Tvangstråd: Et ønske opfyldt.

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Tvangstråd: Et ønske opfyldt.

Post by annetteB »

jeg fik i øvrigt løst MIT problem: jeg fik noget jeg ikke anede at jeg ønskede mig mere end noget andet....jeg fik mit liv igen qua en skilsmisse.
:jeanie: :jeanie:

Hvis jeg skulle ønske mig noget nu, sådan på det tingslige plan, så blev det et sted at bo med mere have.
(og gerne nede ved havhusene eller på næsset)
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
sinesmølf
Posts: 1436
Joined: Fri 1. Sep 2006 23:48

Re: Tvangstråd: Et ønske opfyldt.

Post by sinesmølf »

jeg ønker mig virkeligt meget at jeg kan få mit arbejdsliv og resten af mit liv til at hænge sammen efter sommerferien, når jeg er færdig md at læse. det bliver noget af en omvæltning
hilsen sine

:sine: Tilbage i b
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Tvangstråd: Et ønske opfyldt.

Post by misssophie »

ja, hvad skete der med aggressiv-hesten...

jeg havde TinaMJ indover, som var enig i at det var ret svært at træne en hest i adfærd på fold, især hvis man ikke er i nærheden.
tilvænning og flugtmuligheder for de andre heste, var vist det vi blev enige om,- og lade tiden gå og undgå fodersituationer.
voldsomt meget bedre blev det dog ikke,- og til sidst fik vores heste også nok af den, og lå på lur efter den og ville lave overraskelsesangreb på den.
we don´'t blame them...

efter 5 uger var jeg på ryggen af hen for vel 4 gang tror jeg, og noget gik galt og jeg røg af og ryggen sagde knæk

eftersom hesten var på udlån med henblik på køb,- valgte jeg at ringe til ejer og sige at jeg ikke kunne fortsætte. jeg ville ikke kunne træne kræet i lang tid frem og vidste ikk (og ved stadig ikke) om jeg nogensinde kommer til at ride igen.
havde kræet fungeret på fold, havde den bare fået lov at stå,- men det duede ikke...

Ejer troppede op 3 dage efter med nogle mennesker der skulle bruge en lånehest. den kom ud på banen, blev skridtet 1 (!) omgang, og så sat i trav og galop...jeg tænkte at det ville blive et liv med hård ridning, og tidlig død. Det var en springryttermor og døtre der var faldet for at den var ex-military hest.

men sådan blev det,- hesten blev hentet og jeg fandt ud af ca 6 mdr senere at dens minimale spat selvfølgelig var brudt ud i lys lue, og den var blevet aflivet...

trist forløb på alle måder...

i dag har vi en fed svensker der går sammen med de to gamle divaer,- og der er fin ro i flokken, alle ved hvad der forventes, hvem der har ret til foder først, hvem der skal flytte sig for hvem osv....så roen på folden er genoprettet, heldigvis...
Misssophie
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: Tvangstråd: Et ønske opfyldt.

Post by Lena »

Åh, det var den der knækkede din ryg!!

Det er ikke nemt at være ex-military hest hos sådan en familie......

Godt du har fået den fede svensker............
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Tvangstråd: Et ønske opfyldt.

Post by misssophie »

ja, den fede svensker letter højst 20 cm fra jorden når det går vildest for sig,- han vægt holder ham ganske jordbunden... :mikkel:

-og så er han lidt sjovere end den anden...
Misssophie
Post Reply