Count your blessings...

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Count your blessings...

Post by 99E »

Image
(Jeg ved godt, her er mindst een Bitsrips-hader, men...)

Normalt er det noget, jeg gør ved Thanksgiving - fordi det er sådan en fin lejlighed til det, når der nu er en (udenlandsk) højtid og alt muligt.
Men i år var jeg noget hængt op i november, så jeg missede min Thanksgiving Countdown...

Men så - sådan en mørk og kølig decemberaften mens sneen falder - sidder jeg og kigger på billeder, og falder bl.a. over fastelavnssamlingen fra friskolens fejring i februar, mens "min" klasse (sådan må man gerne sige, når man er klasselærer, ikke!) poster deres fjolleklassebillede på FB.
Og så føler jeg mig ret heldig.

Ikke fordi alting bare glider i olie og jeg har et bekymringsfrit liv.
Men fordi...

...jeg er gift med verdens mest fantastiske menneske.
...jeg har oven i købet en svigermor, jeg kan lide!
...Annette har givet os en hund, som får os til at smile (eller skrige af grin) hver dag.
...Dorthe sitter ponyer for os og de har det godt.
...der er sne udenfor, og det er snart langrendssæson.
...jeg kan strikke uldsokker.
...vi har sandsynligvis råd til en slags båd til sommer - og det giver mening at købe en, for Mikkels kontrakt er blevet forlænget.
...jeg er sund og rask, og når jeg ind imellem ikke er, bor jeg i et land hvor der er lægehjælp til alle borgere.
...ved et rent mirakel har jeg endda en tandlægetid i den kommunale tandpleje i januar!
...vi har Mikkels kolleger til naboer/overboer/meget-langt-over-boer i et nybygget og okay-rart boligtårn.
...jeg har arbejde på verdens fedeste skole med de sjoveste og dejligste unger, megasøde og sjove kolleger og masser af muligheder for at arbejde tværfagligt og kreativt.
...og vi har penge nok til at vi kan købe mere end det allermest nødvendige og stadig ikke være i minus sidst på måneden.

*Fokuserer på det positive og føler sig enormt fred-og-blomster-agtig* :annette:
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Count your blessings...

Post by annetteB »

det var da en dejlig tråd, Ninie :elsk:

Jeg vil også tælle mine, så!

Jeg har et dejligt liv. Det er helt mit eget, jeg glæder mig hver dag når jeg står op.
Jeg har et godt helbred, jeg er stærk og i god form. Det gør mig glad at være til lægecheck på hospitalet og få at vide at alting er 110% i orden - så kan jeg leve med at have lavet en ledbådsskade på mig selv - den går jo over igen med tiden.
Jeg har totalt awesome børn. Det der med børn, det bliver bare VED at være fantastisk. Også nu, hvor de er ved at være rigtige store voksne mennesker.
Jeg har fantastiske venner, nye som gamle, tak for jer!
Jeg har Verdens Sjoveste Katte (trademark) som hver eneste dag borger for mindst eet godt grin.
Man må også godt prise sit sexliv, ikke? Nu gør jeg det i hvertfald. Tak til den mand, som bidrager.( Måtte han leve længe og aldrig løbe tør for emner til morsom og interessant pillowtalk. Uanset hvem der i fremtiden måtte få glæde af det.)
jeg har et dejligt arbejde - uanset at jeg i år har fået en vinterfyring, som varer lige lovligt længe til at jeg synes det er sjovt, så er jeg vild med mit job. Jeg glæder mig til at skulle starte igen.
jeg holder af mit hjem og min lille have. Det er helt mit, tænk engang. (jaja, jeg bor til leje, men alligevel: det FØLES som mit)
Jeg elsker, elsker, elsker at være flyttet tilbage til Århus - og Århusbugten, især. Det er en dejlig by og den ligger i de smukkeste omgivelser.

Nu får jeg lyst til at gå tur ved vosnæsset. Ledbånd, jeg taler til dig: Gider du godt snart fungere igen, så jeg kan gå mine ture!?
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Susmh
Posts: 487
Joined: Mon 20. Feb 2006 12:32

Re: Count your blessings...

Post by Susmh »

Jeg tænker også på hvor heldig jeg er hver dag.
Listen her er:
Vores datter,
min mand,
min familie,
et godt job,
vores hus,
gode venner,
økonomisk frirum,
vi er alle sunde og raske

total kliche, men hold da op hvor er det rart
Susanne

Always look at the bright side of life.
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Count your blessings...

Post by Godzilla »

Mine 3 æseldyr står et super godt sted. Det fungerer perfekt.
Mit skur er hyggeligt.
Jeg har vand i hanen.
Jeg kan holde varmen.
Jeg har MissMiau aka Donna.
Jeg har råd til at købe god og sund mad.
Mit liv er generelt godt.
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Count your blessings...

Post by Frieser9460 »

Uh... dejlig tråd. :jeanie:

- Jeg lever, og jeg er sund og rask
- Jeg har en dejlig kæreste og en dejlig familie
- Jeg har MASSER af dejlige dyr
- Jeg har et hyggeligt og dejligt hjem
- Jeg bor midt i den skønneste natur, tæt på endnu mere skøn natur
- Jeg har skønne venner og veninder
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Re: Count your blessings...

Post by Annemaja »

Sikke dog en dejlig og positiv tråd. :elsk:

Jeg er glad og har et godt liv, og der er så meget der gør det til det, at det ville være uendeligt langt at liste.

Men:

Godt helbred
Jeg er elsket og elsker
Mine børn og børnebørn
Min kæreste
Mine venner
Min bolig
Mine fantastiske heste og hunde
Mine kolleger
Min familie
Min eks
.... er vist det aller vigtigste.....

Så er der alle de der plusting som
et job jeg holder af..
at have mulighed for at leve sundt og i store træk gøre som jeg har lyst til
at have en personlighed og psyke der er god for mig
osv.....

:hhansen: :hhansen: :hhansen:
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
Post Reply