Julebagning...?

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Re: Julebagning...?

Post by Lone Beck »

Vi bagte æbleskiver i søndags. Det er en tradition 1. søndag i advent, at vi bager æbleskiver og julepynter (dog kun køkken/alrum og vinduer - der må være grænser for galskaben!).

Derudover har jeg ingen bageplaner (udover grydebrød alle de dage, jeg får taget mig sammen til det). Jeg hader småkager, men sidste år lod jeg mig presse til at bage nogle chokospecier, der forsvandt som dug for solen. Og så bagte jeg et kæmpe læs mere. De var allywel go'e. Måske bager jeg også nogle i år, hvis jeg gider :aribeth:

Men ellers har jeg det som HHansen: Jeg vil hellere have en bøf. Hvilket minder mig om, at jeg lige kom til at købe en oksemørbrad hos slawteren i dag. Den skal parteres i bøffer og tern til fondue eller noget *savler*

Jeg har sgu ellers udviklet mig til suppe-nørd. Ungerne er nødt til at æde rugbrød til aftensmad i tide og utide :hhansen:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
Intunia
Posts: 2600
Joined: Mon 29. Jun 2009 20:37

Re: Julebagning...?

Post by Intunia »

Jeg har overvejet at bage, men jeg har ikke rigtig en julebagetradition med mig, og inden jeg får taget mig sammen til at gøre forsøget, så har svigermor bagt læssevis af pebernødder, vanillekranse og brunkager. De holder til langt ind i foråret.
Men jeg har købt et kalenderlys i dag... så langt så godt!
bla bla bla
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Julebagning...?

Post by Stimata Doamna »

Hm, jeg fik aldrig kigget efter, om vi har et kalenderlys. Jeg er også ligeglad - jeg er blevet forfremmet. Så behøver man ikke kalenderlys :-)

Jeg bager *host* højst sådan noget marcipan med gamache ovenpå.
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Julebagning...?

Post by Godzilla »

Jeg julebager ikke. Og nu hvor jeg holder mig fra sukker, spiser jeg heller ikke kager.

Men jeg vil kreere noget marcipan. Jeg elsker marcipan. Og noget konfekt af en art vil jeg også lave.
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Re: Julebagning...?

Post by HeidiO »

Stimata Doamna wrote:Hm, jeg fik aldrig kigget efter, om vi har et kalenderlys. Jeg er også ligeglad - jeg er blevet forfremmet. Så behøver man ikke kalenderlys :-)

Jeg bager *host* højst sådan noget marcipan med gamache ovenpå.


Tillykke Randi :fest:

Hvad farve gamacher lægger du på marcipanen? :linski:
Heidi
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Julebagning...?

Post by Stimata Doamna »

Jeg har vist nogle gamle sorte neopren nogen, som ikke har været brugt i årevis. Det skulle nok kunne sørge for den rigtige stemning :-)

(Pokkers autocorrect på iPad... Og så var der endelig et hestehold, den kendte...)

Tak for tillykket :-)
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Julebagning...?

Post by BeritH »

Vi havde konfekt og bagedag i lørdags. Det er blevet en tradition at ungerne (ja ja - de er voksne) og en del af deres venner kommer forbi og hygger med konfekt og småkager.

Vi starter med frokost, julehygger og slutter af med aftensmad i form af en lækker gryderet.

Det er altid super hyggeligt - men vanillekransene er allerede væk, så der skal bages nogle ekstra :-)

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Julebagning...?

Post by 99E »

Stimata Doamna wrote:(Pokkers autocorrect på iPad... Og så var der endelig et hestehold, den kendte...)

Hestehold, ligefrem... DYAC! :jeanie:
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Julebagning...?

Post by Frieser9460 »

Jeg har ikke nået at julebage noget som helst endnu... men håber på at få det gjort i løbet af den kommende weekend. Det skal jo også gerne give lidt mening. :linski:

Planen i år er krydderpebernødder (som altid), vanillekranse, jødekager og choko-/chilikager samt de obligatoriske æbleskiver, selvfølgelig. :aribeth:

Choko-/chilikagerne er noget nyt, som kommer til at erstatte de hjemmebagte brunkager, som jeg har været mere eller mindre uheldig med de sidste par år.
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Julebagning...?

Post by Stimata Doamna »

99E wrote:
Stimata Doamna wrote:(Pokkers autocorrect på iPad... Og så var der endelig et hestehold, den kendte...)

Hestehold, ligefrem... DYAC! :jeanie:


Hesteord, sgu da - hvor herligt at være på kontoret med mit gamle IBM-tastatur, der skriver det, man beder det om :viben:

Det er vist ved at være en antikvitet, det tastatur. Mon ikke det er fra sidst i 80'erne eller først i 90'erne. Det larmer som ind i ..., men har danske bogstaver!
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
Post Reply