Ponyerne er lidt forsømte

User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Ponyerne er lidt forsømte

Post by Lone Beck »

Jeg har de her to små ponyer, som Trine fik, da hun var lille. Nu er hun vokset fra dem, og de går sgu og er lidt forsømte :roed:

Derfor tænker jeg på, at de ville have bedre af at komme videre til en anden god familie (ikke et ord til Trine om det!!!) :anonym:

Men jeg holder meget af dem og de er jo ikke til meget besvær eller dyre i drift, så jeg har mest lyst til bare at beholde dem :ehh:

Jeg vil ikke annoncere dem til salg (de er heller ikke meget værd!), for jeg gider ikke have henvendelser fra idioter :doed:

Jeg vil KUN og helt og aldeles UDELUKKENDE sende dem videre til nogen, der vil bruge dem og give dem gode forhold og mere opmærksomhed end de får her.

Hvis I kender nogen, må I gerne formidle kontakt. Men igen: De skal ikke væk for enhver pris. De har det ikke optimalt her, men de har det ok, og både jeg og Trine holder meget af dem, så de må gerne blive her resten af deres liv :elsk:

Det drejer sig om P. Iversen, 110 cm i stang, tilredet og tilkørt, og helt vanvittigt sød. Børn kan sove til middag på ham. Eller slå vejrmøller. Han tager det hele med ophøjet ro. Han går helst sine egne veje i sit eget tempo (i hvert fald hvis der er græs i nærheden), og er på ingen måder en dressurpony, men han er rigtig glad for børn og fuldkommen pålidelig. Han har vist lidt astma eller noget i den stil. Hans vejrtrækning kan i hvert fald blive lidt raspende, hvis han anstrenger sig meget. Jeg har aldrig fået det tjekket, for han virker ikke generet af det. Vi oplever det kun, når de to leger hingstekamp eller når han går for vogn, og det går op ad bakke.

Den anden er Piverts selskabspony, en lille sort uldtot, der ikke har lært andet end at gå pænt i snor og den slags. Han har haft rytter på ryggen enkelte gange, og det gik fint. Han er ængstelig af natur (bange for mænd), men sød og charmerende og sjov. Han er nok omkring 90 cm, og burde bruges til noget, for han er den mest lærenemme hest, jeg nogen sinde har mødt. Han kan efterlades alene hjemme, når man tager Pivert med på tur.

Begge er chippet og har hestepas (Pivert grønt og Casmir rødt). De er ikke vaccineret.
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Ponyerne er lidt forsømte

Post by Stimata Doamna »

Jeg har vist fået de ponyer, jeg skal have for i år......
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Ponyerne er lidt forsømte

Post by 99E »

Leverer du til Grønland?
Genboens datter mener godt, man kan holde ponyer i cykelkælderen.

Jokes aside: Note taken.
Sød børnefamilie søges. Tjek.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Re: Ponyerne er lidt forsømte

Post by Lone Beck »

Jeg leverer hverken til Grønland eller andre kummefrysere :mettebo:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Re: Ponyerne er lidt forsømte

Post by Lone Beck »

smukke-ped wrote:Vi henter dem da selv.


Aha. Er det DIG? (Forklædt som polske mænd...)

http://nordjyske.dk/nyheder/mistaenkeli ... b/112/1513
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Ponyerne er lidt forsømte

Post by 99E »

smukke-ped wrote:Jeg venter spændt på at der rent faktisk bliver stjålet en hest.

Oh, ja.
Jeg har flere gange forsøgt at fprklare flere forskellige mennesker, at de der histrier der HVERT ENESTE ÅR (flere gange om året) kommer med luskede personer, der lurer på heste på markerne for at stjæle dem - ER LØGN!

"Jamen, er der da nogen, der kan finde på at lyve om den slags?!"
JAAA!!!

"Jamen jeg har set en af mine venner har delt den, og h*n lyver i hvert fald ikke!"
NEJ - men så er vedkommende ENDNU en GODTROENDE PERSON, der UDEN AT TJEKKE FAKTA har delt LØGN på Facebook!

"Jamen, siger du, at der er nogen, der sidder og bare finder på den slags for sjov og deler det på Facebook?!"
JAAAAA! ARRRGH! DØD VED KØLLE!!!!

...ja, jeg tror mit månedsabbonnement på Fred-og-blomster-essens er udløbet. Pokkers. Og så så tidligt på måneden.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Re: Ponyerne er lidt forsømte

Post by Lone Beck »

Hestefolk er bare en smule neurotiske :lol:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Re: Ponyerne er lidt forsømte

Post by KatieKat »

Hader bare mænd, mørke eller andre farver, med kassevogne og dårlige intentioner.
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
Rytterkompagniet
Posts: 8
Joined: Mon 11. Nov 2013 20:43

Re: Ponyerne er lidt forsømte

Post by Rytterkompagniet »

Altså... jeg plejer også at være helt cool. Hvem kan dog stjæle en (stor) hest i en varevogn? :mur:

... Men hér på vestfyn har flere pålidelige hestefolk uafhængigt af hinanden oplevet mystiske ting. Mærkelige folk på folden, herreløse heste osv.
Og da én af vores naboer oplevede at 2 heste pludselig var lukket ud af boksene og stod på folden med grimer og træktove, kunne jeg ikke bare afvise det som hysteri længere.

Så nu holder vi ekstra øje... ja selv politiet tager det alvorligt efter de mange henvendelser.
Venlig Hilsen
Frederikke

Kig forbi www.rytterkompagniet.dk
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Re: Ponyerne er lidt forsømte

Post by Lone Beck »

smukke-ped wrote:Bare rolig Lone, jeg har fået to shettere, til at slagte og spise. Så jeg kommer ikke udklædt som polak, i min hvide kassevogn og henter Iversen og den anden ponze.


Pyyyyh, det var godt. Så tror jeg de får lov til at sove ude i deres hytte om natten igen. De var ærlig talt også lidt varme at have liggende i fodenden :skoer:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
Post Reply