Fantastiske ord om kvinder!

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Fantastiske ord om kvinder!

Post by annetteB »

Jeg synes faktisk heller ikke der er noget morsomt ved den liste - en god del af ordene bruges stadig og de der ikke gør, er ikke udgået fordi ligestilling er opnået, sexisme er afskaffet og ingen drømmer om at udskamme kvinder på dén måde længere, men fordi ordvalget er et andet - men de anvendte ord dækker de samme begreber.

Ho. Slut. Luder. Feminazi. Rundetrunte.
hvad er der MORSOMT ved dét?

*er feministisk glædesdræber*
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: Fantastiske ord om kvinder!

Post by Gry »

Erhm...

Sådan kan man så også slå en tråd ihjel "Google It".
Nånå *suk*
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: Fantastiske ord om kvinder!

Post by Gry »

annetteB wrote:Jeg synes faktisk heller ikke der er noget morsomt ved den liste - en god del af ordene bruges stadig og de der ikke gør, er ikke udgået fordi ligestilling er opnået, sexisme er afskaffet og ingen drømmer om at udskamme kvinder på dén måde længere, men fordi ordvalget er et andet - men de anvendte ord dækker de samme begreber.

Ho. Slut. Luder. Feminazi. Rundetrunte.
hvad er der MORSOMT ved dét?

*er feministisk glædesdræber*


Really?

Jeg har kun hørt disse indenfor de seneste 10 år i hvert fald:

Harpe: vrissen, dominerende kvinde
Gimpe: indbildsk kvinde der fører sig frem på en irriterende (og skrap) måde
Finke: arrogant, selvoptaget (ung) kvinde

Jeg ved ikke - jeg synes I andre har meget fokus på "billige" udtryk? Fair nok at I ikke kan se det humoristiske i ordene, det kan jeg jo ikke tvinge jer til, men at twiste den til noget den ikke er/var er lidt ærgeligt.

For at kommentere direkte på de ord du er kommet med så er der ikke noget morsomt over Ho, slut, Luder eller Rundetrunte. Feminazi synes jeg er lidt morsom da det ord ikke giver mening whatsoever. Meeen jeg går ud fra at det skal betegne en kvinde der går op i ligestilling, bliver stemplet som feminist/rødstrømpe - og så lige skal gøres ekstra "grim" ved at tilføje nazi i enden fordi det henleder tankerne på anden verdenskrig....or something like that.

Er jeg på rette spor?
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Fantastiske ord om kvinder!

Post by BeritH »

Arh hold dog op, så er det sgu da heller ikke værre.

Skulle vi nu ikke lige passe på at vi ikke bliver for selvhøjtidelige som kvinder - for det er sgu til at brække sig over. Jeg kan sagtens bruge den slags gloser i sjov ( og i halv alvor). Selvironi er faktisk en god ting. Hvis I ikke kan tåle sådanne ord, hvordan kan I så juble over Bethany??

Lige nu lyder I sgu som en flok muslimer, der er fornærmede på Mohameds vegne over en eller anden bagatel. :mettebo:

Lighten up a bit

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Fantastiske ord om kvinder!

Post by annetteB »

en feminazi er ganske rigtigt et skældsord for en kvinde, som går ind for ligestilling og tillader sig at tale om den slags i blandet selskab/skrive om det i debatfora.
-poogift

Min pointe er, at kvinder STADIG udskammes for at have et sexliv, uanset at man ikke længere bruger ord som taske, løsagtig, kokotte, rendemaske - istedet er de ludere, ho's, rundetrunter - og fortsæt endelig selv listen.

Hvor tit har DU hørt om, at en mand er "løsagtig" fordi han har en udfarende sexualitet?
Der er heller ikke mange mænd, som får tilnavnet vandrepokaler af samme årsag - men tro mig, det gør kvinderne stadig. Begrebet "hulfætter" har heller ingen kvindelig pendant - og det er helt sikkert ikke ment som en ros til kvinden ("hullet")

Om ordene i sig selv bruges eller er uddaterede er IKKE af relevans i forhold til, om begreberne findes og om udskamningen af kvinder for deres sexualitet og deres politiske adfærd fortsætter i fin stil under andre ord. Og dét gør den - sammen med vurderingen og værdisættelsen af kvinden udfra udseendet.
Og DERFOR er den liste ikke en skid sjov.
Beklager.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: Fantastiske ord om kvinder!

Post by Gry »

BeritH wrote:Arh hold dog op, så er det sgu da heller ikke værre.

Skulle vi nu ikke lige passe på at vi ikke bliver for selvhøjtidelige som kvinder - for det er sgu til at brække sig over. Jeg kan sagtens bruge den slags gloser i sjov ( og i halv alvor). Selvironi er faktisk en god ting. Hvis I ikke kan tåle sådanne ord, hvordan kan I så juble over Bethany??

Lige nu lyder I sgu som en flok muslimer, der er fornærmede på Mohameds vegne over en eller anden bagatel. :mettebo:

Lighten up a bit

BeritH



:kindkys: THANK YOU! :elsk:

Lige mine tanker i dette sekund :D
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: Fantastiske ord om kvinder!

Post by Gry »

Godzilla wrote:Sjove eller ej, her er nogle nutidige:
Kran
Kagerulle
Speltkusse
Skrigeskinke
Luder
Møgkælling
(Hvad var det det der skuespil hed .........kusse?)


