Madtråden!

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Madtråden!

Post by 99E »

Overskuddet til avanceret madlavning er ikke så stort lige nu - vi har lidt for mange andre projekter i søen.
Men nem mad kan sagtens smage godt.

I aften står den fx på kartoffelsuppe med bacontern.

I går var det moskusbov i stegeso (Det er "nem mad" når man bare skal smide det i soen om morgenen og tage det ud til aftensmadstid).

I morgen eller overmorgen (afhængigt af hvornår bæstet tør op) står den på kylling i so. Det lykkedes nemlig Mikkel at hapse de tre sidste økokyllinger i Brugsen forleden. Rent held - de kom onsdag og var udsolgt torsdag. (Utroligt, Brugsen ikke bestiller flere hjem, når de forsvinder så hurtigt...)

Hvad skal I andre spise?
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Madtråden!

Post by HHansen »

I dag har vi fået rugbrød fordi det er hundetræningsdag og så gider jeg ikke lave mad først.

I morgen kommer datteren og spiser med, så der skal vi have et par gode bøffer eller 3 :aribeth:

Jeg er også gået lidt i stå med madlavning her...har for meget at rende om i øjeblikket så det er en masse rugbrød og ind imellem bøffer - og så arbejder jeg lidt med sous vide - vaccum pakket kød lagt i varmt vand i lang tid. Igår fik vi laks og svinemørbrad der havde været i vandbad. lækkert var det! :aribeth:
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Madtråden!

Post by 99E »

Hæh. Vores svar på "bøffer" (som i: Lækkert, nemt og hurtigt kød at tilberede) er lammekoteletter...
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Madtråden!

Post by Stimata Doamna »

Min aftensmad består som regel af rugbrød med ost, hvis jeg ikke har været forbi et supermarked for at hente æbler og gulerødderne. I så fald får jeg en sandwich lidt tidligere.

Jeg spiser så varm mad i kantinen til middag. I dag var det noget oksesteg med lækre stegte kartofler med koriander. Og salat. I går var det chili con carne. Så er kødkvoten vist brugt for denne uge. Altså for hverdagene :hhansen:
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: Madtråden!

Post by Lena »

Vi skal på tur til Albuen når HrG kommer hjem, så jeg regner med at langtidsstege en kylling i soen...... Måske skulle jeg langtidsstege en rådyrbov eller to fredag....... Man kan godt blive afhængig af at langtidsstege!
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Madtråden!

Post by misssophie »

Vi var til åbning af øko hippie spisested og fik flået gris med bagt kartoffel, svampesmør og div slags salat.

Ok mad men for meger øko hippie til at vi gider det igen...
Misssophie
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: Madtråden!

Post by Pia »

Jeg spiser et fantastisk lækkert stykke valnøddebrød lige nu, lunt og med ost på.
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Madtråden!

Post by 99E »

Dagens frokost:
Burger med lammehakkebøfting, fetacreme, tyndskåret gulerod og revet squash...
MUMS!
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Re: Madtråden!

Post by HeidiO »

Vi har spist suppe af jordskokker, gulerødder, pastinakker og kartofler med ristede bacontern og ostebrød :aribeth:
Heidi
Susmh
Posts: 487
Joined: Mon 20. Feb 2006 12:32

Re: Madtråden!

Post by Susmh »

Vi fik rester fra i går, wok med svinekød og kokosmælk med ris til.
Susanne

Always look at the bright side of life.
Post Reply