stormtråden

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: stormtråden

Post by annetteB »

ja, jeg kan forestille mig, at Cooper synes det var noget sært noget - det er så første gang i hans liv at han har haft et dækken på! :-D
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: stormtråden

Post by BeritH »

Umiddelbart ingen skader hos os. Læbælterne gør underværker.

Da jeg kom hjem i går, havde jeg tilsyneladende fået en kat ekstra. Naboens katte får ikke lov til at komme ind hos dem selv, men de har jo fundet ud af at jeg har en kattelem, og at der er tørfoder ad libitum i køkkenet - og sikkert af en noget bedre kvalitet end det de ellers får.

Så da jeg kom hjem, lå der en mæt og veltilfreds "Fedemis" i hængekøjen i stuen :-)

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Re: stormtråden

Post by KatieKat »

Jeg bor midt på en åben mark, så her har vinden virkelig haft fat.

Jeg blev næsten ramt af taget fra naboens garage da jeg skulle i stalden i går aftes. Det var lige der jeg begyndte at tage blæsevejret alvorligt. Hold kæft hvor blev jeg forskrækket.

Ellers er jeg faktisk sluppet billigt ser det ud til. Postkassen har danset rundt på gårdspladsen i nat. Det har larmet af helvede til, men intet er kommet noget til. Og så er der et vindue der er blæst ind i stalden.

Det var lige før jeg begyndte at overveje det der med at bo alene på landet i nat... Godt jeg snart flytter til et bedre hus.

Herovre på Bornholm blæser det i øvrigt stadig lige så meget som det gjorde i går aftes.
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Re: stormtråden

Post by HeidiO »

Bodil har taget vores strand.... Der plejer at være 15-20 meter fra buskene og til vandkanten.
Billedet er taget ved omkring 175 cm over dagligt vande.

Og så har jeg lige opdaget at vi har et grantræ der er væltet, men hænger i nabotræets grene, der må det gerne blive, for ellers rammer det vores hus :nej: Men ellers er vi vist nådigt sluppet.

Image
Heidi
Intunia
Posts: 2600
Joined: Mon 29. Jun 2009 20:37

Re: stormtråden

Post by Intunia »

annetteB wrote:ja, jeg kan forestille mig, at Cooper synes det var noget sært noget - det er så første gang i hans liv at han har haft et dækken på! :-D

Der er en første gang for alting :hhansen:
Men han fik det af igen her til morgen. Han er sgu en god hest, der bare sådan uden videre accepterer alt, hvad jeg finder på at gøre ved ham.
bla bla bla
Intunia
Posts: 2600
Joined: Mon 29. Jun 2009 20:37

Re: stormtråden

Post by Intunia »

aribeth wrote:

Jeg er lidt nervøs for den mur hvor tagspærene er forankret i... spærene ligger der endnu, men de er rykket 4-5 cm ud af muren og den er ret revnet...

Derfor forankrer man nu om stunder taget helt ned i fundament! Just saying :-)
bla bla bla
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: stormtråden

Post by Pia »

Hold op det ser vildt ud Heidi! Når man nu ved hvor stranden normalt er :wow:

Her i huset er vi sluppet billigt, det der var ved at vælte sidst er væltet helt -agtigt.

Hurra for forsikringen!

Her stormer det også uformindsket.
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: stormtråden

Post by aribeth »

Det lyder fornuftigt Louise... jeg tror bare ikke, at man har gjort det dengang denne her garage blev bygget på de resterende bygninger for lidt over 40 år siden... slet ikke dem der byggede det dengang. Det er sådan en hjemmebygget gasbeton-bygning der er sat på den gamle længe.
Raxacoricofallapatorius
User avatar
xtiny
Posts: 2833
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Re: stormtråden

Post by xtiny »

Vores *postkasse* er blæst skæv, den er så ikke forankret i beton. den blev ellers opsat sidste år, men den er stor og høj (den dyre model til pakker).

Hvor taget klaprede ildevarslende under "allan" (lomme-orkanen), så blev det (og alt andet) liggende under "Bodille"- dvs to af poplerne (men de er ret små) er blæst skæve (dagen efter), og fyrretræet har brækket en gren, der nu ligger godt infiltret oppe i kronen, hvad man så gør, ved det?! Jeg har ikke 10 meter stige- og bliver svimmel allerede i 3½ meters højde.
"Blå" (kat)var væk fra før "Bodille"- men kom hjem næste dag. hvor det kun blæste 1½ Pelikan. Jeg sad oppe hele natten, siden orkanen i -99, så kan jeg ikke sove i stærk blæst.

Jeg fulgte stormen på tv, men så døde Nelson Mandela, og så var der pludselig ikke mere storm i DK. Jeg føler mig kun en lille smule overinformeret om, Nelson Mandela- og Sydafrika. Stormvejret og den forhøjede vandstand, var måske lidt mere vigtig. (Men så kan man lade være med at se "News"- og DR2... )

(Jeg kendte i forvejen en del til Nelson Mandela's liv og levned, nok mere end de fleste danskere, men er det "Breaking news"- i et døgn..? En stor mand, en klog mand- men at se Uffe Ellemand & co, sidde og rose ham- for 30 år siden var han terrorist (i dag ville han være terrorist)- er lidt underligt. Om muligt er han et bevis på, at det hjælper - at sidde i fængsel?!
Hvis man tager den, derfra.
Nå, det var ikke for at diskutere politik. Jeg blev ret ked af det, da jeg hørte, at han var død. Hans liv var enestående, det var et fantaskisk liv! Men om Sydafrika- så er stabilt (Jacob Zuma har nogen seriøse anklager imod sig om korruption)- må guderne vide. Virkede Mandelas exempel- kun mens, han var i live og nationalt symbol?

Hov- undskyld! Jeg blev bare irriteret over gentagelserne, jeg forstår det godt første gang.
Mvh
xtiny
- - -
Al problems are people problems: No people, no problems!
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: stormtråden

Post by 99E »

Nelsom Mandela var ikke terrorist.
Ikke efter han VANDT.

...og det burde sige noget om, hvor "farligt" det er at forsøge at udpege "de onde terrorister".
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
Post Reply