Får dine heste Mash?

Rytterkompagniet
Posts: 8
Joined: Mon 11. Nov 2013 20:43

Får dine heste Mash?

Post by Rytterkompagniet »

Hejsa

Det gør mine... indimellem. Synes det er skønt med et lunt hygge-måltid når der er behov.
Stod tidligere og kogte hørfrø... men har nu fundet en færdig mash med hørfrø, klid og andet godt. :aribeth:

Hvad gør I? Og får jeres heste også af og til hygge-mad?
Venlig Hilsen
Frederikke

Kig forbi www.rytterkompagniet.dk
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Får dine heste Mash?

Post by 99E »

Rytterkompagniet wrote:Hvad gør I? Og får jeres heste også af og til hygge-mad?

Ja, naturligvis.
Så sætter vi os alle 5, manden, hunden og vores 2 heste, i sofagruppen og nyder en god film.
Som regel med masser af popcorn, saltlakrids og chokolade (min favorit er Toffifee, mandens After Eight, hunden får ikke noget og hestene er ikke så meget til chokolade, men spiser det hvis man nøder dem lidt) og cola.
Hunden kan ret godt lide cola, men jeg tror ikke, koffeinen er så sundt for den - hvad tror du?

Og hvorfor ligner alle dine indlæg sådan nogle skjulte reklamer - "Hvilket bid bruer I, P.S. jeg har en rideudstyrsbutik" og "Mash er nice, P.S. jeg har en butik hvor man nok kan købe det" - hvorfor?
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
Rytterkompagniet
Posts: 8
Joined: Mon 11. Nov 2013 20:43

Re: Får dine heste Mash?

Post by Rytterkompagniet »

Halløj STRIGLER....

.... Troede faktisk at dette var et ÅBENT forum, hvor man (modsat Heste-nettet) kunne føre en dialog, uden censur...??
Mener på ingen måde at mine indlæg er reklame - bortset fra mit link. Hvis du vil følge linket er du velkommen.... du er også velkommen til at lade være!

Gider slet ikke at skulle forsvare mine indlæg. Synes ikke der sker så meget med dialogen her inde, og mine forsøg på at bidrage er blevet misforstået.

Et forums vigtigste opgave er i mine øjne at skabe dialog og få folk til at udveksle erfaringer... samt at reflektere over hvad de gør og hvorfor. Ellers flytter man sig jo ikke... og lærer ikke noget nyt!

MEN: Hvad f... er pointen i at have et forum hvis man ikke kan føre en dialog om andet end "Vild med Dans"??

Hav en god aften alle... især dig 99E, smid dyrene ud af sofaen og ryk lidt tættere på manden.

PS. Jeg har en butik hvor man IKKE kan købe Mash...
Venlig Hilsen
Frederikke

Kig forbi www.rytterkompagniet.dk
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Får dine heste Mash?

Post by 99E »

Censur?
Hvaffen censur?
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
Rytterkompagniet
Posts: 8
Joined: Mon 11. Nov 2013 20:43

Re: Får dine heste Mash?

Post by Rytterkompagniet »

Censuren på HN... som er lidt overdrevet!

.... for nyligt blev bl.a. en tråd om Aloe Vera slettet, fordi der blev spurgt til erfaringer med Forever Living Products...

(som jeg heller ikke sælger...)
Venlig Hilsen
Frederikke

Kig forbi www.rytterkompagniet.dk
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Får dine heste Mash?

Post by 99E »

Rytterkompagniet wrote:Censuren på HN... som er lidt overdrevet!

Jah, det har den været længe... :viben:

Men du skrev:
Rytterkompagniet wrote:.... Troede faktisk at dette var et ÅBENT forum, hvor man (modsat Heste-nettet) kunne føre en dialog, uden censur...??

Og det er det.
Ingen censur. :celeste:
Det er det rene Wild West herinde... :ninie:
Men til gengæld er navnet ganske retvisende. :viben:

Grunden til min reaktion er:
Du startede en tråd om bid.
Og skrev kun startindlægget... :ehh:

Og så startede du denne tråd...
Og så begynder det at ligne reklamespam. :-?
Det har vi haft før. Reklamespammere. Gider ikke. :vader:

Hvis det ikke VAR reklamespam, så hurra og velkommen. :jeanie:
Og nej, vores heste får ikke mash. Eller chokolade.

:mikkel: til at du nu har lavet en præsentation og "ligner en rigtig bruger".
Du har ret i, der ikke sker særligt meget herinde for tiden.
Det svinger ret meget hvor aktivt Strigler er - og det gør det, fordi her er en ret lille brugerskare - og dét er der flere forskellige grunde til.
Bl.a. at nogle af de tidligere, mest aktive brugere har travlt med 117 andre ting - eller ikke lige har fingeren på den danske (heste)puls.
P.t. kan jeg fx primært bidrage med indlæg om grønlandsk (uddannelses)politik og opmuntrende indlæg á la "Hvis I tror DANSKE politikere opfører sig bizart, så skulle I se VORES...".
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Får dine heste Mash?

Post by Stimata Doamna »

Mash - jo, lige for tiden giver jeg mash et par gange om ugen. Madame får noget muslingehalløj (for leddene), som hun ikke vil spise uden mash (det lugter sgu også fælt. Desuden tabte hun sig i foråret, og da vi lige havde fået vægten på plads igen, faldt hun på staldgangen og mistede appetitten i et par uger. Så mashen bliver brugt som medicinskjul og ekstra kalorier. Den unge får lov til at slikke skålen og skeen. Han er hverken faldet eller er for tynd :hhansen:

Pt. er det Irish Mash fra St. Hippolyt, men det skyldes, at det var det, jeg først faldt over (av!).
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Får dine heste Mash?

Post by aribeth »

Hvem vandt Vild med dans?

Jeg gav mine heste mash.... fordi jeg synes det var hyggeligt at forkæle dem med det...
Raxacoricofallapatorius
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Får dine heste Mash?

Post by aribeth »

Hvem vandt Vild med dans?

Jeg gav mine heste mash.... fordi jeg synes det var hyggeligt at forkæle dem med det...
Raxacoricofallapatorius
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Får dine heste Mash?

Post by Frieser9460 »

Vores heste har 2 faste "mash-dage" om ugen; onsdag og lørdag.

Udover at de elsker det, er det jo også sundt for fordøjelsessystemet.

Jeg bruger Irish Mash fra Skt. Hippolyt.
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
Post Reply