Kremering af kæledyr, og smykkelavning - Yay or Nay?

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Kremering af kæledyr, og smykkelavning - Yay or Nay?

Post by HHansen »

Jeg har stadig min udstoppede kæleskildpadde Snut.

Den døde da jeg var 8 år, og vi havde faktisk begravet den - da min mor kom i tanke om at den måske kunne udstoppes. Så hun fik fat i en konservator der sagde vi skulle grave den op, smide den i fryseren og komme ud til ham med den når den var frosset.
Det gjorde vi, og han udstoppede den. Da vi hentede den, sagde han at han ikke var tilfreds med resultatet og ikke ville garantere at det holdt.. så han ville ikke have penge for det.

Det er jo så 41 år siden. Og jeg har den endnu.

De yderste lag af skjoldet er skallet af nogle steder. Men det er vist mest fordi den har stået i en vindueskarm og fået sol, fugt/dug fra ruden og mere sol..

Jeg har også skindet fra en shetlandspony vi havde.. med man og hale og det hele. Hængende på væggen. :jeanie:

Da jeg var 13-14 år blev min hund kørt over og måtte aflives. Jeg spurgte dyrlægen om han kunne/ville tage en tand eller klo af hunden til mig, efter den var aflivet. Så han brugte et kvarter på at skære en af rovdyrtænderne ud af den døde hund. Den fik jeg indfattet i sølv og sat i en kæde.

Og da datterens hest blev aflivet forrige år fik vi lavet armbånd og nøgleringe og den slags af halehårene.
Og så har jeg lavet et billede til hende som hun fik i julegave - hvor det meste af hestens pandelok er limet på billedet.


Image
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Kremering af kæledyr, og smykkelavning - Yay or Nay?

Post by 99E »

Det der billede synes jeg faktisk er lidt sjovt!
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Re: Kremering af kæledyr, og smykkelavning - Yay or Nay?

Post by HeidiO »

Øv jeg kan ikke se billedet!
Heidi
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: Kremering af kæledyr, og smykkelavning - Yay or Nay?

Post by Pia »

HeidiO wrote:Øv jeg kan ikke se billedet!


Det kan jeg :lea:
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Re: Kremering af kæledyr, og smykkelavning - Yay or Nay?

Post by HeidiO »

Hrmpf!!!!!!
Hvorfor kan jeg så ikke se det, hva?
Heidi
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Kremering af kæledyr, og smykkelavning - Yay or Nay?

Post by HHansen »

HeidiO wrote:Hrmpf!!!!!!
Hvorfor kan jeg så ikke se det, hva?


Prøv en anden browser eller noget... :hva:
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Re: Kremering af kæledyr, og smykkelavning - Yay or Nay?

Post by HeidiO »

HHansen wrote:
HeidiO wrote:Hrmpf!!!!!!
Hvorfor kan jeg så ikke se det, hva?


Prøv en anden browser eller noget... :hva:


Er prøvet intet held i hverken, Chrome, Firefox eller explorer.....
(det eneste der dukker op når jeg klikker på det der skulle være billedet, er nogle piger, som i hvert fald ikke har taget vintertøjet på :linski: )
Heidi
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: Kremering af kæledyr, og smykkelavning - Yay or Nay?

Post by Lena »

Jeg er ikke skræmt af døde dyr..... måske lidt trætte af dem. Jeg har stuen fyldt med gamle støvekoste som ugle, slagfalk, agerhøne, Isfugl og 3 bukkeopsatser...... Resten ligger i bedrollers under vores seng....... og i store plastickasser så musene ikke æder dem. Der er vel efterhånden 100 eller mere.
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: Kremering af kæledyr, og smykkelavning - Yay or Nay?

Post by udlandet »

HHansen wrote:Jeg har stadig min udstoppede kæleskildpadde Snut.

Den døde da jeg var 8 år, og vi havde faktisk begravet den - da min mor kom i tanke om at den måske kunne udstoppes. Så hun fik fat i en konservator der sagde vi skulle grave den op, smide den i fryseren og komme ud til ham med den når den var frosset.
Det gjorde vi, og han udstoppede den. Da vi hentede den, sagde han at han ikke var tilfreds med resultatet og ikke ville garantere at det holdt.. så han ville ikke have penge for det.

Det er jo så 41 år siden. Og jeg har den endnu.

De yderste lag af skjoldet er skallet af nogle steder. Men det er vist mest fordi den har stået i en vindueskarm og fået sol, fugt/dug fra ruden og mere sol..

Jeg har også skindet fra en shetlandspony vi havde.. med man og hale og det hele. Hængende på væggen. :jeanie:

Da jeg var 13-14 år blev min hund kørt over og måtte aflives. Jeg spurgte dyrlægen om han kunne/ville tage en tand eller klo af hunden til mig, efter den var aflivet. Så han brugte et kvarter på at skære en af rovdyrtænderne ud af den døde hund. Den fik jeg indfattet i sølv og sat i en kæde.

Og da datterens hest blev aflivet forrige år fik vi lavet armbånd og nøgleringe og den slags af halehårene.
Og så har jeg lavet et billede til hende som hun fik i julegave - hvor det meste af hestens pandelok er limet på billedet.


Image


Sjovt billede! Men kan vi ikke se et billede af pony skindet også!
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Kremering af kæledyr, og smykkelavning - Yay or Nay?

Post by HHansen »

udlandet wrote:Sjovt billede! Men kan vi ikke se et billede af pony skindet også!


Jo da :hhansen:

Trold:

Image
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
Post Reply