Kom i helskindede gennem orkanen?

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Kom i helskindede gennem orkanen?

Post by Godzilla »

Alt er vel her. Ingen skader på skuret. Det ligger lavt så der var ret meget læ.

Hos æslerne så det lidt faretruende ud til tider, men der skete ikke noget.

Der var selvfølgelig væltede træer rundt omkring osv. men ikke hos mig.

Jeg håber at i alle slap nådigt.
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Kom i helskindede gennem orkanen?

Post by HHansen »

Heller ikke noget nævneværdigt her, et træ væltede i skoven lige bag vores grund da jeg kom hjem.. sikke et brag og blade fløj gennem luften, det så ud som en snestorm!

Og en flagstang (ikke vores) væltede ud på vejen foran min datters bil da hun og jeg lige skulle købe mad.

Håber alle Strigler er kommet godt igennem det.
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: Kom i helskindede gennem orkanen?

Post by Lena »

Her begrænsede skaderne sig til en væltet regnvandstønde, en væltet stabel plasichavestole og Uglabo er faldet ned fra fyrretræet!
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Kom i helskindede gennem orkanen?

Post by Stimata Doamna »

Vi fik kun lige udkanten, men det har da sørget for skaldede træer rundt omkring - de var ellers så pæne i efterårsdragt.

På datterens efterskole røg der nogle tagsten og et vindue. Og så var det trådløse netværk nede i ... *gys* ... flere timer. Det må have været en prøvelse for de 120 teenagere..........
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Kom i helskindede gennem orkanen?

Post by Frieser9460 »

Vi fik stort set slet ingen storm... kraftig blæst i et par timer om aftenen, men det var så også det. Så ingen stormskader hos os.
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Kom i helskindede gennem orkanen?

Post by BeritH »

Vi er også uskadte. Eneste problem var at togene ikke kørte, så jeg ikke kunne komme hjem. :vader: :vader:

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: Kom i helskindede gennem orkanen?

Post by Pia »

Jeg synes også vi slap billigt i betragtning af vi bor på toppen af en bakke og har mange store træer i haven.

Lidt tegl fra værkstedet, en ødelagt regnvandstønde og et drivhus uden glas, er sådan ca. skaderne, det er da til at overse.

Heldigvis måtte ingen af vores store flotte gamle træer lade livet og manden var snarrådig og fik redet vores små søde dværgvagtler, som bor i drivhuset, han kom dem i lommen i farten :jeanie: Nu har de fået et kæmpe kaninbur, så må de bo der, til vi får samlet deres hjem igen :skoer:

Og så var det trådløse netværk nede i ... *gys* ... flere timer. Det må have været en prøvelse for de 120 teenagere.........
Ville kræve krisehjælp herhjemme :hhansen:

Mine forældre har mistet store dele af alleen, det er trist, den var så smuk og det er mange træer, der skal erstattes nu. Der var også en del af de store gamle træer omkring søen i haven, der røg, så der ligger noget oprydning og genplantning forude.

Dejligt at læse I andre slap nådigt, det var en barsk omgang.
User avatar
Nina
Posts: 2289
Joined: Sun 25. Dec 2005 23:41

Re: Kom i helskindede gennem orkanen?

Post by Nina »

Vi har nu ingen carport. :plop:

Nå men måske skal man til at leve lidt "minimalistisk". -poogift
Desuden er der væltet en del grantræer og nogle gamle frugttræer er blevet "barberet" drastisk.

Et af grantræerne væltede ned over vores raftehegn - men det står der stadigt - underligt, men godt!
Et andet grantræ væltede ned over hestenes fold, hvor de går nu, men heldigvis på en måde, at de ikke kunne gå ud af folden.

Langt værre er det med et lille sødt hus længere nede ad vejen, hvor der bor et yngre par ...
Det stort gammelt træ kvadrede deres tag, så der står nu et større oprydningsarbejde forude. :oeje:

Jeg bor nord for Gribskov - bare for at nævne landsdelen.

Venlig hilsen
Nina
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Kom i helskindede gennem orkanen?

Post by Stimata Doamna »

Umiddelbart kan jeg ikke huske, om der var stille før stormen, men efter stormen er det i hvert fald blevet koldt. 2 grader i aftes og her til morgen. Nå, det var de der vinterdæk.........
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
Kokjo
Posts: 185
Joined: Mon 10. Oct 2011 19:23

Re: Kom i helskindede gennem orkanen?

Post by Kokjo »

Vi har skader på samtlige tage, en port er blæst ind og vinduer er blæst ind og ud og der kommer vand ned igennem stueloftet... Heldigvis har vi en god forsikring.
Vh Christine

Lækkert håndsyet hesteudstyr www.trollhillfarm.eu
Dare to dream... www.shirefarm.dk
Post Reply