Strigletænketank: Penge (mangel på...)

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Strigletænketank: Penge (mangel på...)

Post by aribeth »

Transskribering?
Hente børn fra børnehave og passe dem til forældrene kommer hjem... det ved jeg nogle af Max' børnehavekammerater har sådan en "bedste" der gør det...

Jeg aner ikke hvad der er af småjobs derude, men der må da være noget.
Raxacoricofallapatorius
Susmh
Posts: 487
Joined: Mon 20. Feb 2006 12:32

Re: Strigletænketank: Penge (mangel på...)

Post by Susmh »

Har du prøvet at forhøre dig hos lokale butikker om de evt. skulle have brug for en lørdagsafløser eller lignende.
Udover at sælge dine kreative ting og tilbyde børnepasning er det lige mit bedste bud.
Susanne

Always look at the bright side of life.
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Strigletænketank: Penge (mangel på...)

Post by Godzilla »

Tror i at der ville være marked for portrætter af fx børn lavet som fotopolymertryk eller noget andet kobbergrafik? Nu kan alle og enhver jo selv lave grafik på computer så de der ældre, mere langsommelige, teknikker er ikke så interessante mere og computergrafik er nemt og billigt.
Men det ville være sjovt at lave.
Jeg skal se om jeg kan finde nogle eksempler når jeg kommer på pcen.
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Strigletænketank: Penge (mangel på...)

Post by Godzilla »

Tror i at der ville være marked for portrætter af fx børn lavet som fotopolymertryk eller noget andet kobbergrafik? Nu kan alle og enhver jo selv lave grafik på computer så de der ældre, mere langsommelige, teknikker er ikke så interessante mere og computergrafik er nemt og billigt.
Men det ville være sjovt at lave.
Jeg skal se om jeg kan finde nogle eksempler når jeg kommer på pcen.
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Strigletænketank: Penge (mangel på...)

Post by BeritH »

Hvis du kan holde til det, så lidt privat rengøring. Jeg ved af erfaring hvor svært det er at få en god og stabil rengøringshjælp. Så det kunne også være en mulighed.

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Strigletænketank: Penge (mangel på...)

Post by annetteB »

Jeg gad godt løbe portrætter som "rigtig kunst" Netop fordi hvemsomhelst kan lave computergrafik, så ville det være noget særligt at have.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Strigletænketank: Penge (mangel på...)

Post by Godzilla »

Her er nogle eksempler på de tryk jeg omtaler (billederne er desværre ikke ret skarpe):

Det her er et foto af Sif som jeg har overført til en kobberplade og derefter trykt med sort trykfarve.

Image

Det her var lidt af et forsøg hvor jeg var ved at strippe pladen, men hev den op af badet og fikserede den midt i processen. Den er så trykt i to tempi/plader med hhv. sort og Van Dyck-brun trykfarve.

Image

Den her er en anden teknik som vi kalder "fattigmandsgravure" fordi den ikke kræver lysskab. Den bliver mere sort/hvid og grovere i det. Det giver dog et helt andet udtryk. Den er også trykt med to plader i hhv. sort og Van Dyck (min yndlingsfarve)

Image

De viste eks er alle lavet for at lære processen så de er ikke så omhyggeligt lavet.
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Strigletænketank: Penge (mangel på...)

Post by annetteB »

De er helt vildt fede! Hvad ville prisen være, hvis du skulle sælge?
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Strigletænketank: Penge (mangel på...)

Post by Godzilla »

annetteB wrote:De er helt vildt fede! Hvad ville prisen være, hvis du skulle sælge?


Det ved jeg sørme ikke?

Hvis jeg skulle lave noget på bestilling ville jeg nok forlange 500,- Det tager ret lang tid at lave og der er materialeudgifter.
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: Strigletænketank: Penge (mangel på...)

Post by Lena »

Det med Sif er vildt flot!!
Post Reply