Om religiøse hensyn.

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: Om religiøse hensyn.

Post by Pia »

Felis wrote:**Verden (Jorden) ville klare sig fint uden mennesker **

Jeg tror faktisk den ville klare sig bedre ;-)
.


Det kommer jo nok an på hvem du spørger, der er også bakterier og organiske arter (dog ikke de nuttede Disneyarter) der har nydt godt af, at mennesket har fourageret og skabt nye levevilkår.

Men de er self. ikke så nuttede som pandabjørne, dronter og tigre.
Intunia
Posts: 2600
Joined: Mon 29. Jun 2009 20:37

Re: Om religiøse hensyn.

Post by Intunia »

Det ville godt nok være en fordel, hvis alle hospitaler har de samme retningslinjer!

Reglementet om korte ærmer skal alle hospitaler i Region Hovedstaden som udgangspunkt følge, dog kan den enkelte hospitalsledelse selv beslutte hvilke personalegrupper, som er omfattet af reglementet.


http://jyllands-posten.dk/indland/kbh/ECE6619312/rigshospitalet-tillader-hospitalsansattes-lange-aermer/
bla bla bla
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: Om religiøse hensyn.

Post by udlandet »

Tænker lidt om jeg havde nået den flyver til tiden. Tror det ikke. Så det er jo omvendt racisme: http://denkorteavis.dk/2014/en-metaldet ... onflikten/
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: Om religiøse hensyn.

Post by Pia »

Er du da vimmer en farvet vinkel, den artikel har :plop:

Så kan man mene om sagen hvad man vil... men for pokker da?
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Re: Om religiøse hensyn.

Post by Lone Beck »

Jeg er altså en lille smule træt af alle de mennesker, der mener sig berettiget til positiv særbehandling på baggrund af religion, seksualitet, hudfarve, køn, alder, indtægt, helbredstilstand, alder eller social baggrund. :traet:

Er der snart nogen grupper tilbage i verden, der IKKE har krav på positiv særbehandling? :hva:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Om religiøse hensyn.

Post by 99E »

Intunia wrote:Og fanden har skabt menneskerettigheder! ifølge Marie Krarup. -poogift
http://www.b.dk/politiko/menneskerettighederne-dem-har-fanden-skabt

Og så kom jeg til at læse denne "artikel".
Krarup er jo helt tydeligt skingrende skør. Fremragende eksempel på et menneske, der er religiøs på en aldeles skadelig måde.
Hvis man rent faktisk har LÆST hvad der står i bibelen :opkast: er det altså svært at tage hele "Kristendom er ren godhed"-plapreriet for gode varer...
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Re: Om religiøse hensyn.

Post by Lone Beck »

99E wrote:
Intunia wrote:Og fanden har skabt menneskerettigheder! ifølge Marie Krarup. -poogift
http://www.b.dk/politiko/menneskerettighederne-dem-har-fanden-skabt

Og så kom jeg til at læse denne "artikel".
Krarup er jo helt tydeligt skingrende skør. Fremragende eksempel på et menneske, der er religiøs på en aldeles skadelig måde.
Hvis man rent faktisk har LÆST hvad der står i bibelen :opkast: er det altså svært at tage hele "Kristendom er ren godhed"-plapreriet for gode varer...


Okay altså, med fare for at lyde skingrende skør: Jeg synes damen har en pointe, hvis man ser bort fra det religiøse udgangspunkt. Man kan ikke sætte en formel på godhed. Det der er godt og rigtigt det ene øjeblik, er ikke nødvendigvis godt og rigtigt det næste. :peg:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Om religiøse hensyn.

Post by HHansen »

smukke-ped wrote:Vi har haft besøg af jehovas venner i dag.

De har åbenbart ikke et filter der siger at det er bedst at gå igen, når der står en mand i underbukser ude i gården og renser et gevær. Vi taler naturligvis pænt til dem. Så jeg kom frem, i en hullet trøje og gamacher med hønselort på, og en lille kylling i hånden. Ja jeg havde været ved at gøre rent hos de små, så var det kyllingekæletid.

Vi fik en indbydelse til et arrangement og et blad. Vi sagde at det i forbindelse med nogle diskussioner, godt kunne være fint at få sagen belyst fra anden side, men i dag var et skidt tidspunkt.

Så sagde de pænt farvel og gik igen.


Tak for et godt morgengrin, det trængte jeg til! :viben: Jeg kan SE jer for mig.. :viben:
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Om religiøse hensyn.

Post by aribeth »

Ped... kan vi ikke flytte sammen?
Raxacoricofallapatorius
User avatar
Mikkel
Posts: 414
Joined: Sun 27. Aug 2006 20:06

Re: Om religiøse hensyn.

Post by Mikkel »

Lone Beck wrote:Okay altså, med fare for at lyde skingrende skør: Jeg synes damen har en pointe, hvis man ser bort fra det religiøse udgangspunkt. Man kan ikke sætte en formel på godhed. Det der er godt og rigtigt det ene øjeblik, er ikke nødvendigvis godt og rigtigt det næste. :peg:


Det er simpelthen for letkøbt. SELVFØLGELIG er godt og ondt ikke relativt.

Det er ALTID en skidt ide at slå ihjel, torturere, mobbe, stjæle etc. Og det er ALTID godt at hjælpe eller glæde andre. At påstå at der ikke findes universelle værdier for godt og ondt er noget vrøvl.
At vi altid så vil kunne diskutere specifikke detaljer, er en anden sag, men de store træk? Come on... :fy:
Image
Post Reply