hæleri

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: hæleri

Post by 99E »

Den sikre løsning:
Bede om en kopi af den originale kvittering.

Hvis det er Apple-dimser:
De har alle sammen et "registreringsnummer", man kan melde stjålet hos Apple - så kan man som køber af brugte iDimser tjekke hos Apple om den aktuelle dims er meldt stjålet.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: hæleri

Post by misssophie »

hvis jeg specifikt gik efter en mærkevare, ville jeg sørge for at undersøge om det er den ægte vare.

typisk kan man se forskel på håndværket eller detaljerne, og man kan typisk undersøge på forhånd hvilke "fejl" man skal lede efter.
Misssophie
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: hæleri

Post by Ane »

men hælervarer kan da godt være ægte, og stadig tyvekoster.

Jeg ville kigge på om sælger havde alt 'for meget' til salg, eller om varen var for billig.

Generelt tror jeg der er mange der lukker øjnene og ignorer tanken om hæleri hvis de kan få noget de skal bruge - billigt.

Lejede engang et værelse hos en pige. hun kom hjem med et meget nyt (brugt) B&O fjernsyn. Hun syntes selv hun havde gjort en super handel, men var åbenbart lidt mystificeret over hvordan det var foregået, og spurgte om jeg troede det var hælervarer.. jeg kunne kun sige - ja.

Har selv fået stjålet cykler og sadler, min lillebror får stjålet sin minilæsser og diesel jævnligt, det er frygteligt :ehj:

-Excuses are the nails used to build a house of failure
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: hæleri

Post by misssophie »

undskyld, tanketorsk...

selvfølgelig er fake ikke det samme som hælervarer...

zzzzzzz,- jeg sover videre....
Misssophie
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: hæleri

Post by Ane »

Tyve (og hælere) skulle alle sammen have sådan en tur: http://tv.aftonbladet.se/webbtv/nyheter ... le15960.ab

-Excuses are the nails used to build a house of failure
Felis
Posts: 602
Joined: Fri 10. Sep 2010 23:53

Re: hæleri

Post by Felis »

Ane wrote:Tyve (og hælere) skulle alle sammen have sådan en tur: http://tv.aftonbladet.se/webbtv/nyheter ... le15960.ab




:askepot: :askepot: Det har han fandme godt af
Felis

Jeg har ingen fordomme....jeg konstaterer bare
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: hæleri

Post by Ane »

Ja han har - pigen er awesome

-Excuses are the nails used to build a house of failure
Post Reply