Jeg - hvad er det?

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Jeg - hvad er det?

Post by Godzilla »

Nu vil jeg brugen noget tid på at undersøge hvad JEGet er for en størrelse for mig. Sådan helt fænomenologisk.

Hav en dejlig lørdag allesammen. Og tusind tak for jeres gode kommentarer.
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Jeg - hvad er det?

Post by Godzilla »

Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: Jeg - hvad er det?

Post by udlandet »

Jeg går ikke rundt og tænker på JEG`et sådan til daglig. Men det er vel den person man er inderst inde og ikke den person, man føler man er i bestemte faser af livet. Det er vel der, sådanne nogen spørgsmål popper op. Fornuften, der ikke altid er nærværende til at holde de andre ting i skak.
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Jeg - hvad er det?

Post by Frieser9460 »

Jeg tror, jeg har det lidt ligesom Udlandet... Det der med JEG'et er ikke sådan noget, jeg går og spekulerer en hel masse over til daglig...

Men jeg opfatter det som kernen i min personlighed... den "nøgne" mig strippet for alle facader og tilpasninger.
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Jeg - hvad er det?

Post by aribeth »

jeg aner ikke hvad eller hvem jeg er... jeg er et stort rod indeni...
Raxacoricofallapatorius
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: Jeg - hvad er det?

Post by Pia »

Jeg så et program på DR i går, det handlede b.la. om borderline, de mennesker der led af det, havde også svært ved Jeg'et.
Interessant udsendelse.
http://www.dr.dk/tv/se/syg-i-hovedet/syg-i-hovedet-2-8
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Jeg - hvad er det?

Post by annetteB »

Jeg genkender Mikkelsen beskrivelse af jeg'et. Det er også sådan jeg genkender mig selv. Hvad jeg IKKE altid genkender er dets stabilitet. Mit jeg kræver åbenbart lidt mere påpasselighed end fx Mikkels. Jeg oplever mit jeg som stærkere og mere stabilt, når jeg lever alene med mine børn, end når jeg skal bo under tag med andre og "fremmede" mennesker. Det er som om jeg kan presses til at forlade mit jeg og først efter nogen tid opdage, at noget er galt. Og så er det svært at arbejde sig tilbage til at føle mig som"den jeg er" - i perioden lige efter jeg havde forladt min mand, da "groede jeg pigge" i mere end almindelig grad for at forhindre dét i at ske igen.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Post Reply