Går I med tørklæder?

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.

Tørklædebrug

Tørklæder er det fedeste!
3
9%
Det er lækkert at have på
2
6%
Det varmer dejligt
5
15%
Det er pænt tilbehør
7
21%
Bruger kun dem der dækker hele hovedet
0
No votes
Hader at have noget om halsen
6
18%
Bruger det kun udendørs om vinteren
11
32%
Bruger det altid, det dækker deller og dobbelthager
0
No votes
 
Total votes: 34

User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Går I med tørklæder?

Post by 99E »

BeritH wrote:Det samme gælder hovedbeklædninger, jeg har ALDRIG hue, kasket, hat whatever på hovedet.

Det har jeg til gengæld næsten altid.
Hue giver sig selv det meste af året - kasket eller anden solhatslignende dims har jeg på de få sommermåneder, hvor solen er skarp. Og tit, når vi er på båden.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Re: Går I med tørklæder?

Post by HeidiO »

Jeg går ret ofte med tørklæde (men savler sædvanligvis ikke ret meget :hhansen: )

Jeg har masser af tørklæder, så der er noget at vælge mellem til enhver lejlighed. Jeg synes det er pænt og at det frisker op med et pænt tørklæde til.
Heidi
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Går I med tørklæder?

Post by Frieser9460 »

Jeg bruger af og til tørklæde, men dog primært om vinteren, hvor det både luner og kan se lidt smart ud samtidig til noget af mit tøj.

Og så er jeg en af de få danske kvinder, der engang (selv om det efterhånden er en del år siden) har prøvet at gå med sådan et af de der rigtige, muslimske hovedtørklæder, der dækker hele håret... bare for at opleve, hvordan det føltes... og jeg kan oplyse, at det slet ikke var spor slemt eller undertrykkende... men det er vist en anden debat. :linski:
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Går I med tørklæder?

Post by annetteB »

Jeg bruger sjældent tørklæder. Jeg har nogle få af slagsen, som vel bliver brugt et par gange om året - og et loddent halsrør i fake fur, som er en del af min vinterpåklædning, de dage hvor kraven på min fåreskindsjakke ikke er nok til at holde kulden ude.
Jeg har altid modvilligt beundret de der kvinder, som lige kunne drapere et smart tørklæde som prikken over iet....og det så BLEV HÆNGENDE og så smart ud. De dage jeg har tørklæde på, da bruger jeg det meste af tiden på at samle det op/samle det sammen/gen-drapere det osv. Tørklæder kan bare ikke lide mig.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Susmh
Posts: 487
Joined: Mon 20. Feb 2006 12:32

Re: Går I med tørklæder?

Post by Susmh »

Jeg er helt enig Annette, det med smart draperede tørklæder, det sker aldrig for mig.
Jeg har en tante der bare kan det der, gad vide om jeg skulle spørge om jeg kan få en lektion.
Susanne

Always look at the bright side of life.
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Går I med tørklæder?

Post by 99E »

Faktisk går jeg ret tit med tørklæde for tiden.
Men ikke om halsen.
Vi har ikke lige haft tid til at Mikkel kunne klippe mig, så håret har den der dumme længde, hvor det er for kort til en elastik, men falder irriterende ned i ansigtet...

Så hår-tørklæde - det er i spil.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10152348729545536&l=b5a53dcb71
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Går I med tørklæder?

Post by Godzilla »

Hvis jeg en gang imellem skal være ordentligt klædt har jeg ofte tørklæde på. Jeg har pænt mange i fede farver.
Når mit soveværelse engang bliver indrettet har jeg tænkt mig at sætte en gardinstang op og hænge tørklæder på.
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Går I med tørklæder?

Post by Godzilla »

Hvis jeg en gang imellem skal være ordentligt klædt har jeg ofte tørklæde på. Jeg har pænt mange i fede farver.
Når mit soveværelse engang bliver indrettet har jeg tænkt mig at sætte en gardinstang op og hænge tørklæder på.
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: Går I med tørklæder?

Post by Gry »

Jeg hader som udgangspunkt at have noget på om halsen der sidder og giver kvælningsfornemmelser.

Til gengæld er jeg en helvedes frossenpind, så om vinteren hvis jeg er ude pakker jeg mig ind som skulle jeg på polarrejse ;)

Hvis de er ultra bløde og florlette, så kan de være meget dejligt varme at have på hvis man ligger sig med en omgang dødsinfluenza og skal have det på indendørs alligevel.

Ooooog så kan de være meget pæne. Jeg tror jeg har haft pynte-tørklæde på 2 gange i mit liv.

Jeg er lidt i tvivl om hvad der er et tørklæde, et halstørklæde og et sjal. Så bumbum...jeg har kun ét pyntedims hvis det SKAL være trekantet for at være et tørklæde. Men nej jeg er heller ikke en af dem dér der accessorizes som var det en medfødt evne. Hvis jeg prøver et eller andet nyt og folk komplimentere mig på det er jeg ved at falde bagover. Jeg er altid frygtelig bange for at mine forsøg får mig til at ligne Bozo the clown...det værende sig både i henhold til makeup og tøj. Jeg er stadig ved at finde mig selv ;)

Jeg tror dog aldrig jeg bliver tørklæde-narkoman XD
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
Post Reply