Om religiøse hensyn.

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Re: Om religiøse hensyn.

Post by Lone Beck »

Mikkel wrote:
Lone Beck wrote:Okay altså, med fare for at lyde skingrende skør: Jeg synes damen har en pointe, hvis man ser bort fra det religiøse udgangspunkt. Man kan ikke sætte en formel på godhed. Det der er godt og rigtigt det ene øjeblik, er ikke nødvendigvis godt og rigtigt det næste. :peg:


Det er simpelthen for letkøbt. SELVFØLGELIG er godt og ondt ikke relativt.

Det er ALTID en skidt ide at slå ihjel, torturere, mobbe, stjæle etc. Og det er ALTID godt at hjælpe eller glæde andre. At påstå at der ikke findes universelle værdier for godt og ondt er noget vrøvl.
At vi altid så vil kunne diskutere specifikke detaljer, er en anden sag, men de store træk? Come on... :fy:


Come selv on :hhansen:

Det er simpelthen for letkøbt kun at forholde sig til de store træk. Livet består ikke kun af store træk.

Var det en skidt idé, da amerikansk politi skød og dræbte ham galningen, der var ved at æde en hjemløs?
Er det en skidt idé at torturere en terrorist, der kan fortælle, hvor bombe, der kan dræbe hundredevis af mennesker, er placeret?
Er det forkert at stjæle, hvis man er ved at dø af sult?

Det er altid godt at hjælpe og glæde andre, jow jow: Det er godt at være god, og det er skidt at være ond. Pointen er, at ingen holdninger/handlinger er gode eller onde i enhver sammenhæng. Heller ikke drab, tyveri, tortur m.v.
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Om religiøse hensyn.

Post by aribeth »

Manden pudser og plejer godt nok ikke våben her, men det er vel også nok med en mand der gør det... til gengæld er han rimelig huslig... og har også huller i bukserne... jeg har huller i bukserne og morgenhår for det meste... og klør hvor det klør...

Hvor skal vi bo?

Har du hørt at Mads Dinesen er anholdt for svindel og dokumentfalsk... du så ham igår i Kræsne Købere... det er så spas!
Raxacoricofallapatorius
stinemull
Posts: 404
Joined: Sun 2. Mar 2008 22:04

Re: Om religiøse hensyn.

Post by stinemull »

Mads Dinesen er løsladt igen.
Felis
Posts: 602
Joined: Fri 10. Sep 2010 23:53

Re: Om religiøse hensyn.

Post by Felis »

stinemull wrote:Mads Dinesen er løsladt igen.



Ja, men han har da også været spjældet i en måned ca.
Felis

Jeg har ingen fordomme....jeg konstaterer bare
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Om religiøse hensyn.

Post by aribeth »

Jeg er tosset med Mads Dinesen! han er god tv!

Vi kan bo lidt på skift... her er det også white trash... løse høns og børn overalt...
Raxacoricofallapatorius
stinemull
Posts: 404
Joined: Sun 2. Mar 2008 22:04

Re: Om religiøse hensyn.

Post by stinemull »

Felis wrote:
stinemull wrote:Mads Dinesen er løsladt igen.



Ja, men han har da også været spjældet i en måned ca.


Tror EB skrev siden Februar. Så han har fået lov til at prøve et liv uden champagne.

Jeg synes han er til grin, men han er god underholdning. Så kan vi sidde her hjemme på vores flade og trash talke ham helt vildt.
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Om religiøse hensyn.

Post by 99E »

Lone Beck wrote:Okay altså, med fare for at lyde skingrende skør: Jeg synes damen har en pointe, hvis man ser bort fra det religiøse udgangspunkt. Man kan ikke sætte en formel på godhed. Det der er godt og rigtigt det ene øjeblik, er ikke nødvendigvis godt og rigtigt det næste. :peg:

Men kan man det? Kan man se bort fra det religiøse udgangspunkt - når hele argumentet er, at menneskerettighederne er "skabt af fanden" fordi de er sekulære, hvorimod kristendommen er god fordi... Øh, fordi den er god og så noget med Gud?

Krarup-tossen wrote: Godheden kan ikke patenteres og vi står i hvert sekund i en ny valgsituation, hvor vi i den konkrete situation skal bestemme, hvad vi skal gøre overfor vores næste. Her virker ingen programmer.

Hvis dét er sandt, kan vi så aflyse de ti bud? Jeg mener - vi har jo alligevel droppet de fleste af moselovene (heldigvis).
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
Post Reply