Tidens tand eller plastikkirurgi?

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Tidens tand eller plastikkirurgi?

Post by BeritH »

Her er jo lidt dødt, så lad os prøve et emne de fleste har en holdning til :linski:

Man bliver jo ikke yngre med tiden og mens man kan gøre en del for at holde kadaveret nogenlunde pænt, så er der ikke meget at gøre ved de mere og mere sydfarende attributter. Selvfølgelig hejser man dem dagligt op på plads med en BH, men så snart de slipper ud i det fri, så er de sgu et trist syn. Og jo mere man træner så resten af kroppen bliver pæn, jo mere danner de en modvægt til resten af billedet. :brok: :brok:

Havd siger I, kirurgisk løft eller accepter tidens tand. Og hvorfor? Jeg hælder efterhånden til det sidste. Måske man alligevel er lidt forfængelig :wow:

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Tidens tand eller plastikkirurgi?

Post by 99E »

Jeg må indrømme, jeg er for "bange" for evt. risici ved operationerne...

Dels er der de generelle risici ved narkose (jeg har været i fuld narkose een gang, og det var mildest talt en dårlig oplevelse...), dels ved fx brystoperationer: Risikoen for ændret/mistet følsomhed og den slags.
Jeg har nogle ar efter operationen i foden - og de nerveskader med deraf følgende ændret følelse på foden, har jeg ikke lyst til at have mere af end højst nødvendigt.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Tidens tand eller plastikkirurgi?

Post by aribeth »

Egentlig er jeg grundlæggende imod plastickirurgi, det er fjollet at få nogen til at skære i en fordi man er slave for nogle skønhedsidealer.

Men ja, jow... jeg kan da godt se det ser pænest ud når jeg har den gode BH på der løfter barmen op...

Jeg lever pt ganske fint med ekstra kilo på sidebenene, blød dejmave, hængebryster, rynker og grå hår.
Raxacoricofallapatorius
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Tidens tand eller plastikkirurgi?

Post by HHansen »

Jeg lever også med det - og køber bare bedre og dyrere BH'er til at hejse patterne op på plads -poogift

Hvis jeg fik fjernet et bryst på grund af kræft ville jeg nok få lavet et nyt.. Og hvis ikke de kunne lave et der hang som det andet så ville jeg nok få rettet det andet.

Men som en af mine kolleger siger: Der er ikke noget i vejen med lange patter - bare de er lige lange :viben:
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: Tidens tand eller plastikkirurgi?

Post by Lena »

Hmm........... Jeg er både for og imod.

Jeg er ikke sikker på at jeg ville have rekonstrueret et bortopereret bryst......... sådan har jeg det nu, men hvordan jeg ser på det hvis jeg skulle stå overfor valget, ved jeg af gode grunde ikke.

Jeg er kommet overens med mine grå hår og gider ikke blive ved med at lysne for at dække over dem.......

Jeg har lige været til optiker for at få nye linser....... Men hun ville have mig til at opsøge en øjenlæge for at få en henvisning til at få fjernet "øjenflæsk". Jeg lider af hænge øjenlåg....... arvet fra mor og mormor. Min mor fik lavet sine i en moden alder og blev vildt glad for det. Jeg tør bare ikke.........
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Tidens tand eller plastikkirurgi?

Post by Godzilla »

Jeg har affundet mig med at jeg er ved at være gammel. Der er jo visse fordele. Jeg behøver overhovedet ikke spekulere på om jeg ser godt ud osv. I min alder er der ingen der gider at glo efter mig alligevel. :loneb:

Det eneste jeg kunne tænke mig at få gjort noget ved er mine dybe rynker i panden. De får mig til at se vred/bekymret ud, og det passer som regel ikke til hvordan jeg har det. Men alt muligt forskønnelse koster penge og dem her jeg ingen af.
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Tidens tand eller plastikkirurgi?

Post by BeritH »

Jeg er ikke bange for narkosen, det har jeg prøvet før og uden problemer. Jeg er sådan set lidt mere bekymret for føleforstyrrelser og den slags. Men alvorlige bivirkninger ses nu sjældent, og jeg har en god ophelingsevne, så det skal nu nok gå.

Men jeg har det lidt ligesom Ped. Det er ikke fordi jeg vil ligne en 25-årig. Men direkte forfald gider jeg faktisk ikke, hvis jeg selv har noget at skulle have sagt. Og det har jeg jo faktisk i modsætning til for 25 år siden :hhansen: :hhansen:

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
Intunia
Posts: 2600
Joined: Mon 29. Jun 2009 20:37

Re: Tidens tand eller plastikkirurgi?

Post by Intunia »

Hvis du gør det, Berit ønskes du held og lykke, men husk ...
VI VIL SE BILLEDER AF DINE NYE PATTER, SÅ!

:kvinde:
bla bla bla
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Tidens tand eller plastikkirurgi?

Post by annetteB »

jeg elsker narkose :jeanie: bare fornemmelsen af at ligge der på briksen og mærke at armen bliver kold og vide at NUUU om 5-4-3-2-1 så er der totalt slukøje, dét er da herligt :elsk:

Jeg blev opereret i vinters for mit ventralhernie, som jeg i tyve år har rendt rundt med, og i den anledning blev der skind til overs, som den rare kirurg fjernede. Det var en ret syret oplevelse at lægge sig på bænken med en mave der var flækket på langs og prydet med en bræmme af strækmærker nederst...og så vågne op med en mave, som til forveksling lignede dén jeg havde som 27årig.
:wow:

Men som med alle forbedringer, så var det nemt at vænne sig til. Så nemt at jeg egentlig godt kan forstå de, der får lavet mindre kosmetiske omforandringer.
Indtil videre nøjes jeg dog med at bruge sådan en mærkelig creme til min lodrette ironiske rynke mellem øjenbrynene, de dage hvor jeg synes at den er liiiige dyb nok. Så smører man dét der skidt på - og så er den væk i 6 timer.
meget skummelt, egentlig.
:plop:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Tidens tand eller plastikkirurgi?

Post by misssophie »

nu ligner jeg jo stadig en skønhedsdronning, såååå.....

jeg vil vældigt gerne undgå narkose igen, da jeg havde en lidt øv-oplevelse sidst hvor jeg vågnede igen efter nogle minutter, og ikke kunne tale eller bevæge mig. jeg kunne vifte vildt med min pegefinger, og heldigvis blev det opdaget, og jeg fik mere bedøvelse inden operationen..
men tænk hvis de ikke havde opdaget det!!!

jeg vil ikke afvise at jeg kan finde på at blive skåret i engang,- men så skal jeg godt nok blive ked af mit eget udseende, hvilket jeg ikke er i nærheden af nu...
Misssophie
Post Reply