insekterne..... og nu efter en uges tid med Flusa, hvidløg og et godt sprøjt med ildelugtende fluemiddel hver morgen har gjort tricket..... Han går frivilligt ud igen!

Desuden kan jeg altid mærke hvis gjorden ikke er spændt ordentligt...... så får han en uvillighed til at øge i fart....... sjov hestebasse!

Det lyder som om hun er en klog lille pony...... hun lurer hurtigt at I er ok. Skal du ikke snart have taget lidt flere billeder af ekvipagen?
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Ny pony

Post by Ane »

EMS - så prøv et magnesiumtilskud, læste om det på HN og jeg har bøvlet med Regina fordi hun blev ved med at have fedt depoter på trods af motion og samme mængde foder som ponyen (som er ved fint huld). Magnesium har virkelig gjort underværker

-Excuses are the nails used to build a house of failure
MetteboDeluxe
Posts: 2563
Joined: Fri 8. Jun 2007 22:28

Re: Ny pony

Post by MetteboDeluxe »

Ja har tænkt jeg skal prøve det. Kanel også ikke?

I går prøvede vi at læsse hende. Det skal trænes meget mere!
* Kendt for :mettebo: *

* G
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Ny pony

Post by Godzilla »

Tillykke med Pony, hun er godt nok kær :elsk:
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
MetteboDeluxe
Posts: 2563
Joined: Fri 8. Jun 2007 22:28

Re: Ny pony

Post by MetteboDeluxe »

Tusind tak,Gunilla :elsk:

I går skridtede de rundt på springbanen. Afslappede og glade. Det går den rigtige vej!

Se selv :heidio:


Image


Image
* Kendt for :mettebo: *

* G
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Ny pony

Post by Stimata Doamna »

Hæ, og så klagede folk over, at der stod for meget vand på vores ridebane ...

De ser fine ud sammen. Tid og god behandling kan gøre mange ting!
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Ny pony

Post by Ane »

kanel ved jeg ikke noget om.. men EMS heste skulle tit have 'rod' i hormonerne og dermed kan hopperne væremere hyssede så længe der ikke er gjort noget ved EMSen

-Excuses are the nails used to build a house of failure
MetteboDeluxe
Posts: 2563
Joined: Fri 8. Jun 2007 22:28

Re: Ny pony

Post by MetteboDeluxe »

Jeg begynder snart at gentage mig selv for meget her, men...

Hun bliver simpelthen bare bedre og bedre. Intet problem med strigling mere, hun får stoppet gulerødder i hovedet ved sadel og det hjælper (Tak 99e!). De skridter afslappet rundt nu og hun traver fint når hun ikke bliver rørt i munden. På grusvejen udenfor banen har hun intet i mod at blive redet med kortere tøjler, heller ikke i trav, så jeg tænker en del af det stadig sidder mellem ørene.

Hun vil os simpelthen SÅ gerne :elsk:
* Kendt for :mettebo: *

* G
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Ny pony

Post by Frieser9460 »

Hvor er det bare dejligt, at det går så godt med den nye pony! :jeanie:

Og fine billeder fra ridebanen (er du sikker på, du ikke forveksler med swimming poolen? :lea: )... De to ser ud til at være en fin ekvipage. :-)
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
MetteboDeluxe
Posts: 2563
Joined: Fri 8. Jun 2007 22:28

Re: Ny pony

Post by MetteboDeluxe »

Så er der nyt herfra igen.
Snif-fer, der har skiftet officielt navn til Midnight Magic, har været med på kursus ved selveste Tina Lund. Timmi har bøvlet lidt med at turde galopere på hende, men det fungerede simpelthen bare den dag. Hun har lavet en video, men er lidt i tvivl om jeg kan få den herind. Hun stoppede et par gange, men endte med at springe banen uden fejl og uden et eneste stop :jeanie:

Amts Avisen var der og se dem lige :elsk:


Image

Dressurmæssigt fungerer hun bedre og bedre og det ser sådan her ud meget af tiden (Eller det vil sige, lidt mindre bag lod)

Image

Mere i retning af det her




Image
* Kendt for :mettebo: *

* G
Post Reply