Sveder I mere?

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.

Bør vi alle sammen passe på aluminium i deo'en?

Ja, der er nok noget om det. Jeg har smidt mine ud!
1
9%
Jah, måske. Jeg skærer ned på forbruget og afventer EU-undersøgelsen om nogle uger.
2
18%
Jeg kan ikke overskue at lave noget om. Døden skal have en årsag...
6
55%
Næh, jeg tror ikke det er så slemt. Og jeg er alligevel færdig med at få børn/hjerneskadet/lavet af sølvpapir.
2
18%
Nej, der er sandsynligvis intet om sagen. Der er meget stramme regler for kosmetik, så jeg er 100% tryg!
0
No votes
 
Total votes: 11

User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Sveder I mere?

Post by HHansen »

Jeg har ikke set udsendelsen.. er der en der kort kan fortælle hvad der sker ved at der er aluminium i deo'en? Er det mig der dør af det, mine børn eller hele kloden der går under?? :ehh: :hva:

Jeg kan heller ikke se om der er aluminium i min deo, for det står med så lille skrift at jeg ikke kan læse det :anonym:
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Sveder I mere?

Post by 99E »

Iflg. norske forskere er det bare dig og dine kommende børn (altså...) der tager skade.
De snakkede om risiko for misdannede børn, skader på centralnervesystemet og den slags festligheder...
Det er ikke noget miljøproblem.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Sveder I mere?

Post by BeritH »

Nå ikke det store problem for mig, jeg bruger ikke antiperspirant. - Og jeg har i øvrigt hjerneskadet de børn jeg skulle i mit liv.

Om sved lugter kommer an på mange ting. Jeg synes det er meget afhængigt af tøjet, man har på. Jeg har haft nogle (kunststof) bluser, hvor man efter en times tid lugter af gamme gnu. Det er blevet kasseret, sådan noget gider jeg ikke. Men naturmaterialer synes jeg ikke man kommer til at lugte af sved i.

En anden ting, som hos mig kan trigge svedlugt, er et varmt karbad - og så er Rexona påkrævet. Sjovt nok forekommer det ikke ved brusebad. Skide irriterende for jeg elsker karbad.

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
Susmh
Posts: 487
Joined: Mon 20. Feb 2006 12:32

Re: Sveder I mere?

Post by Susmh »

Det med krystal deoer virker ikke på mig, jeg har forsøgt.
Min sved har heller ikke læst at det kun er gammel sved der lugter, så her er jeg på 99Es hold.
Jeg er nok mest på at vente på EU undersøgelsen, da jeg ikke rigtig syntes kokosolie er en holdbar løsning, da jeg ikke kan lide lugten af kokos i længere tid af gangen, havde en gang noget naturligt hårvoks der også var lave af kokosolie, og endte med at smide det ud, for jeg kunne simpelthen ikke have lugten.
Susanne

Always look at the bright side of life.
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Sveder I mere?

Post by Godzilla »

Tror jeg prøver det med kokos og natron.

Man kan få kokosolie som hverken lugter eller smager af kokos.
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: Sveder I mere?

Post by Lena »

Jeg har ikke set udsendelsen....... endnu.

Det med sveden der sidder i tøjet, som efter et par timer lugter af våd gnu, har min Ældste haft store problemer med....... men efter vi har smidt skyllemidlet på porten og bruger eddike ind i stedet for, så er problemet løst......
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Sveder I mere?

Post by aribeth »

arh men det der kokosolie... det er vist ikke så godt for regnskovene og dyrelivet og den slags, er det?

og nu fattede jeg det der med alun og krystal... altså alun er tilsyneladende et mineral...
Raxacoricofallapatorius
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Sveder I mere?

Post by 99E »

Godzilla wrote:Man kan få kokosolie som hverken lugter eller smager af kokos.

Ja, det kan man - heroppe har Matas det, i DK har jeg hørt, mange helsekostbutikker fører det.

Lena wrote:men efter vi har smidt skyllemidlet på porten og bruger eddike ind i stedet for, så er problemet løst......

Det er ikke fordi, der sidder gamle svedrester i mine trøjer - eller... Det gør der ind imellem, og ingen mængde af eddike gør noget ved det.
Rodalon, derimod... :jeanie:
Og her tester jeg bare en trøje ved at smide den på radiatoren - svedlugten dukker som regel op efter 15-30 min. på en varm radiator, hvis det er "behandlingskrævende".

aribeth wrote:arh men det der kokosolie... det er vist ikke så godt for regnskovene og dyrelivet og den slags, er det?

Det er ikke værre end kokosmel - kokosolie udvindes af kokosnødderne.
Det er et eller andet andet, der er skidt for aberne. Plameolie?
Ja, palmeolie: http://www.okoliv.dk/mad/palmeolie-konsekvenser-og-bedre-alternativer/
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: Sveder I mere?

Post by Lena »

Det er ikke fordi, der sidder gamle svedrester i mine trøjer - eller... Det gør der ind imellem, og ingen mængde af eddike gør noget ved det.
Rodalon, derimod... :jeanie:
Og her tester jeg bare en trøje ved at smide den på radiatoren - svedlugten dukker som regel op efter 15-30 min. på en varm radiator, hvis det er "behandlingskrævende".


Rodalon bruger vi til vores løbetøj........ der er ikke noget andet der kan hjælpe!

Det undrer mig at ting vi bruger til at få tøjet til at dufte dejligt med............ får vores tøj til at lugte af våd gnu når vi får det på!

Det er ikke sikkert at det hjælper alle, men Ældste havde virkelig et stort problem med det....... og tænk at der kun skulle et simpelt middel til at hjælpe hende.
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Sveder I mere?

Post by BeritH »

Tja - jeg bruger "gys" skyllemiddel når jeg vasker mit træningstøj, som kan vrides efter en træningstime. Men det lugter aldrig af sved. Og jeg bruger ikke Rodalon eller andet til det. Men jeg har haft en enkelt træningstrøje, som lugtede af sved. Den blev kasseret. Så igen tror jeg det har meget med materialet at gøre.

Jeg bruger generelt Nike toppe, fordi de sidder godt. Og de får ikke antydningen af svedlugt.

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
Post Reply