Jaah køkkenhaver

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
stinemull
Posts: 404
Joined: Sun 2. Mar 2008 22:04

Re: Jaah køkkenhaver

Post by stinemull »

Ej lad endeligt tagetes stå i drivhuset, de holder spindemider væk.

Har både hakket, hyppet og plantet ud i dag og de forrige dage.
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: Jaah køkkenhaver

Post by Pia »

Ja, det smager fint, lader også et par af dem stå, men lige 5000+ planter, har vi nok ikke brug for :skoer:

Derudover gror alt forrygende!

De nye jordbærplanter ser gode ud og står med masser af blomster, de tomater jeg fik af dig, Heidi; blomstrer og ser gode og kraftige ud.
I weekenden plantede jeg bønnerne, artiskokkerne og majsen ud, de ser ud til, at kunne lide den friske luft og de store vandmængder :lol:

I drivhuset står græskar, agurk, chokoladeblomster og chiliplanter og hygger.

Nb. Radisser haves i vilde mængder :hhansen:
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Re: Jaah køkkenhaver

Post by HeidiO »

stinemull wrote:Ej lad endeligt tagetes stå i drivhuset, de holder spindemider væk.

Har både hakket, hyppet og plantet ud i dag og de forrige dage.


Ork, der er stadig tagetes tilbage i drivhuset, af samme grund og så synes jeg de pynter derinde :hhansen:
Der behøvede bare ikke at stå tagetes på hver kvadratcentimeter ;-)
Heidi
stinemull
Posts: 404
Joined: Sun 2. Mar 2008 22:04

Re: Jaah køkkenhaver

Post by stinemull »

Ellers god bunddække.
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Jaah køkkenhaver

Post by misssophie »

her kom "vi" til at sætte den komplet uduelige hjulkrone for 4 år siden, og den har plaget os lige siden med sit selv-såen...

blomsterne er meget pæne og kan puttes i fx syltede asier mm,- men resten af planten stikker og er ikke ret køn...
-og den kommer bare op allevegne

i går hjalp min venindes søn (tømrerlærling) med at lave plantekasser, så der kan stå en masse tomater udenfor på terassen i kapilærkasser. der er sat en overligger på så de ikke kan blæse omkuld
der kommer 5 kap.kasser i drivhuset og 11 (!) udenfor på terassen
Misssophie
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Jaah køkkenhaver

Post by misssophie »

i går blev der sået bladbeder, gulerødder, radisser, ruccula, kålroder, rød salat, rødbeder og lagt løg og udplantet asparges-salat.

-så mangler vi bare resten...
Misssophie
stinemull
Posts: 404
Joined: Sun 2. Mar 2008 22:04

Re: Jaah køkkenhaver

Post by stinemull »

Fredag høstede jeg de første spæde spinatblade til vores salat. Der er også grønne chili, men nænner ikke af bruge dem endnu.
Susmh
Posts: 487
Joined: Mon 20. Feb 2006 12:32

Re: Jaah køkkenhaver

Post by Susmh »

Mit første forsøg på hjemmelavet sneglehegn virker ikke rigtigt godt, sneglene er ved at æde min kål :brok: :brok:
Så nu prøver jeg at lægge mos om bedene, det har jeg læst skulle kunne holde dem væk, nu må vi se om det virker.
Susanne

Always look at the bright side of life.
stinemull
Posts: 404
Joined: Sun 2. Mar 2008 22:04

Re: Jaah køkkenhaver

Post by stinemull »

Jeg har en flok skovmyrere der insistere på at køkkenhaven er deres nye bo. De har taget ophold under jordbærrenes ukrudtsdug.

Jeg hader myrere.heldigvis har vi ikke mange snegle.
stinemull
Posts: 404
Joined: Sun 2. Mar 2008 22:04

Re: Jaah køkkenhaver

Post by stinemull »

Nøj hvor alting gror også ukrudtet.

Har været i køkkenhaven og drivhuset her til aften. Fik luget lidt, men der er altid noget der trænger. Majs er plantet ud. Flere peberfrugter er plantet i drivhuset og nogle krydderurter er plantet i krukker.

Myrene er blevet aflivet af noget spray der påstår at det ikke skader miljøet. Tror dog jeg holder området fri for foderplanter i år alligevel.

Køkkenhaven

Image

Det frodige drivhus.

Image

Image

Og lidt nyindkøbt til et omlagt bed.

Image
Post Reply