Hvis du var borgmester (eller lad gå: statsminister)

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Dorte Hansen
Posts: 1316
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:37

Re: Hvis du var borgmester (eller lad gå: statsminister)

Post by Dorte Hansen »

nanna1979 wrote:
Måske de blev klogere :ehh:



Du skal sgu nok ikke holde vejret mens du venter på de indser hvordan "den-virkelige-verden" hænger sammen... :mur:
Nu med køter-bande!
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Hvis du var borgmester (eller lad gå: statsminister)

Post by BeritH »

Uha, jeg ville først og fremmes se på arbejdsprocesserne inden for den offentlige sektor. Jeg er sikker på at der er masser af "administrativ" spildtid, der kunne benyttes bedre.

Dernæst ville jeg forsøge at fjerne silotænkningen - også inden for det offentlige - så borgerne kunne få en reel helhedsbetragtning af deres situation, hvis de har brug for hjælp.

Et af mine kardinalpunkter ville blive højnelse af dyrevelfærden i Danmark - og jeg kan love for at der bl.a. ville være en svinebonde eller to, der ville slå sig lidt i tøjeret.

Udlændingepolitikken skulle ændres drastisk, sådan at dem der VIL Danmark er velkomne, mens de andre hellere må finde et andet sted, de hellere vil.

I det hele taget - den dag min stemme for alvor gør en forskel, er der mange der ville ønske den ikke gjorde.

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
Felis
Posts: 602
Joined: Fri 10. Sep 2010 23:53

Re: Hvis du var borgmester (eller lad gå: statsminister)

Post by Felis »

Intunia wrote:Hvad er det, du prøver at sige, Felis?



Hvis jeg forstod din kommentar korrekt, så mener du at mere/direkte demokrati er en god ting siden du ville indføre mere af det.

Jeg forsøgte at sige, at det er det ikke sådan som "demokratiet" fungerer i øjeblikket med en flok folkevalgte, der kun ser det som sin fornemste opgave at få flertal til at gennemføre nedskæringer, forringelser og vride flere penge ud af folk.
Det er ikke til gavn for flertallet i befolkningen....kun for dem der sidder og hytter sig selv og deres medsammensvorne :linski:
Felis

Jeg har ingen fordomme....jeg konstaterer bare
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Hvis du var borgmester (eller lad gå: statsminister)

Post by misssophie »

Jeg ville i øvrigt også fjerne minkindustrien, burhønsehold, samt andet kritisabelt dyrehold i produktionen. Folk skal spise frilandsgrise og glade bøffer.

Så skal det gøres billigt for folk at være grønne, sådan at alle kan få grøn energi, vedvarende energi.


JAAAAH! jeg stemmer på Ped!
Misssophie
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Hvis du var borgmester (eller lad gå: statsminister)

Post by Stimata Doamna »

Dorte Hansen wrote:
nanna1979 wrote:
Måske de blev klogere :ehh:



Du skal sgu nok ikke holde vejret mens du venter på de indser hvordan "den-virkelige-verden" hænger sammen... :mur:


Den strategi vil jeg heller ikke anbefale. Når jeg ser, at Brian Holm er blevet suveræn stemmesluger på Frederiksberg, ved jeg ikke om det siger mest om vælgerne eller politikerne??
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
Felis
Posts: 602
Joined: Fri 10. Sep 2010 23:53

Re: Hvis du var borgmester (eller lad gå: statsminister)

Post by Felis »

Stimata Doamna wrote:Når jeg ser, at Brian Holm er blevet suveræn stemmesluger på Frederiksberg, ved jeg ikke om det siger mest om vælgerne eller politikerne??



Det siger mest om vælgerne, for det er en direkte følge af et nyt fænomen, der kaldes Allan Simonsen-syndromet:

"Vi stemmer på ham/hende...for han/hun har jo været et kendt navn engang"

Vi så det senest med Joakim B. Olsen...men da havde lidelsen selvfølgelig ikke fået navn endnu
Felis

Jeg har ingen fordomme....jeg konstaterer bare
User avatar
Nina
Posts: 2289
Joined: Sun 25. Dec 2005 23:41

Re: Hvis du var borgmester (eller lad gå: statsminister)

Post by Nina »

Nu stiler jeg jo efter statsministerposten. :hhansen:
Men jeg ville gerne have Ped som fødevareminister. :askepot:

Nu går jeg jo selv ind for "grønne" initiativer - så alt industrielt dyremishandling burde miste landbrugsstøtten.
Ind med jordvarme og andre "grønne" energiformer.
Vindmøller -JA! - men ikke hvor det kan drive folk fra hus og hjem - ud på havet med dem - eller i områder, hvor de ikke ses og høres til gene for folk og fæ.

UD med Schengen-aftalen - og IND med paskontrol igen!
Det KAN sq da ikke være meningen, at alle mulige - og umulige - personager skal komme frit ind over vores grænser og frit have lov til at snyde, stjæle og bedrage os. :mettebo:

Jeg ville også stille krav om, at de ministre jeg havde, skulle have en erhvervsmæssig baggrund.
Det KAN da ikke være rigtigt, at de mennesker, der "styrer" os, ikke engang selv har været ude at tjene deres penge ved ærligt arbejde. :-o

Og nu hvor vi/jeg er i gang med at "styre" andre ...

Hvorfor fanden er det så lige, at de herrer/damer-ministre skal bestemme, hvor meget fedt, vi skal indtage?
Om vi må ryge smøger (hvis det ikke lige generer andre)?

Og hvorfor er det hele blevet så skide digitaliseret, at ældre borgere - uden internet - ikke engang kan kan skifte læge, få pas, kørekort eller ellers blive betjent af det offentlige ...
Borgerservice????
Nope! ... "Borger.dk" - hedder det. :traet:

Min mor er lige blevet 90 år - klarer sig selv i hverdagen i eget hjem (ok lige nu køber vi ind for hende, da det er blevet for koldt til hende at køre med el-scooteren).

Men hun har ikke pc og internet - og hvis hun skal nogetsomhelst på det "offentlige" - så er hun nødt til at have en digital adgang, et pas eller et kørekort.
Hun har ingen af delene.....

Nå - PYT - inden for den nærmeste fremtid - så er "vi" jo sluppet af med disse dersens besværlige personager, der har arbejdet et langt liv og nu bare faktisk er lidt til besvær - efterhånden ...

Forøvrigt - bare for at vende tilbage til "det virkelige liv" - så er vores statsminister jo i bund og grund blå indeni.

Så I ikke hende, dagen efter hun var blevet valgt???

Hun havde rød "kappe" på - men tungen var blå!
Hvem havde hun lige slikket i røven?
Eller var tungen blå i forvejen??
-poogift

Venlig hilsen
Nina
User avatar
Nina
Posts: 2289
Joined: Sun 25. Dec 2005 23:41

Re: Hvis du var borgmester (eller lad gå: statsminister)

Post by Nina »

smukke-ped wrote:Vandenergi, ja tak.

Men nej tak til leverpostejsracismen. Jeg tror set er et fåtal, at de der farlige fremmede, der rent faktisk er farlige. Det er ikke alle polakker der køre hvid kassevogn. De stjæler ikke, allesammen.

Når vi møder de der farlige fremmede, med skepsis, fordomme og had, hvad får vi så retur?


Nu vil jeg nødigt regnes for at være racist.
Og de mennesker, der gerne vil over grænsen til DK (eller den anden vej), har vel ikke noget imod, at de lige skal tale med en tolder, hvis de har rent mel i posen? :-)

Venlig hilsen
Nina
Post Reply