Jeg mangler at have rutiner.

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Jeg mangler at have rutiner.

Post by Godzilla »

Jeg er B mennesker med kæmpe B. Jeg hader morgner.
Da jeg havde arbejde/læste havde jeg morgenrutiner.
Nu hvor jeg er pensioneret gider jeg ikke.
Vækkeuret ringer kl 10 og hvis jeg er nogenlunde frisk vågner jeg langsomt op i sengen. Hvis jeg ikke er frisk snoozer jeg i en times tid.
Når jeg er oppe fodre jeg katten og laver kaffe. Jeg skal helst have to timer til at vågne inden jeg skal ud i verden og jeg skal helst ikke have selskab. Der stenes over kaffen indtil der er "hul igennem" og så kan dagen, som nu er næsten er eftermiddag, begynde.
Til gengæld er jeg ret frisk om aftenen.
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Jeg mangler at have rutiner.

Post by 99E »

Godzilla wrote:Til gengæld er jeg ret frisk om aftenen.

Jeg, derimod, sidder og småsover og nikker allerede klokken 20, hvis ikke jeg forinden har gjort en aktiv indsats for at holde mig vågen. Taget en eftermiddagslur, fx.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Jeg mangler at have rutiner.

Post by Godzilla »

Jeg er B mennesker med kæmpe B. Jeg hader morgner.
Da jeg havde arbejde/læste havde jeg morgenrutiner.
Nu hvor jeg er pensioneret gider jeg ikke.
Vækkeuret ringer kl 10 og hvis jeg er nogenlunde frisk vågner jeg langsomt op i sengen. Hvis jeg ikke er frisk snoozer jeg i en times tid.
Når jeg er oppe fodre jeg katten og laver kaffe. Jeg skal helst have to timer til at vågne inden jeg skal ud i verden og jeg skal helst ikke have selskab. Der stenes over kaffen indtil der er "hul igennem" og så kan dagen, som nu er næsten er eftermiddag, begynde.
Til gengæld er jeg ret frisk om aftenen.
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Jeg mangler at have rutiner.

Post by Godzilla »

Jeg er B mennesker med kæmpe B. Jeg hader morgner.
Da jeg havde arbejde/læste havde jeg morgenrutiner.
Nu hvor jeg er pensioneret gider jeg ikke.
Vækkeuret ringer kl 10 og hvis jeg er nogenlunde frisk vågner jeg langsomt op i sengen. Hvis jeg ikke er frisk snoozer jeg i en times tid.
Når jeg er oppe fodre jeg katten og laver kaffe. Jeg skal helst have to timer til at vågne inden jeg skal ud i verden og jeg skal helst ikke have selskab. Der stenes over kaffen indtil der er "hul igennem" og så kan dagen, som nu er næsten er eftermiddag, begynde.
Til gengæld er jeg ret frisk om aftenen.
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Jeg mangler at have rutiner.

Post by BeritH »

Jeg er dårlig til rutiner, og jeg er ultimativt B-menneske. Så morgenrutine er at det forbandede vækkeur ringer kl. 6.30 (tidligere havde jeg ikke vækkeur og vågnede bare når jeg skulle op), jeg slår det fra og står måske/måske ikke op. Kl. 7 ringer uret igen, for at fortælle mig, at nu skal jeg altså afsted om en halv time. Så nu skal jeg altså op, hvis jeg ikke gjorde det første gang uret ringede. Børster tænder og trækker en børste gennem håret og hopper i noget kluns, som ikke ligger klar, men som gribes fra en bøjle i vaskerummet, fordi det aldrig er blevet lagt på plads. Bad klares om aftenen, det gider jeg ikke om morgenen - vil hellere sove lidt længere.

Herefter tømmer jeg måske/måske ikke opvaskemaskine - det samme med vaskemaskinen.

Det eneste der ligger fast er, at jeg fodrer kattene og ordner kattebakker inden jeg går.