Hva filan dækker en Skrigeskinke over? Den har jeg godt nok aldrig hørt før? XD

En Kran er noget stort og tungt, så jeg gætter på at en Kran er en stor kvinde?

Jeg har faktisk heller ikke hørt Kagerulle brugt om nogen før...den vil jeg gerne høre forklaret også :)

Jeg gætter på at en Speltkusse er det samme som Klidmoster - men bare grovere i betegnelsen?
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: Fantastiske ord om kvinder!

Post by Gry »

annetteB wrote:en feminazi er ganske rigtigt et skældsord for en kvinde, som går ind for ligestilling og tillader sig at tale om den slags i blandet selskab/skrive om det i debatfora.
-poogift

Min pointe er, at kvinder STADIG udskammes for at have et sexliv, uanset at man ikke længere bruger ord som taske, løsagtig, kokotte, rendemaske - istedet er de ludere, ho's, rundetrunter - og fortsæt endelig selv listen.

Hvor tit har DU hørt om, at en mand er "løsagtig" fordi han har en udfarende sexualitet?
Der er heller ikke mange mænd, som får tilnavnet vandrepokaler af samme årsag - men tro mig, det gør kvinderne stadig. Begrebet "hulfætter" har heller ingen kvindelig pendant - og det er helt sikkert ikke ment som en ros til kvinden ("hullet")

Om ordene i sig selv bruges eller er uddaterede er IKKE af relevans i forhold til, om begreberne findes og om udskamningen af kvinder for deres sexualitet og deres politiske adfærd fortsætter i fin stil under andre ord. Og dét gør den - sammen med vurderingen og værdisættelsen af kvinden udfra udseendet.
Og DERFOR er den liste ikke en skid sjov.
Beklager.



Jojo det er jeg skam godt klar over, og det var ikke dét jeg fandt morsomt. Det var selve ordende, og nogle af de ting de dækkede over.

Personligt ville jeg på ingen måde se det som en fornærmelse hvis nogen kaldte mig Blåstrømpe, men mere tage det som et rygklap/skulderklap. En hædersmærkning om man vil.

Og så er der nogle af dem der er totalt skøre. Xanthippie? Jeg har ALDRIG hørt det ord før...like...at all!

Jeg tror ikke helt jeg forstår hvorfor folk har taget tråden her så "tungt". Fair nok at I ikke kan se det sjove i ordende, det være hvad det være vil :) Men det virker næsten som om nogle af jer derude sidder og tager det virkeligt nært og er blevet...ja...hvis ikke sårede, så stødte, eller småsure eller halvfornærmede?

Hvis dét er tilfældet har jeg da ingen skrupler over at sige undskyld. Jeg var helt færdig af grin over ordende og ville dele dem med jer da jeg tænkte at I nok også kunne bruge et godt grin eller en øjenruller over sære eller tåbelige eller forældrede ting, og så hygge jer lidt over det. Jeg kan se på det hele at det er blevet taget på en heeeelt anden måde end min intention var. Det beklager jeg.

Jeg synes dog ikke der er nogen grund til de spidse kommentare nogle af jer har givet mig med på vejen. Der er jge lidt uforstående overfor hvorfor det blev fundet...hm...nødvendigt? Men altså. Sket er sket, og jeg er ikke gået i stykker. Heldigvis da :D Jeg er bare lidt ærgelig over at være blevet misforstået, men man kan ikke vinde hver gang vel ;)
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Fantastiske ord om kvinder!

Post by annetteB »

for mit vedkommende kan jeg i hvertfald sige, at jeg IKKE overhovedet er hverken sur eller fornærmet.
Jeg synes bare ikke, at det er sjove ord. Hverken ordene som sådan og SLET ikke dét de dækker over - hvilket ikke udelukker, at de kan bruges i ironisk/humoristisk sammenhæng venner imellem.
Men generelt synes jeg ikke at ordene er sjove.

Xanthippe var forresten Sokrates' hustru og har aldrig været omtalt særlig pænt.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Fantastiske ord om kvinder!

Post by HHansen »

BeritH wrote:Arh hold dog op, så er det sgu da heller ikke værre.

Skulle vi nu ikke lige passe på at vi ikke bliver for selvhøjtidelige som kvinder - for det er sgu til at brække sig over. Jeg kan sagtens bruge den slags gloser i sjov ( og i halv alvor). Selvironi er faktisk en god ting. Hvis I ikke kan tåle sådanne ord, hvordan kan I så juble over Bethany??

Lige nu lyder I sgu som en flok muslimer, der er fornærmede på Mohameds vegne over en eller anden bagatel. :mettebo:

Lighten up a bit

BeritH


Jeg har siddet på hænderne i flere dage nu for ikke at skrive et lignende indlæg.. Så tak for det BeritH :jeanie:
Jeg VED jo allerede at jeg bliver kørt fuldstændig af sporet og ikke kan argumentere med alle de der synes ordene er nedladende og skrækkelige - og jeg HAR nok ikke gode argumenter, men jeg synes sgu mange af dem er sjove nok. Men jeg bruger virkelig heller ikke ret mange sekunder om dagen på at spekulere over om jeg bliver behandlet ligesom mine mandlige kolleger... Eller på om nogen siger noget der er nedladende for kvinder sådan generelt...
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
Post Reply