Hey Februar!

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Hey Februar!

Post by HHansen »

Og det er snart forår. Er jeg sikker på! :atengstedt:

De sidste uger af januar har været hektiske, jeg har haft 5 undervisningsdage på job, samtidig med at jeg har passet mit sædvanlige arbejde - og det har været sjovt men hårdt..
Samtidig blev jeg lige valgt til formand for DCH Odder hvor jeg træner med hunden - det bliver spændende at prøve kræfter med. Det er heldigvis en god og velfungerende klub med mange medlemmer og udvalg med masser af mennesker der vil hjælpe med arrangementer.

Men nu har jeg ferie :jeanie:
En hel uge! I morgen skal vi besøge svigermor, tirsdag skal jeg pakke og om aftenen på sushikursus - og onsdag tager vi til Paris :jeanie: :elsk: Glæder mig for vildt!
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Hey Februar!

Post by Stimata Doamna »

Foråret er i hvert fald en dag tættere på, end der var i går :hhansen:

Her går tiden med test af software, så vi kan gå live på fredag. Torsdag aften går jeg på ferie :hhansen:

Datteren er i Norge med skole og skal i erhvervspraktik i næste uge.

Yngste hest finder sig pænt i, at man kravler på ryggen af ham. Det gør ældste hest i øvrigt også, selv om der er lidt jalousi pga. den opmærksomhed han får (og godbidder).

Paris burde vi tage til igen. Det er jo for pokker kun 2-3 timer væk....
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Re: Hey Februar!

Post by HeidiO »

Vi har hentet en vogn til Ninna i Sverige i dag, glæder mig til vi når så langt, at hun skal spændes for.

I dag har jeg tænkt på, at for første gang siden jeg gik i brædderne med stress for knap 3 år siden, så har jeg i denne uge følt mig som den gamle mig. Fyldt med energi og lyst til at gøre alt muligt.
Det er sgu ret fantastisk :june:
Heidi
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Hey Februar!

Post by 99E »

Inderlig jeg længes
efter vår, men vintren strænges,
atter vinden om til nord!
Kom, sydvest, som frosten tvinger,
kom med dine tågevinger,
kom og løs den bundne jord!


Jeg kan virkelig godt lide den sang...
Men der er længe, uhyrligt længe, til det er forår.
Det bliver det vel en gang i maj.
Og det er stadig for mørkt til, jeg håber sneen smelter. Næh, faktisk vil jeg helst have MERE sne - luften er jo så tør heroppe, at sneen fordamper (endda ret hurtigt) hvis ikke der jævnligt falder ny sne.
Lige nu er der tør asfalt på rigtig mange af vejene i Nuuk. Det slider unødigt på både pigdæk og asfalt.
Mere sne! Mere sne!

Imens jubler vi over vores dagslyslamper (ja, i flertal) og uldtæpper og strikkede strømper.
Og diskuterer om det er Folketinget eller Naalakkersuisut, der er mest cirkusagtigt.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Hey Februar!

Post by misssophie »

har nu en uge tilbage af min sygemelding, så starter jeg på arbejde deltids. :rat:

så nu hvor jeg er ved at blive fin,- så har kæresten vistnok tilraget sig noget diskusprolabs i nakken, så han skal ind til skanning snarest... støn

har lige modtaget nogle meget præcise (og uafhægige) foderplaner/forslag til den fede svensker, så i dag skal der købes mad og div. tilskud.

Svigermor har fået konstateret kræft i tyktarm og livmoder, så det bokser vi også lidt med ,men udover det så er det hovedet op og benene ned...

glæder mig til varmere grader, og er begyndt at lure lidt på hvad der skal sås og plantes til sommer :ehh:
Misssophie
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Hey Februar!

Post by Frieser9460 »

Åh ja... februar... kun 24 dage tilbage til foråret! :jeanie: Nå ja... altså hvis det ankommer til tiden i år.

Jeg nyder allerede, at dagene er blevet længere. På en dag som i dag, hvor jeg arbejder hjemme og har fri kl. 16 kan jeg faktisk nå at komme ud og træne lidt med ponybassen, inden det bliver mørkt. :sanne:

Han klarer sig i øvrigt super fint, ham ponybassen. Han kan nu både bære sadel og trense, og vi har rimelig godt styr på de helt basale øvelser fra jorden ("servostyring" og "elevator"), og har der ud over leget en del med bold, pressening, paraply, ting der rasler og skramler samt bomme. Han er totalt cool overfor det hele... skøøn pony. :elsk:
Det næste, vi skal, er ud på tur igen (det har vi ikke fået gjort så meget i her hen over vinteren), og så skal vi til at lege lidt med synkrontræning, var planen.

Kæresten går sygemeldt med stress p.t.; det har han gjort siden starten af sidste måned. Han skal til tjek hos lægen i dag - så må vi se, om dommen lyder på mere sygemelding, eller om han skal prøve at tage tilbage på job igen. Det er nogle gange lidt svært at forholde sig til det der stress, synes jeg, for det er jo ikke sådan noget, man kan se...

Hvad nyt er der ellers? Hm... vi har fået nyt familiemedlem; Amanda, en "genbrugskat" på 8½ år. Det volder lidt udfordringer at få hende til at falde til, men det var forventeligt, så vi har ikke opgivet endnu, men jeg overvejer dog lidt hjælp til at dæmpe hendes stress, da hun p.t. både tisser og besørger udenfor bakken, og det er altså træls... for slet ikke at tale om, at det er synd for katten.

Og så er jeg så småt begyndt at se mig om efter muligheder mht tilridning af Stuntman, der passer til både mine holdninger ang. hestetræning og min pengepung. I år skal det altså være... Jeg skal jo have fundet ud af, om jeg kommer til at kunne ride dyret.
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Hey Februar!

Post by aribeth »

Troels... vædderen... er genopstået fra de døde!

Image
Raxacoricofallapatorius
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Hey Februar!

Post by Godzilla »

Synes at livet roder ret meget p.t. :brok:

Det her skumle vintervejr trækker tænder ud. :traet: Jeg har mest lyst til at rejse til Australien eller N.Z.

Og min stavblender med minihakker er brændt sammen. Møgirriterende da jeg bruger den enormt meget. :-(

Og så har jeg kvajet mig med bilen så den har fået en skade :nej: :ehj: og jeg har ikke råd til at få den lavet. Heldigvis kan jeg godt køre i den.

*pissesur smiley*
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Hey Februar!

Post by aribeth »

Jeg er en sød lille høne, men jeg er ikke skruk, og dog... det er så hyggeligt med en flok kyllinger....
Raxacoricofallapatorius
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Hey Februar!

Post by Stimata Doamna »

Vinterferien i Danmark!

Med halvrund fødselsdag, arbejde og datter i erhvervspraktik på programmet.
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
Post Reply