Hver anden uge morgenfodrer jeg og lukker heste ud.

Kl. 7.30 skal jeg gerne afsted, og det kommer jeg så generelt kl. 7.45 :wow: :wow: :wow:

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: Jeg mangler at have rutiner.

Post by Lena »

99E wrote:
Godzilla wrote:Til gengæld er jeg ret frisk om aftenen.

Jeg, derimod, sidder og småsover og nikker allerede klokken 20, hvis ikke jeg forinden har gjort en aktiv indsats for at holde mig vågen. Taget en eftermiddagslur, fx.



Jep........... meget genkendeligt!

Jeg forsøger at ligge i min seng inden kl. 23...... jo tættere på 22 jo større succes! Det kikser så helt de dage hvor jeg er på job til 23, men jeg er blevet bedre til at gå direkte i seng efter jeg er kommet hjem.

Hvis jeg sidder og nikker allerede kl. 20, så må jeg ud i stalden og nusse på en hest....... det hjælper gevaldigt på arousal niveauet :elsk:

Men helst 7 timers søvn til mig!
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Jeg mangler at have rutiner.

Post by aribeth »

ok... og hermed kan man så konstatere at jeg er B-menneske? eller hvad?

Jeg er vist nok hverken eller...
Men det er klart, at hvis man har ting man skal, så får man flere indbyggede rutiner.

I dag... op klokken 7.00 Keld tog børnene op og kørte med dem klokken 7.10ish... begge unger får morgenmad i institutionen og Max skal være i børnehaven inden 8.00 fordi det er en udebørnehave og de er ofte på tur, men vi synes de skal have lov at sove så længe som muligt, derfor kommer de op, får tøj på og afsted.

Efter jeg stod op hoppede jeg under dynen igen og bippede på telefon i 20 minutter ca. Gik i bad, fordi jeg var til frisør igår og det er en katastrofe!! så måtte prøve at vaske mit hår for at se om det hjalp (det gjorde det ikke) gik i stalden, gik i haven, fodrede fugle og høns, tog brød med ind ude fra fryseren. klar med morgenmad foran pcen klokken 8.00 og har så arbejdet uden stop indtil klokken 13.00 hvor jeg så fik frokost.

Helt anden dag end igår.
Raxacoricofallapatorius
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Jeg mangler at have rutiner.

Post by misssophie »

Jeg har det fuldstændigt som aribeth, pissedårlig til rutiner og synes hverken at morgenmad eller bad hører morgen til...
Står op ca 5.30, roder rundt efter kluns der aldrig er blevet lagt på plads...
Håber at den langhårede ikke begynder at tale til mig, Jeg er ikke modtagelig for snak så tidligt.
Giver hundene barf og propper linser i øjnene og div, smørelse i hår og ansigt.
Leder efter nøgler, tlf og øresnegl
Laver 2 madpakker, Den ene spises enten i bilen eller på jobbet og den anden til frokost.
Hveranden uge har jeg pudsigt nok også tjansen med at fodre heste og lukke ænder ud
Jeg kører kl 6.30 for at være på job kl 7.45

Alle ovenstående ting sker i ret tilfældig rækkefølge og det er ikke sjældent at jeg enten glemmer noget, eller bliver distraheret af enten internet eller af at begynde at vande drivhus om sommeren...
Misssophie
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Jeg mangler at have rutiner.

Post by aribeth »

jeg bliver SÅ distraheret... og leder i øvrigt også altid efter tøj som aldrig er der hvor det skal være eller hvor jeg troede jeg lagde det!
Raxacoricofallapatorius
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Jeg mangler at have rutiner.

Post by annetteB »

jeg bliver ved at læse trådens overskrift som "jeg mangler at have RUINER"
:wow:

Aribeth, har du overvejet, at du HAR rutiner allerede. Ikke at have rutiner bliver vel også en slags rutine med tiden?
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Post Reply